Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 90
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Invididueel vind ik er ook best goed uitzien.
    En anders uithollen ja... moet toch best te doen zijn voor iemand die er toch al mee bezig is.
    Zat nog aan 3D printen te denken, maar dat is waarschijnlijk nog wat te skifi.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    En gewoon een top lock monteren en voor het mooie vanaf de achterkant in de plaatjes en de V-groef een rond kuiltje boren voor de ball end?

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Die double ball snaren hebben een bepaalde lengte. Die kan je eigenlijk alleen gebruiken met bijhorende kopstuk volgens mij anders kom je niet meer uit met stemmen.

    Ik neem aan dat bij de originele brug single ball snaren in de brug vastgezet werden dus dat is geen probleem. Maar met een golvende kopstuk kan het zijn dat je niet meer met de snaarlengte uitkomt. Althans zo werkt het bij steinberger bruggen.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    En gewoon een top lock monteren en voor het mooie vanaf de achterkant in de plaatjes en de V-groef een rond kuiltje boren voor de ball end?
    Zat ik ook aan te denken, maar simplistisch gedacht: "er zal een niet-per-se-estethische reden zijn dat niemand dat doet. Ik vraag me af of dat stabiele tuning oplevert.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Die double ball snaren hebben een bepaalde lengte. Die kan je eigenlijk alleen gebruiken met bijhorende kopstuk volgens mij anders kom je niet meer uit met stemmen.

    Ik neem aan dat bij de originele brug single ball snaren in de brug vastgezet werden dus dat is geen probleem. Maar met een golvende kopstuk kan het zijn dat je niet meer met de snaarlengte uitkomt. Althans zo werkt het bij steinberger bruggen.
    Thanks voor de tip. Ik denk/hoop echter dat met gewone snaren en meer dan genoeg lengte is voor welke oplossing dan ook. Want de hipshot brug heeft volgens mij nauwelijks wendingen nodig, en de neckpiece waarschijnlijk dus geen.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Er gaat dus een Hipshot headpiece opkomen (dus dan geen double ball-ended snaren nodig). Helaas gaat t wel allemaal erg lang duren zo want nog bestellen vanuit de VS.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Hehe, vandaag eindelijk ook de Hipshot headless neckpiece traditional 6 snarig binnen. Afgeleverd aan de gitaartechnicus, als t goed is heb ik hem volgende week dinsdag! *blij* *benieuwd*

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik ben benieuwd hoe die bevalt als ie helemaal klaar is!

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Net opgehaald. Lijkt stemvast en octaafzuiver.. Actie nog niet helemaal wat t is, en de frets ook niet maar dat laatste wist ik. Misschien ooit.

    Ben benieuwd hoe de elementen klinken en of ie stemvast blijft na bijv 30 min spelen!!

    Picas or it didn't happen




  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard




 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top