Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 90
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard NK Headless upgrade project

    Ik heb een maand of 2 geleden een el cheapo headless uit China gekocht. Frets als fietswrakken, actie en intonatie onmogelijk goed te krijgen, een of andere rare headless burg die zijn stemming niet houdt, een topkam die niet past en te laasg is, de lelijkste pickups die ik ooit heb gehoord, etc etc, maar.... wat is ie mooi



    Dus, wat ga ik laten doen:

    * brug vervangen door een Hipshot Headless Bridge (zwart)

    * de pickups vervangen door een setje Entwistle HDN's

    * de topkam vervangen

    * algehele set-up

    Vooralsnog hoop ik dat de factory headless neck piece kan blijven. Waarschijnlijk moet ik wel switchen naar double-balled strings ipv single-ball. En waarschijnlijk zal er een stukje hout of perspex oid onder de Hipshot moeten, misschien een zgn 'shimmy' onder de neck in de pocket etc.

    Ik hoop dan een gitaar te hebben met matig frets, een matige neck, die niet zuiver te intoren valt, maar wel zijn stemming behoudt, goed klinkt en er uitziet om van te kwijlen.

    Dus.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Net dus de brug en elementen besteld, vandaar deze post Enzo

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Blijft een mooi ding (maar ja, ik houd van blauwe en groene gitaren).

    Wat mankeert er aan het fretwerk? Niet gewoon met een vlakbeurtje op te lossen?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ja hoor. Maar het stoort mij niet zo. Je merkt t wel, schuurt af en toe. En dat octaafzuiver gedoe soort me ook niet zo. Als ik deze gebruik live soleer ik maar niet of zo haha

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Octaafzuiver vind ik over het algemeen wel belangrijk, tenzij het binnen een goede foute marge zit; old skool telecaster ofzo, mag van mij wat afwijken.
    Maar mooie gitaar hoor.
    Eens iets anders, like it.
    Meer eyecandy dan zo een puntig & hoekig exemplaar.
    Oh, en ik vind de elementen juist wel mooi... kweenie hoe ze klinken, maar ze zien er kekke uit.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Zien er goed uit, klinken alsof je snaren door één transistor gaan.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    De Hipshot is ontworpen om verzonken te worden anders kom je niet bij de stemknoppen (weet ik uit eigen ervaring). De kop unit van de Hipshot is goed te installeren op deze plank als ik 't zo zie, maar is niet eenvoudig. Zal je wel schelen met snaren, de Hipshot kan werken met normale snaren.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    He man, alles goed? Ik ken iemand die een Hipshot op precies dezelfde gitaar heeft gemonteerd. Wat jij zegt klopt, maar als je een plaatje perspex (slechts 2mm als ik me niet vergis) eronder doet, blijven de tuners mooi boven t hout. En dat omaatje komt goed uit, want op dit model is de afstand van body tot bovenkant nek erg groot. Weet niet meer hoeveel maar was bijna dubbele van bij een Ibanez. Heel weird. Waarschijnlijk door die rare brug die ze gebruiken (welke overigens ook normale snaren aankon).

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    De Hipshot ligt klaar op t PostNL ophaal shizzle. Er is iets gestuurd vanuit t VK dat de elementen zouden moeten zijn. Spannend

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Er is als t goed is vandaag begonnen aan de klus.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top