Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 14 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 136
  1. #51

    Standaard

    Ja, ik ben ook zeer gecharmeerd van de H9. Ik heb zelfs een extra pedalboard met een Lex Bos Superdrive, Eventide H9 en een Ernie Ball volumepedaal voor mijn geliefde Lex Bos Buddy amp.

    De Eventide H9 is gewoon heel erg goed maar is duidelijk gebaseerd op het preset concept en dat maakt het wel een bijzonder pedaal omdat er maar 1 algoritme tegelijkertijd mogelijk is. Een 2e H9 in een nieuwe versie zou een optie kunnen zijn maar dan had ik zelf liever gekozen voor een high-end Eclipse in pedaal formaat.

  2. #52

    Standaard

    Ik zit er momenteel toch over te denken de H9 aan te schaffen (door wat andere pedalen te verkopen).

    Even voor de kenners: kan ik de H9 dan (met behulp van Pre/Post) aan mijn Boss ES-8 koppelen op twee plekken, zodat ik hem daarmee voor en achter mijn Boss DD-500 kan hangen? Dan kan ik namelijk bij Pre bijvoorbeeld een Phaser of Chorus kiezen terwijl mijn DD-500 erachter hangt als Reverb, terwijl ik hem bij even later zelf weer als Reverb gebruik en mijn DD-500 dan werkt als Delay.

    Klopt deze gedachtengang of is dit zo helemaal niet mogelijk? Of heeft iemand een beter idee?


  3. #53

    Standaard

    De pedalen die ik hiervoor weg wil doen zijn:

    Dunlop Crybaby (Wah)
    TC Electronic Corona Mini (Chorus)
    TC Electronic Hall Of Fame 2 (Reverb)
    T-Rex Mudhoney 2 (Distortion)

    Ik gebruik het Wah-pedaal toch nooit, en hoop de overige drie pedalen terug te krijgen via de Eventide H9. Nogmaals: ik heb al een Boss DD-500, dus als ik een algoritme met bijv. Chorus / Distortion / Phaser / Overdrive / etc. gebruik, heb ik mijn DD-500 er altijd nog achter zitten die voor eventuele Delay en Reverb kan zorgen.

    Iemand die denkt dat dit een slecht idee is? En zo ja, wat zie ik over het hoofd?

    Alvast bedankt!

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    301
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rezzy777 Bekijk bericht
    Ik zit er momenteel toch over te denken de H9 aan te schaffen (door wat andere pedalen te verkopen).

    Even voor de kenners: kan ik de H9 dan (met behulp van Pre/Post) aan mijn Boss ES-8 koppelen op twee plekken, zodat ik hem daarmee voor en achter mijn Boss DD-500 kan hangen? Dan kan ik namelijk bij Pre bijvoorbeeld een Phaser of Chorus kiezen terwijl mijn DD-500 erachter hangt als Reverb, terwijl ik hem bij even later zelf weer als Reverb gebruik en mijn DD-500 dan werkt als Delay.

    Klopt deze gedachtengang of is dit zo helemaal niet mogelijk? Of heeft iemand een beter idee?

    Ja, dit kan prima. Ik gebruik hem op precies die manier en dat werkt perfect. Enige waar rekening mee moet houden is dat een preset óf pre, óf post is. Nooit beide (de andere output heeft het signaal zonder effect). Zodra je de routing op pre/post zet, dan is de standaardinstelling voor alle presets pre. Dus je moet zelf even per preset instellen als je hem post wilt schakelen (met name bij de reverbs)

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lomeos Bekijk bericht
    Ja, dit kan prima. Ik gebruik hem op precies die manier en dat werkt perfect. Enige waar rekening mee moet houden is dat een preset óf pre, óf post is. Nooit beide (de andere output heeft het signaal zonder effect). Zodra je de routing op pre/post zet, dan is de standaardinstelling voor alle presets pre. Dus je moet zelf even per preset instellen als je hem post wilt schakelen (met name bij de reverbs)
    Even kijken hoor: in een algoritme zitten verschillende presets, toch? Dus je bedoelt dat je Pre/Post instelt op algoritme-niveau (waardoor alle presets in dat algoritme ook meteen die setting meekrijgen)?

    Nieuw idee:
    Met mijn Boss ES-8 kan ik de VOLGORDE van zijn loops PER PATCH wisselen.
    Ik zit te denken: kan ik dan niet beter de H9 gewoon in stereo op de stereo-loop van de ES-8 aansluiten, en dan de H9 op Dry/Wet laten staan? Het maakt volgens mij inhoudelijk geen verschil, maar dan heb ik wel de stereo van mijn H9 en zo hou ik ook meteen een loop over op mijn Boss ES-8...

    Wat denk je daarvan?
    Laatst gewijzigd door Rezzy777; 6 juli 2018 om 12:23

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rezzy777 Bekijk bericht
    Even kijken hoor: in een algoritme zitten verschillende presets, toch? Dus je bedoelt dat je Pre/Post instelt op algoritme-niveau (waardoor alle presets in dat algoritme ook meteen die setting meekrijgen)?
    Ik heb geen h9, maar dit zou ik moeilijk te geloven vinden. Het lijkt me dat je dat juist in een preset instelt, niet in het algoritme.

    Jouw vraag "een algoritme zitten verschillende presets, toch?" is onjuist; in een preset wordt gebruik gemaakt van een algoritme. Het is niet zo dat er presets in een algoritme zitten.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik heb geen h9, maar dit zou ik moeilijk te geloven vinden. Het lijkt me dat je dat juist in een preset instelt, niet in het algoritme.

    Jouw vraag "een algoritme zitten verschillende presets, toch?" is onjuist; in een preset wordt gebruik gemaakt van een algoritme. Het is niet zo dat er presets in een algoritme zitten.
    Ik ben toevallig net een review van het pedaal aan het lezen, en kwam dit tegen:

    "Within each Algorithm you can create your own Presets and store up to 99 of them."


  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    301
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rezzy777 Bekijk bericht
    Even kijken hoor: in een algoritme zitten verschillende presets, toch? Dus je bedoelt dat je Pre/Post instelt op algoritme-niveau (waardoor alle presets in dat algoritme ook meteen die setting meekrijgen)?
    Nee. Een preset is op basis van een algoritme. Per preset stel je pre/post in. Je kan als je zou willen dus van een preset een kopie maken en de een als pre en de ander als post instellen.

    Als stereo belangrijk is en je kunt de positie van een loop programmeren, dan kan dat natuurlijk ook. Je bent uiteraard wel je stereo kwijt als je na de H9 nog door een mono-loop gaat.

  9. #59

    Standaard

    Aha!

    Stereo is niet per sé belangrijk hoor, maar vind het een prettig idee om zoveel mogelijk stereo te werken. Just in case.
    Maar het is helder dat ik mijn stereo kwijtraak als ik er mono achteraan gooi.

    Wat denk je van de lijst pedalen die ik hierboven heb gepost; is de H9 een goede vervanger van die lijst?
    Of vind jij dat ik bepaalde pedalen zelf moet houden (omdat de H9 er geen goede vervanging voor levert)?

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    301
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rezzy777 Bekijk bericht
    Ik ben toevallig net een review van het pedaal aan het lezen, en kwam dit tegen:

    "Within each Algorithm you can create your own Presets and store up to 99 of them."

    Een beetje krom verwoord. Presets zijn gewoon geheugenposities. Daar zijn er 99 van op het pedaal. Dus als je 99 keer een slap back delay opslaat, dan zit ie vol. Je kiest een algoritme, gaat knoppen draaien tot je het mooi vindt en dan sla je hem dus op in een van de 99 posities.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top