Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 14 EersteEerste ... 4121314
Weergegeven resultaten: 131 t/m 136 van 136
  1. #131
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Er moet natuurlijk helemaal niks (en al helemaal niet van mij), en het ene snoertje is de andere niet, maar persoonlijk vind ik zo'n snoertje helemaal niks voor "on the road" toepassingen.

  2. #132

    Standaard

    Hahaha nee snap ik, maar dat is wel wat je bedoelt, toch?
    Dat ik de bijbehorende dunne kabel wegwerk onder het board, die in een 'sterke' verlengkabel steek die ik vervolgens weer over het podium kan leggen?

  3. #133
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Zoiets inderdaad.
    Zelf heb ik in een doosje onder mijn board een powercon socket gezet, en gebruik ik een kabel met powercon connector aan de ene kant en een stekker aan de andere kant.
    Werkt al jaren prima. Doe het op mijn midi board ook zo, en mijn rack ook.

    Ik wil er wel bij zeggen dat het meeste dat kapot gaat niet door mijzelf gebeurt (ik ben vrij voorzichtig / zuinig), maar door anderen.

  4. #134

    Standaard

    Gekke vraag: bestaan er geen betere (sterkere) stroomkabels voor die voeding, zodat ik er eentje los kan aanschaffen?
    Dan ben ik meteen van het hele 'slechte stroomkabeltje wegwerken - powercon socket en -kabel aanschaffen - alles inbouwen'-verhaal af!

  5. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Zoiets inderdaad.
    Zelf heb ik in een doosje onder mijn board een powercon socket gezet, en gebruik ik een kabel met powercon connector aan de ene kant en een stekker aan de andere kant.
    Werkt al jaren prima. Doe het op mijn midi board ook zo, en mijn rack ook.

    Ik wil er wel bij zeggen dat het meeste dat kapot gaat niet door mijzelf gebeurt (ik ben vrij voorzichtig / zuinig), maar door anderen.
    Hoi Dennis, ik heb ook eens gekeken naar zo’n powercon socket, kun je me eens uitleggen hoe je zoiets gebruikt voor de voeding van je pedalboard? Of is dat een enorm technisch verhaal?

  6. #136
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Niks technisch aan hoor!
    Powercon is een soort draai-klik-connector. Lekker degelijk, en niet door eraan trekken zomaar los te krijgen (beetje meer hufterproof, houd ik van). Het is gewoon een uitvoeringsvorm van een stekker-stopcontact verbinding, niet meer dan dat. In mijn geval heb ik een 230V kabel met connector die in mijn voeding gaat, aan de andere kant voorzien van AMP stekkertjes (van die schuifstekkertjes), en die zitten over de juiste lipjes ban de powercon socket. Eea natuurlijk verantwoord geïsoleerd en zo.
    Er zijn ook mensen die het minder praktisch vinden (met op zich reële argumenten), zie het pedalboard topic, maar ik zweer erbij.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top