Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 14 EersteEerste ... 21011121314 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 136
  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik durf het niet aan om mijn H9 op een andere adapter/power supply aan te sluiten dan de meegeleverde. Dat maakt het inderdaad wel onhandig op een pedal board.

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    301
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Meestal zit er bij een power plant wel een passend plugje bij. Je moet dus wel goed op de polariteit letten ;-)
    Digitale pedalen wel altijd isoleren i.v.m. noise. En opletten dat je deze voorziet van genoeg stroom. TheGigrig heeft een adapter voor Eventide pedalen (de Evenflo). Kost een paar centen maar werkt feilloos.

  3. #113

    Standaard

    Zoals aangegeven wil ik eigenlijk als voeding voor mijn board de betaalbare Harley Benton Powerplant ISO-2 Pro kopen (twee stuks).
    Heb inmiddels reactie terug van Thomann, en zij geven aan dat dit kabeltje in dat geval gebruikt zou kunnen worden voor de H9:

    https://www.thomann.de/gb/t_rex_dc_polarity_invers.htm

    Thomann zal hier waarschijnlijk een goed advies in geven, maar vind het toch wel spannend (niet dat ik straks mijn H9 opblaas ofzo).
    Daarom de vraag: iemand ervaring met of advies voor dit kabeltje? Wel / niet doen?


    PS: ik heb helaas nul elektrisch inzicht (polarity etc.)
    Laatst gewijzigd door Rezzy777; 14 augustus 2018 om 11:04

  4. #114

    Standaard

    Ik heb er even naar gekeken. De vereisten voor de Eventide H9 zijn: 9VDC, 500mA, center pin(+). Je voeding moet dus minimaal 500mA kunnen leveren.

    De harley benton powerplant ISO-2 pro heeft als power supply 2 aansluitingen die de vereiste 500mA kunnen leveren (A en B). Alleen zijn ze instelbaar tussen 9VDC, 12VDC en 18VDC en ook de polariteit is dus andersom (center pin -).

    Je moet dus op je Benton ISO-2 aansluiting A of B gebruiken en deze op 9VDC instellen (m.b.v. de schakelaar aan de voorzijde). Omdat de polariteit anders is, moet je inderdaad het conversie kabeltje gebruiken om de polariteit van center pin (-) naar center pin (+) om te zetten.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 14 augustus 2018 om 15:25

  5. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik heb er even naar gekeken. De vereisten voor de Eventide H9 zijn: 9VDC, 500mA, center pin(+). Je voeding moet dus minimaal 500mA kunnen leveren.

    De harley benton powerplant ISO-2 pro heeft als power supply 2 aansluitingen die de vereiste 500mA kunnen leveren (A en B). Alleen zijn ze instelbaar tussen 9VDC, 12VDC en 18VDC en ook de polariteit is dus andersom (center pin -).

    Je moet dus op je Benton ISO-2 aansluiting A of B gebruiken en deze op 9VDC instellen (m.b.v. de schakelaar aan de voorzijde). Omdat de polariteit anders is, moet je inderdaad het conversie kabeltje gebruiken om de polariteit van center pin (-) naar center pin (+) om te zetten.
    Dus het kan???? Yeeeeeej

    Bedankt voor het nakijken man, waardeer ik enorm!

    Ik lees weleens dat je je H9 per ongeluk kunt 'frituren' als je iets verkeerd doet qua voeding.
    Welke stap in jouw uitleg moet ik dus vooral niet vergeten om dit drama te voorkomen?
    Ik zie mezelf al huilend met Thomann bellen...
    Laatst gewijzigd door Rezzy777; 14 augustus 2018 om 17:27

  6. #116

    Standaard

    9V en reverse polarity kabeltje.

  7. #117

    Standaard

    Te veel veel mA kan geen kwaad. Te veel V echter wel! Ook is een foute polariteit schadelijk voor je pedaal.

  8. #118

    Standaard

    Helder verhaal, dank jullie wel!

  9. #119

    Standaard

    Nu kom ik op Thomann de 'Palmer PWT 12 MK 2' tegen:

    https://www.thomann.de/nl/palmer_pwt...f=search_prv_7

    De prijs ervan is hetzelfde als de twee voedingen van Harley Benton die ik eerder beschreef.
    Het nadeel van deze voeding is wel dat ik 13 pedalen heb en hij maar 12 pedalen kan voeden.
    Het voordeel is dat ik hiermee maar één voeding, dus één stroomkabel heb uit mijn pedalboard (netjes).
    Extra voordeeltje: deze voeding kan ik meteen bestellen, terwijl ik nog een aantal weken moet wachten totdat die HB binnen is.

    Dus: zal ik voor die Harley Benton gaan of toch voor de Palmer?
    En als ik voor de Palmer kies, wat doe ik dan met dat pedaal dat ik teveel heb? Of zijn daar een soort Y-split-kabeltjes voor (waarmee ik toch weer een beetje een daisy chain krijg)?

    Beide voedingen worden online geprezen om hun kwaliteit, dus daar lijkt het niet aan te kunnen liggen.
    Ook zijn ze - voor zover ik begrijp - beide volledig geïsoleerd, anders is het niet interessant voor me.
    Laatst gewijzigd door Rezzy777; 18 september 2018 om 12:35

  10. #120
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Het nadeel van beide voedingen vind ik, is dat je er niet direct 230V AC in kan douwen, maar dat je in geval van de Palmer er 18V DC in moet stoppen. Dus nog een separate voeding tussen stopcontact en pedalboard.
    Is natuurlijk prima weg te bouwen, maar toch.
    Ik zou persoonlijk eerder kiezen voor een gebruikte "gerenommeerde" voeding geloof ik.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top