Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 14 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 136
  1. #1

    Effect ! Eventide H9 als grote vervanger?

    Ik ben momenteel o.m. in bezit van de TCE Corona Mini (Chorus), de Boss DD-500 (Delay) en de TCE Hall Of Fame 2 (Reverb). Alle zijn gekoppeld aan mijn Boss ES-8. Dit zijn mijn huidige gedachten hierover:

    • De HOF2 kan alleen handmatig gewijzigd worden met de draaiknoppen. Onhandig als je een Boss ES-8 tot je beschikking hebt en snel tussen de Reverb-presets wil kunnen wisselen.
    • De DD-500 werkt met MIDI, wat ideaal is. Ook valt er een Expressiepedaal op aan te sluiten.
    • Ik vind een Shimmer-reverb prachtig, en die van de HOF2 is super. Ook dit zou ik graag via MIDI willen kunnen kiezen. De Shimmer van de DD-500 (firmware-update 2.01) vind ik niet erg mooi.
    • Als Modulatie-pedaal heb ik alleen de Corona Mini tot mijn beschikking. Ik zou graag meer Modulatie-effecten willen hebben zoals een Phaser, Flanger, Tremolo en natuurlijk Chorus, die ik ook allemaal weer via MIDI kan kiezen. Sinds de firmware-update heeft de DD-500 deze effecten ook wel grotendeels tot zijn beschikking, maar ik vind ze niet geweldig.

    Nu lijkt het erop dat de Eventide H9 zo'n beetje alle bovenstaande effecten bezit (Modulatie, Delay en Reverb met Shimmer) en ook nog met MIDI en een Expressiepedaal kan werken. Is het slim om bovenstaande pedalen allemaal te verkopen om zo het geld bij elkaar te schrapen voor een Eventide H9 die ik dan weer aan mijn Boss ES-8 kan koppelen?
    Laatst gewijzigd door Rezzy777; 13 juni 2018 om 11:53

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rezzy777 Bekijk bericht
    Ik ben momenteel o.m. in bezit van de TCE Corona Mini (Chorus), de Boss DD-500 (Delay) en de TCE Hall Of Fame 2 (Reverb). Alle zijn gekoppeld aan mijn Boss ES-8. Dit zijn mijn huidige gedachten hierover:

    • De HOF2 kan alleen handmatig gewijzigd worden met de draaiknoppen. Onhandig als je een Boss ES-8 tot je beschikking hebt en snel tussen de Reverb-presets wil kunnen wisselen.
    • De DD-500 werkt met MIDI, wat ideaal is. Ook valt er een Expressiepedaal op aan te sluiten.
    • Ik vind een Shimmer-reverb prachtig, en die van de HOF2 is super. Ook dit zou ik graag via MIDI willen kunnen kiezen. De Shimmer van de DD-500 (firmware-update 2.01) vind ik niet erg mooi.
    • Als Modulatie-pedaal heb ik alleen de Corona Mini tot mijn beschikking. Ik zou graag meer Modulatie-effecten willen hebben zoals een Phaser, Flanger, Tremolo en natuurlijk Chorus, die ik ook allemaal weer via MIDI kan kiezen. Sinds de firmware-update heeft de DD-500 deze effecten ook wel grotendeels tot zijn beschikking, maar ik vind ze niet geweldig.

    Nu lijkt het erop dat de Eventide H9 zo'n beetje alle bovenstaande effecten bezit (Modulatie, Delay en Reverb met Shimmer) en ook nog met MIDI en een Expressiepedaal kan werken. Is het slim om bovenstaande pedalen allemaal te verkopen om zo het geld bij elkaar te schrapen voor een Eventide H9 die ik dan weer aan mijn Boss ES-8 kan koppelen?
    Nogal wat topgitaristen hebben de H9 op hun pedalboard staan. Pete Thorn zelf twee stuks. Dat zegt wel iets over de kwaliteit van de effecten. Bovendien heeft de H9 Max een shitload aan effecten aan boord. Ik zou hem gaan testen. Dan weet je of de sounds allemaal jouw cup of tea zijn.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Ik persoonlijk heb niet veel met de H9. Heb een tijd een Max in bruikleen gehad, de reguliere effecten waren ok, maar niet meer dan dat. De vreemdere effecten vond ik erg tof, maar die gebruik je niet vaak. Ik vond hem niet erg gebruiksvriendelijk, je moet er echt wel even induiken en je moet wél echt gebruik maken van midi wil je er het meeste uit halen. Die ES-8 is dan wel te gek. Maar een ander nadeel is dat de je bij de H9 slechts één preset tegelijk kan gebruiken. Sommige presets zijn dan wel weer gecombineerde effecten, maar je loopt tegen beperkingen aan als het gaat om combinaties. Verder lijkt Eventide momenteel niet heel veel development tijd in de H9 te investeren.

  4. #4

    Standaard

    +1 voor wat telerocker zegt.


    En wat food for thought, ik heb in het verleden wel eens met de H9 gespeeld, maar niet de laatste versie:
    volgens mij maar een fx per setting, dus niet mod>pitch>rev>delay
    Als je niet de max koopt moet je extra betalen voor de 'algorithms' (iets van 20 USD dacht ik)


  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    +1 voor wat telerocker zegt.


    En wat food for thought, ik heb in het verleden wel eens met de H9 gespeeld, maar niet de laatste versie:
    volgens mij maar een fx per setting, dus niet mod>pitch>rev>delay
    Als je niet de max koopt moet je extra betalen voor de 'algorithms' (iets van 20 USD dacht ik)

    Ik dacht dat er ook 'gecombineerde' effecten in zaten :-#
    Okee, dus dan zou er dus een situatie kunnen ontstaan waarbij ik bijvoorbeeld moet kiezen tussen Chorus en Delay?
    Mmm.... in dat geval lijkt het me beter om de Boss DD-500 te houden zodat ik in ieder geval altijd Delay heb. Dan maar wat langer sparen. Of, kijkend naar mijn huidige setup, heeft iemand een alternatief?
    Laatst gewijzigd door Rezzy777; 13 juni 2018 om 13:18

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rezzy777 Bekijk bericht
    Okee, dus dan zou er dus een situatie kunnen ontstaan waarbij ik bijvoorbeeld moet kiezen tussen Chorus en Delay?
    Ik denk dat je Eventide wat anders moet zien dan sommige andere fx units.
    Je werkt met algoritmes, en een algoritme is iets anders dan een effect. Dat wil.zeggen, 1 algoritme kan een combinatie van effecten zijn.
    Zo heeft de H9 bijvoorbeeld de ModEchoVerb. De naam van dit algoritme laat wel raden wat ie doet...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rezzy777 Bekijk bericht
    Ik dacht dat er ook 'gecombineerde' effecten in zaten :-#
    Okee, dus dan zou er dus een situatie kunnen ontstaan waarbij ik bijvoorbeeld moet kiezen tussen Chorus en Delay?
    Mmm.... in dat geval lijkt het me beter om de Boss DD-500 te houden zodat ik in ieder geval altijd Delay heb. Dan maar wat langer sparen. Of, kijkend naar mijn huidige setup, heeft iemand een alternatief?
    Er zitten algoritmes in met drie of twee effecten. Bijvoorbeeld ModEchoVerb of Spring Reverb en Tremelo. Je kan echter maar één algoritme gebruiken, dus geen twee algoritmes combineren. Dus de H9 heeft in die zin beperkingen. Oh sorry Dennis, we reageerden zowat tegelijkertijd, dus overlap!
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8

    Standaard

    Aha. Maar zijn deze 'algoritmes' niet zelf te combineren?
    Ik begreep dat er een soort Editor aanwezig is waarmee je zelf presets kan maken.
    Dan klinkt het voor mij alsof ik daarmee een willekeurige Mod kan combineren met een Echo tot een algoritme 'ModEcho'...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    301
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rezzy777 Bekijk bericht
    Aha. Maar zijn deze 'algoritmes' niet zelf te combineren?
    Ik begreep dat er een soort Editor aanwezig is waarmee je zelf presets kan maken.
    Dan klinkt het voor mij alsof ik daarmee een willekeurige Mod kan combineren met een Echo tot een algoritme 'ModEcho'...
    Nee, je kunt algoritmes niet combineren, maar er zijn wel 'combi' algortimes, zoals de SpaceTime, waarin verschillende effecten gecombineerd worden (reverb, modulatie & delay). in verschillende pitch algoritmes zit ook een delay ingebouwd.

    Je kan de H9 Control app downloaden, ook zonder dat je hem hebt. Dan kun je door de algoritmes en presets bladeren.

    Edit: hier een lijst van de algoritmes: https://www.eventideaudio.com/products/algorithms/index
    Laatst gewijzigd door Lomeos; 13 juni 2018 om 14:31

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Leuke demo van de H9 Max:


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top