Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 14 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 136
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik denk dat de H9 met alle mogelijkheden en de zeer goede effectkwaliteit zeker een plaatsje op het pedalboard zou mogen hebben.
    Hoe vind jij de kwaliteit van de H9 tov de Eclipse?

    De H9 heb ik niet, maar heb wel de Timefactor en Pitchfactor gehad.
    De Eclipse vind ik íetsje beter klinken dan de -factor pedalen (mits in een parallelle mixer); het is net wat voller/dieper/complexer. Waarschijnlijk totaal verwaarloosbaar in een mix, maar heel duidelijk over een koptelefoon met alleen gitaar. Herken je dit ook tov de H9?

  2. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hoe vind jij de kwaliteit van de H9 tov de Eclipse?

    De H9 heb ik niet, maar heb wel de Timefactor en Pitchfactor gehad.
    De Eclipse vind ik íetsje beter klinken dan de -factor pedalen (mits in een parallelle mixer); het is net wat voller/dieper/complexer. Waarschijnlijk totaal verwaarloosbaar in een mix, maar heel duidelijk over een koptelefoon met alleen gitaar. Herken je dit ook tov de H9?
    De algoritmes van de Eclipse zijn inderdaad iets complexer. Dat hoor je vooral terug wanneer je de presets van italo de angelo beluistert:

    http://www.italodeangelis.com/it/eve...de_eclipse.asp

    De time-, mod- en pitchfactor algoritmes zijn in Eclipse versie 4 overigens ook toegevoegd. De H9 is een beetje een hybride effect met iets van de Eclipse en alles van de floor based effecten.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 16 juni 2018 om 13:17

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jasses Bekijk bericht

    Ah, nog een AD-9 Pro gebruiker, ik heb niet het gevoel dat we met erg veel zijn...
    Ik denk dat de aanschafprijs een rol speelt. Er zijn heel veel goedkopere alternatieven, maar de sound van de Maxon is wat mij betreft onovertroffen. In de winkel heb ik hem vergeleken met de Boss Waza DM-2. De Maxon klinkt verfijnder.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik denk dat de aanschafprijs een rol speelt. Er zijn heel veel goedkopere alternatieven, maar de sound van de Maxon is wat mij betreft onovertroffen. In de winkel heb ik hem vergeleken met de Boss Waza DM-2. De Maxon klinkt verfijnder.
    Grappig, ik heb juist de boss gekozen. Het verfijnder van de maxon herken ik wel.
    Ik heb juist de boss gekozen omdat die in mijn geval wat beter werkte vóór de drive van mijn amp (en de ietsje langere delaytijd...ik gebruik de custom setting).

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    De time-, mod- en pitchfactor algoritmes zijn in Eclipse versie 4 overigens ook toegevoegd.
    Klopt, maar de shimmer van de eclipse klinkt dan nog net lekkerder dan van de pitchfactor.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Grappig, ik heb juist de boss gekozen. Het verfijnder van de maxon herken ik wel.
    Ik heb juist de boss gekozen omdat die in mijn geval wat beter werkte vóór de drive van mijn amp (en de ietsje langere delaytijd...ik gebruik de custom setting).
    De Waza is beslist geen stakker hoor. Ik zet de Maxon ook voor de amp à la VH en dat werkt/mixt goed.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    301
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Dit weekend even flink zitten pielen met de H9 en presets geprogrammeerd. Het is echt een fantastisch ding. Maar het is ook zeker geen vervanger van alles, al kun je er inmiddels wel alles mee (de drive sounds klinken ook echt prima als je er even voor gaat zitten).

    Het niet tegelijk kunnen gebruiken van algoritmes gaat je denk ik snel opbreken, al zitten er voor bijna alle combinaties wel multi-fx algoritmes in. Met slim programmeren en een aantal concessies zou je eind moeten kunnen komen. Maar je loopt ook zeker tegen beperking aan dan.

    Mijn plank is er in ieder geval niet kleiner op geworden

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    De H9 is een van mijn beste aankopen qua effecten, naast mijn Axe fx II.
    Zie het niet als een multi effecten bak. Ik gebruik hem meer als een multi-inzetbare ding in combinatie met andere pedalen. Een soort kameleon. Bij het ene project dient hij als delay en bij het andere weer als wat anders etc. De software is lekker gebruikersvriendelijk en de algo's zijn niet te ingewikkeld, meer opties dan pedalen om je effecten te tweaken en minder complex dan de Axe fx effecten.

    Met de gecombineerde algo's die er het laatste jaar zijn bijgekomen kun je toch wat effecten combineren en ik hoop dat er daar nog meer van komen. Ik denk trouwens dat Eventide bezig is met een nieuwe hardware versie van de H9, iets met meer knoppen en buttons of zo (want dat mis ik wel). Het is nergens op gebaseerd, maar gewoon een onderbuikgevoel omdat er al maanden geen nieuws meer is geweest over de H9.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Het is nergens op gebaseerd, maar gewoon een onderbuikgevoel omdat er al maanden geen nieuws meer is geweest over de H9.
    Hopelijk, maar het geen nieuws zegt niks, moet he kijken hoe lang de eclipse al ongewijzigd is

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    301
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik denk trouwens dat Eventide bezig is met een nieuwe hardware versie van de H9, iets met meer knoppen en buttons of zo (want dat mis ik wel). Het is nergens op gebaseerd, maar gewoon een onderbuikgevoel omdat er al maanden geen nieuws meer is geweest over de H9.
    Er gaan geruchten dat er voor Summer Namm weer een nieuw algoritme komt voor de H9. Verder hebben ze volgens mij veel tijd gestoken in de H9000.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top