Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 14 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 136
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    301
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik wilde in eerste instantie een H9, vooral ook omdat ik weer een midi gestuurde delay wilde maar ging vanwege de kosten voor de DD-500. Nu heb ik sinds kort alsnog een H9 Max, maar heb ik toch besloten om de DD-500 te houden, omdat het een geweldig pedaal is en ik toch wel fijn vind om een aparte delay te hebben. De H9 gebruik ik dan vooral voor pitch shifting, modulatie en andere leuke dingen in combi met een expressiepedaal. Ik gebruik zelf ook een loop switcher en bij mij gaat de H9 in twee loops (pre en post drives)

  2. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lomeos Bekijk bericht
    Ik wilde in eerste instantie een H9, vooral ook omdat ik weer een midi gestuurde delay wilde maar ging vanwege de kosten voor de DD-500. Nu heb ik sinds kort alsnog een H9 Max, maar heb ik toch besloten om de DD-500 te houden, omdat het een geweldig pedaal is en ik toch wel fijn vind om een aparte delay te hebben. De H9 gebruik ik dan vooral voor pitch shifting, modulatie en andere leuke dingen in combi met een expressiepedaal. Ik gebruik zelf ook een loop switcher en bij mij gaat de H9 in twee loops (pre en post drives)
    Precies wat ik bedoel, Lomeos!

    Zomaar nieuwsgierig: je geeft aan twee loops te moeten gebruiken voor de H9. Hoe doe je dat dan?
    En is het geen optie om bij de switcher gewoon intern de loop-volgorde te wisselen per patch, zodat de H9 bij de ene patch pre- en bij de andere post-drives staat? Dat kan bij mijn Boss ES-8 wel namelijk.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Mij lijkt 2 H9's wel lekker, maar damn, dat is een serieuze investering!

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Mij lijkt 2 H9's wel lekker, maar damn, dat is een serieuze investering!
    Yep, Pete Thorn heeft er twee op zijn board staan, de een voor reverb en de ander voor delay. Voor wat ik doe is zo'n investering onzin. Live hoort niemand het verschil tussen een H9 en mijn Maxon delay. Maar voor (semi-)pro's en opnames is de H9 een mooie tool. Natuurlijk ook als je thuis wilt kicken op mooie geluiden.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Maar een Maxon delay is ook niet zomaar een verrotte delay natuurlijk!

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    301
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rezzy777 Bekijk bericht
    Precies wat ik bedoel, Lomeos!

    Zomaar nieuwsgierig: je geeft aan twee loops te moeten gebruiken voor de H9. Hoe doe je dat dan?
    En is het geen optie om bij de switcher gewoon intern de loop-volgorde te wisselen per patch, zodat de H9 bij de ene patch pre- en bij de andere post-drives staat? Dat kan bij mijn Boss ES-8 wel namelijk.
    Ik kan inderdaad loops van plek veranderen, maar alleen bij volledige presets. mijn looper (gigrig G2) heeft ook 'stomp-box' modus, wat een individuele patch toevoegt aan een preset. De volgorde wordt echter bepaald door de preset en niet door individuele 'stomp'. Ik gebruik eigenlijk maar 5 basis presets en de rest is Stomp-box.

    De H9 heeft verschillende routing opties, waaronder 'Pre/post'. Dit zorgt ervoor dat alle PRE effecten via in/uit 1 worden gestuurd en alle POST effecten via in/uit 2. Pre en Post kun je per effect instellen in de H9. Dus delays, tremolo, chorus etc doe ik via de POST out. Pitch dingen, dist/fuzz, phasers, etc doe ik via de PRE out.
    Enige nadeel is dat je niet meer stereo kunt spelen, maar dat doe ik toch al nooit.
    Laatst gewijzigd door Lomeos; 14 juni 2018 om 17:22

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Maar een Maxon delay is ook niet zomaar een verrotte delay natuurlijk!
    Nope, die AD-9 Pro is stil, klinkt organisch en blend mooi met overdrive/ampgain. Hij heeft een beperkte delaytijd (450 ms), voor mij is dat genoeg, voor anderen veel te weinig. Zo'n H9 heeft delays van 3 sec of nog meer.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lomeos Bekijk bericht
    Ik kan inderdaad loops van plek veranderen, maar alleen bij volledige presets. mijn looper (gigrig G2) heeft ook 'stomp-box' modus, wat een individuele patch toevoegt aan een preset. De volgorde wordt echter bepaald door de preset en niet door individuele 'stomp'. Ik gebruik eigenlijk maar 5 basis presets en de rest is Stomp-box.

    De H9 heeft verschillende routing opties, waaronder 'Pre/post'. Dit zorgt ervoor dat alle PRE effecten via in/uit 1 worden gestuurd en alle POST effecten via in/uit 2. Pre en Post kun je per effect instellen in de H9. Dus delays, tremolo, chorus etc doe ik via de POST out. Pitch dingen, dist/fuzz, phasers, etc doe ik via de PRE out.
    Enige nadeel is dat je niet meer stereo kunt spelen, maar dat doe ik toch al nooit.
    Klinkt goed!

  9. #39

    Standaard

    Ik denk dat de H9 met alle mogelijkheden en de zeer goede effectkwaliteit zeker een plaatsje op het pedalboard zou mogen hebben. Of je de DD zou moeten aanhouden? Waarom probeer je niet tijdelijk beide even uit door de H9 te bestellen en wat meer in detail te vergelijken.

    Niet goed, dan zou je hem nog kunnen verkopen of terugdoen (als je een goede dealer hebt is dat vaak wel mogelijk).

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Ik heb geen H9, maar wel een space. Hoeveel van de algoritmes gebruikt, hangt volgens mij toch ook voor een groot deel af van de tijd die je hebt, en hoe exotisch het moet zijn voor je muziek. Ze klinken allemaal erg goed, maar in praktijk gebruik ik misschien de helft van de algoritmes (voor de rest is het bij tijdsgebrek ook wel gewoon een leuke bak om te preset-surfen).

    Wat ik wel als bemerking moet meegeven, is dat er naar mijn gevoel wat vertraging is wanneer je van 1 preset naar een andere switcht. Het laden lijkt een fractie van een seconde in beslag te nemen (ik gebruik wel geen midi). Geen idee of de H9 dat ook heeft (zal iemand hier vast wel kunnen op antwoorden), en of dat belangrijk is voor je.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Nope, die AD-9 Pro is stil, klinkt organisch en blend mooi met overdrive/ampgain. Hij heeft een beperkte delaytijd (450 ms), voor mij is dat genoeg, voor anderen veel te weinig. Zo'n H9 heeft delays van 3 sec of nog meer.
    Ah, nog een AD-9 Pro gebruiker, ik heb niet het gevoel dat we met erg veel zijn...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top