Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 52

Discussie: Draadloos?

  1. #1

    Standaard Draadloos?

    Ik heb jaren geleden de Line6 Relay G50 gekocht voor draadloos spelen, maar doe er eigenlijk weinig mee.
    Gebruiken jullie dit veel? Ik ben niet zo van het rondrennen op een podium, maar vind de vrijheid die je ermee krijgt wel heerlijk. Toch vind ik het hele 'hopen dat de batterij niet leeg is'-verhaal wel spannend.
    Hoe ervaren jullie draadloos spelen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Sinds 2010 draadloos (G90).
    Niet voor mezelf, maar vooral voor onze zanger die anders steeds mijn snoer overal uit butst in zijn enthousiasme.
    Bevalt prima. Batterijen gaan lang genoeg mee, en dat ding begint ruim op tijd te bliepen als het echt kritisch begint te worden.
    Ik gebruik oplaadbare batterijen, nog nooit een lege batterij gehad tijdens gebruik, maar 2-AA als reserve meenemen is nog wel te doen.

    Als ik in een kleine zaal / kroeg speel kies ik vaak voor niet draadloos. Maar dat is meer omdat het er achterlijk uit ziet om daar draadloos te spelen (en ik dan meestal top met kast meeneem, en geen 19" rack nd shit).

  3. #3

    Standaard

    Ja dat is misschien wel een reden om draadloos te spelen: als je een flink podium tot je beschikking hebt.
    Want behalve de vrijheid te hebben om rond te lopen zitten er verder weinig voordelen aan denk ik...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik speel sinds 2014 draadloos. Heb zo’n relay 55. Bevalt prima. Batterijen gaan oplaadbaar 8 uur mee, dus 1 opreden en dan gaan ze de lader in.
    Wel ooit in kabeltje vervangen van zender naar gitaar, omdat ik bij het rondspringen de zender liet donderen.
    Nooit meer kabels voor mij.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik speel zelfs thuis draadloos omdat ik 1) geen kabelbreuk meer heb 2) niet meer struikel over mijn kabels 3) het er iets netter uitziet 4) minder gebrom en gepiep heb
    life sucks and then you die

  6. #6

    Standaard

    Ik heb onlangs voor mijn pedalboard allemaal patchkabels met gouden plugs aangeschaft.
    De kabel van mijn zender naar mijn gitaar heeft ook gouden plugs.
    Maar heeft dit eigenlijk wel zin als je draadloos speelt? Of verlies je daar zoveel kwaliteit mee?

    De Line6 Relay staat er bekend om te klinken alsof je bedraad speelt, maar toch...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    uiteindelijk ga je toch met je signaal je board in, of je nu draadloos met draad speelt . geen Idee of dat goud nu veel uitmaakt maar voor mijn pedalboard wil ik wel de beste kabels hebben omdat ik niet op het laatste moment wil gaan Trouble shooten om te kijken welk stukje van mijn board niet werkt, en goud ziet er wel sjiek uit natuurlijk
    life sucks and then you die

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik heb volgens mij nog nooit pedalen gehad met vergulde jacksockets, dus wat dat behalve marketingdingen voor voordelen heeft bij kabels ontgaat me eigenlijk.

    Overigens, ik vind de line 6 relay érg fijn. Lekker helder. Die kabellengte simulatie staat bij mij uit, ik vind het geluid er niet bepaald van opknappen.

  9. #9

    Standaard

    Zeker op plaatsen waar je de infrastructuur niet helemaal in de klauwen hebt, vind ik draadloos uit oogpunt van veiligheid een pré.
    En Vroegah, toen iedereen krulsnoertjes gebruikte om aan te tonen dat er niet alleen gitaar uit de speakers kwam maar ook pogingen tot communicatie van marsmannetjes, was draadloos heerlijk stil.
    Ik vind t thuis niet echt nodig, maar on da road was ik er wel ok mee.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Gouden pluggen doen niks en met draadloos lever je altijd wat in.... of er moet net iets fantastisch op de markt gekomen zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top