Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 14 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 136
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rezzy777 Bekijk bericht
    Maar dan rijst bij mij de vraag: heb ik ook echt alle Delays nodig? Of heb ik aan een paar mooie voldoende (evenals de andere typen algoritmes)?
    Hoewel ik zelf het liefst voor de Max zou gaan (fan doet het maar 1x zeer), snap ik je situatie.
    Afhankelijk van wat je gebruikt kun je prima af met 1 of 2 delay algoritmes en heb je ze écht niet allemaal nodig.
    Ik heb overigens geen H9, wel een eventide eclipse V4, en als ik zie hoe weinig ik alle mogelijkheden benut.....sterker nog, de laatste anderhalf jaar staat ie bijna nooit aan.
    Maar dat zegt misschien meer over mij; ik ben niet zo'n avontuurlijke geluidskunstenaar. Daar zal ook vanaf hangen of je een max wel of niet "nodig" hebt.
    Maar een core kun.je altijd nog "maxen" dacht ik? Geen idee hoeveel meer je dan kwijt bent, trouwens.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Al overwogen om je ES-8 om te ruilen voor een MS-3, ook van Boss?

  3. #23
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Die heeft slechts 3 loops. Dat geeft beperkingen ten opzichte van het gebruik en het programmeren van pedalen. Wanneer (scheur) geluiden je bevallen in de MS-3 is het wel een zeer handig apparaat. Compact, licht, programmeerbaar en vier geluiden direct bij de voet.

    Dat is toch wel een beperking van veel van de goedkopere digitale multi-effect apparaatjes. Dan bedoel ik dat je alleen up en down switches hebt om je geluiden met de voet te kiezen.
    Laatst gewijzigd door Brad; 13 juni 2018 om 23:13

  4. #24

    Standaard

    Je hebt met de Boss ES-8 een handige switch waarmee je meerdere effecten kunt switchen. Ik zou de H9 vooral zien als het zwitserse zakmes met dito kwaliteit effecten dat je achteraan in een loop plaatst. Daarmee zou je de meeste chorus, delay en reverb beter dan goed kunnen afdekken. Als je jezelf de tijd gunt om in de algoritmes te duiken dan heb echt je een klasse effect te pakken.

    In de andere loops zou ik dan zelf eerder kiezen voor een variatie aan drives, compressoren etc.

    Ik heb zowel de H9 als zijn grote broer de Eclipse. De H9 is geweldig goed en heeft een vergelijkbare kwaliteit. De Eclipse is gewoon spectaculair m.b.t. de mogelijke multi-effecten. Maar voor normale optredens is de H9 je gewenste partner.

    Je kunt gewoon beginnen met de core voor basis effecten. Vooral de vintage delay is erg mooi.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 14 juni 2018 om 01:04

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Al overwogen om je ES-8 om te ruilen voor een MS-3, ook van Boss?
    Nee, dan heb ik inderdaad echt te weinig loops. Ook vind ik lang niet alle Boss-effecten mooi.
    Maar bedankt voor de tip!

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Je hebt met de Boss ES-8 een handige switch waarmee je meerdere effecten kunt switchen. Ik zou de H9 vooral zien als het zwitserse zakmes met dito kwaliteit effecten dat je achteraan in een loop plaatst. Daarmee zou je de meeste chorus, delay en reverb beter dan goed kunnen afdekken. Als je jezelf de tijd gunt om in de algoritmes te duiken dan heb echt je een klasse effect te pakken.

    In de andere loops zou ik dan zelf eerder kiezen voor een variatie aan drives, compressoren etc.

    Ik heb zowel de H9 als zijn grote broer de Eclipse. De H9 is geweldig goed en heeft een vergelijkbare kwaliteit. De Eclipse is gewoon spectaculair m.b.t. de mogelijke multi-effecten. Maar voor normale optredens is de H9 je gewenste partner.

    Je kunt gewoon beginnen met de core voor basis effecten. Vooral de vintage delay is erg mooi.
    Ik twijfel nu alleen nog of ik mijn Boss DD-500 zal houden aangezien de H9 slechts 1 algoritme tegelijk kan maken.
    De verkoop ervan zal me wel helpen de H9 makkelijker aan te schaffen, wellicht zelfs de Harmonizer...
    Laatst gewijzigd door Rezzy777; 14 juni 2018 om 11:45

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rezzy777 Bekijk bericht
    Ik twijfel nu alleen nog of ik mijn Boss DD-500 zal houden aangezien de H9 slechts 1 effect tegelijk kan maken.
    Voor de duidelijkheid, niet 1 effect, maar 1 algoritme; dat is een substantieel verschil.

  8. #28

    Standaard

    Sorry, je hebt gelijk: 1 algoritme.

  9. #29

    Standaard

    Maar goed, iemand een advies voor mijn DD-500?

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Ik denk dat niemand daar écht een advies over kan geven. Als je tevreden bent met de DD-500 en hem écht alleen van de hand zou doen om de H9 te financieren zou ik het persoonlijk niet doen. Ik heb je trouwens een PB gestuurd heb je die gezien?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top