Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard HNGD: Hagstrom Swede

    Eindelijk een keer een degelijke gitaar naast mijn telecaster. Sinds twee weken in bezit en inmiddels al mee gerepeteerd en mee opgetreden. Een heel erg fijne gitaar, met een redelijk forse hals wat ik erg prettig vind. Hij is ook erg stabiel, het duwen en trekken aan de hals heeft bij mijn tele meer invloed dan bij deze gitaar. Komt door het dikke h-profiel waar de trussrod in ligt waarschijnlijk. Full mahonie hals, body en top en een composiet fretboard, grafiet topkam, en hele fijne 18:1 tuners. Ik heb nog geen Gibson-achtige gitaar gehad die zo goed in tune blijft als deze. Onbegrijpelijk dat ze zo weinig aandacht krijgen. Scheelt wel in de prijs, ik kon hem voor ongeveer de helft van de nieuwprijs ophalen. Zeker gezien de goeie afwerking een koopje.

    Foto’s:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Wow! Very nice!
    Deze gitaren heb ik altijd mooi gevonden. Ook wel eens aan gedacht om aan te schaffen maar nog nooit gedaan....
    Veel plezier!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mooie gitaar. Forse halzen hebben ook steeds meer mijn voorkeur.
    Gave gitaar, hoe klinken de pu’s?
    Kan me voorstellen dat hij erg donker en warm klinkt door dat mahonie. Overstuurd zou dat lekker stevig moeten klinken. Veel grom dus.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Thanks! Ik vind hem niet zompig klinken, zoals Les Pauls weleens kunnen zijn. Hij klinkt prettiger en beter in balans dan die merkloze Chinese SG die ik hiervoor had. Die klonk zompig en futloos, deze rockt wel lekker de pan uit. Ik ben ook erg blij met mijn AC30, want daar komen met name humbuckers beter tot hun recht. Heerlijke combi, ook naast mijn tele.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Heel mooi! Gefeliciteerd! Wat doen de 2 verschillende switches?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Niet echt mijn ding maar als jij blij bent ben ik blij Ik vind je Tele overigens wel heel mooi. Één van de weinige niet-Ibanezzen die wel okayish zijn. Misschien.

    Verder dikke props voor t hebben van maar 2 gitaren. Ik snap die verzamelwoede nooit zo (zeker niet als je gewoon alleen maar in E speelt).

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Thanks, Fu. Twee gitaren heeft vooral met ruimte en budget te maken, maar het houdt de boel ook wel overzichtelijk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Philippe Bekijk bericht
    Heel mooi! Gefeliciteerd! Wat doen de 2 verschillende switches?
    Dank! De bovenste is de normale pu-switch, in de ander zit een vaag onbruikbaar toonfilter. Naar boven is een hoog-af, dus hoor je alleen de lage frequenties, naar beneden zorgt voor een soort quack alsof je wah-pedaal nog aanstaat. Mocht ik ooit mijn pick-ups vervangen, ga ik die switch gebruiken om ze te splitten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Zeer mooie gitaar! Gefeliciteerd en veel plezier!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Mooie aanwinst hoor!
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10

    Standaard

    Grats

    Mooie aanwinst hoor. Mooie kleur ook en vette headstock. Ik hou van rode gitaren (al heb ik er geen)

    Jaren geleden diverse Hagstroms bespeeld, waaronder een Swede. Vond het toen erg fijn spelen en super degelijk gebouwd. Alleen dat staartstuk bij die Vikings was wat te plastic. Deze heeft dat dus niet.

    Kan me nog herinneren dat ie behoorlijk aan de zware kant was. Is dat bij deze ook (nog)?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top