Beste allen,

Recent ben ik een nieuwe band begonnen. Hierin wil ik op nylon gaan spelen aangezien ik denk dat de klank hiervan mooi bij onze beoogde stijl past. Echter heb ik een aantal vereisten waaraan de gitaar moet voldoen waardoor mijn zoektocht nogal lastig is geworden:

- ten eerste speel ik in de band versterkt (PA of over mijn orange buizenversterker, dat is nog even experimenteren). Het inpluggen van mijn western in mijn orange resulteerde al bij zeer weining volume in een feedback circus. Ik wil dus een klassieke gitaar die goed overweg kan met feedback en met piezo is versterkt. Ik heb gekeken naar godin achtige oplossingen, maar deze hebben volgens mij nauwelijks akoestisch volume.

- Ik zal de gitaar ook veel gaan gebruiken voor het schrijven van nummers thuis op de bank. Daarom zou het fijn zijn als de gitaar wel enig akoestisch volume heeft. Volledig solid body is dus mijns inziens geen juiste oplossing.

- aangezien ik staand zal spelen en gewend ben aan electrische gitaren, zou het fijn zijn als de body niet al te dik is.

- het budget reikt niet veel verder als 500,-

Al met al een aantal vrij tegenstrijdige eigenschappen waardoor ik er even niet meer uit kom. Wellicht hebben jullie tips?

In ieder geval alvast bedankt voor de feedback.