Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard Ervaringen met Entwistle pickups?

    Iemand? En de HDN in het bijzonder?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    Niemand? Of zelfs maar van horen zeggen?

  3. #3

  4. #4
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Ja. Toevallig net 2 humbuckers gekocht. Een Darkstar en HDN, beide voor brug.

    Heb de HDN neodymium in een Ibanez S470 geïnstalleerd. Het element is waxpotted, geen idee of dat standaard is. Heb 'm nog niet veel uit kunnen proberen, maar wat opvalt is dat de pickup erg heet is. Ook duidelijk gearticuleerd, zeker voor leads en high gain werk. Voor clean geluiden is het nogal vlakjes, levenloos, saai. Moet er nog aan wennen, maar voor het moderne metalwerk prima toe te passen.
    Gezocht: Ibanez DE7

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    Heb de HDN neodymium in een Ibanez S470 geïnstalleerd. Het element is waxpotted, geen idee of dat standaard is. Heb 'm nog niet veel uit kunnen proberen, maar wat opvalt is dat de pickup erg heet is. Ook duidelijk gearticuleerd, zeker voor leads en high gain werk. Voor clean geluiden is het nogal vlakjes, levenloos, saai. Moet er nog aan wennen, maar voor het moderne metalwerk prima toe te passen.
    Ha! Ik heb ook de HDN bridge. Idd, érg luid. Weet even niet of ie net zo luid of luider is dan de DiiMarzio X2N (by far the hottest die ik daarvoor had, niet normaal), maar wel in die buurt. Idd wat vlak en steriel voor clean, maar daar hou ik wel van. Geen super mooie sounds nog, maar zo klinkt de HDN brug:

    https://soundclick.com/share.cfm?id=13779090

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Red face

    Overigens, de high gain sound die in t sampeltje zit is niet ingesteld als metal maar meer als dikke-distortion-voor-in-de-kerk. Dus wel een beetje dik maar niet bruut. Ik denk dat de pickup idd HEEL erg geschikt is voor moderne metal, hij is verder best stil. Lijkt wat te compressen etc.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top