Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard Standalone interface

    Ik ben op zoek naar een manier om mijn Rectifier over mijn monitor speakers te laten klinken, het liefst zelfs wanneer mijn pc uitstaat (en wanneer hij aan staat zonder extra software te draaien indien dat mogelijk is). Is er een interface/cab simulator waarmee dit mogelijk is? Qua budget zou het fijn zijn als het onder de 300 euro kan blijven, al is dit geen harde eis.
    Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen!

  2. #2

    Standaard

    Wat je nodig hebt is een loadbox, attenuator en iets van speaker simulatie. Dat kan op verschillende manieren, ik leg er een paar voor:


    Beste kwaliteit:
    GTR> MB RCTF > UAD OX (1300 euro) > monitors
    GTR> MB RCTF > Two Notes Torpedo Studio (1500 euro) > monitors


    Goede kwaliteit:
    GTR> MB RCTF > fishman genius (400 euro) > monitors
    GTR> MB RCTF > Two Notes Torpedo Reload (700 euro) > monitors


    Redelijke kwaliteit:
    GTR> MB RCTF > Koch LB120-II (360 euro) > simpel mixertje (100 euro) monitors
    GTR> MB RCTF > Two Notes Torpedo Captor 4 (230 euro) > simpel mixertje (100 euro) monitors

    Als mixer kun je ook bijv. een audio interface gebruiken die standalone kan (bijv. focusrite 18i.
    Als de bovenste twee opteis te kostbaar zijn dan zou ik zelf als alternatief is een guitar sim te zoeken die een goede rectifier sound heeft (bijv. BIAS amp) want in mijn optiek krijg je daar een beter geluid mee.

    succes ermee!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Motorbreath Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een manier om mijn Rectifier over mijn monitor speakers te laten klinken, het liefst zelfs wanneer mijn pc uitstaat (en wanneer hij aan staat zonder extra software te draaien indien dat mogelijk is). Is er een interface/cab simulator waarmee dit mogelijk is? Qua budget zou het fijn zijn als het onder de 300 euro kan blijven, al is dit geen harde eis.
    Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Misschien een optie zonder loadbox:

    De send van de amp naar een Mooer Radar (IR loader in een pedaal), en dan via een mixer naar powered monitors.

    Dan heb je de analoge buizen pre amp van je versterker, en poweramp en cabinet is gesimuleerd met IR.

    Nu ken ik de rectifier niet, staat send-return in serie of parallel? En ik weet zelf niet hoe goed of slecht de Radar klinkt.... maar het lijkt me een mooie low cost oplossing, IR zonder computer.

    Met de computer kan ook, ik gebruik een gratis VST loader (VST host), en een gratis IR loader (Le Cab2) . Als je dat hebt draaien kan je het beeldscherm uitzetten, en heb je er geen werk meer aan.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Je dient dan wel een speakercabinet aangesloten te hebben, als load.

    Trouwens, ik heb ook weleens gepoogd om alleen een preamp te gebruiken, met lecab, maar ik mis dan de poweramp modelling...wat gebruik jij daarvoor?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Met alleen send zonder return verbreek je verbinding met de poweramp. En 12AX7 pre-amp buizen kan je belasten zonder speaker load. Tenminste, op mijn JMT30.

    Als send return parallel geschakeld is, dan weet ik het niet.

    Ik heb de gratis Voxengo Boogex plugin om de poweramp te simuleren, beetje clean instellen. Of een VST tube warmer voor LeCab, of erachter, dat kan ook. Het klinkt allemaal wel ok, maar echt diep en warm en rond wordt het niet. Het is ook meer de simulatie van een opname door een microfoon voor een cabinet, dan van een cabinet zelf, denk ik.

    Ik speel geen high gain, ik zoek vooral een lichte crunch, of een warme cleane tone. High gain gaat eigenlijk best goed met LeCab.
    Laatst gewijzigd door raabje; 11 juni 2018 om 23:21

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Met alleen send zonder return verbreek je verbinding met de poweramp.
    Dat snap ik, maar mij is altijd geleerd dat je dan tóch beter niet zonder load aan de poweramp kunt beginnen, maar hoe schadelijk dat kan zijn, geen idee.

  7. #7

    Standaard

    In de handleiding van de amp:
    WARNING: Always make sure proper load is connected before operating the amplifier. Failure to do so could pose a shock hazard and may result in damageto the amplifier
    http://www.mesaboogie.com/media/User..._multiWatt.pdf

  8. #8

    Standaard

    de Two notes " Torpedo Wall of Sound" plugin heeft ook poweramp, wellicht interessant om te testen?https://www.two-notes.com/en/wall-of-sound


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Je dient dan wel een speakercabinet aangesloten te hebben, als load.

    Trouwens, ik heb ook weleens gepoogd om alleen een preamp te gebruiken, met lecab, maar ik mis dan de poweramp modelling...wat gebruik jij daarvoor?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Okee, als dat link is, pre amp belasten zonder signaal doorzenden naar de poweramp, dan niet doen :-)

    Op mijn JTM30 zit een XLR line out, met speaker simulatie, en die werkt ook als de amp stand-by staat.

    edit: Kan je niet de send aftappen met een splitter (pedaal), 1 send naar een Mooer Radar of PC sturen, en dan de 2e send terug de amp in, en dan master volume op 0 zetten? Is er wel een verbinding, en geen geluid.
    Laatst gewijzigd door raabje; 12 juni 2018 om 16:17

  10. #10

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties, denk dat ik daar wel mee vooruit kan. Een load box heb ik al staan, dat was ik vergeten om erbij te vermelden. Een van de redenen dat ik op zoek ben naar een standalone interface is om mijn computer te ontlasten (en latency-problemen mee te verhelpen) en conflicten met drivers op te lossen.
    Heb nu namelijk erg veel problemen met mijn Toneport UX2 met Asio4All.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top