Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    de Two notes " Torpedo Wall of Sound" plugin heeft ook poweramp, wellicht interessant om te testen?https://www.two-notes.com/en/wall-of-sound
    Dan nog, hoe sluit je een buizen-amp aan op een PC? Dan heb je alsnog een interface nodig én vanwege de noodzaak van een PC (om WOS op te draaien) praat je dus niet meer over een standalone oplossing.

    Ik snap eerlijk gezegd niet dat niemand de Two Notes Torpedo Live heeft aangedragen?




    100W loadbox, incl. IR loader en zo'n 32 virtual cabinets + virtuele microfoons (U87, SM57, MD421, R121, R160, RE-20, Beta52 en meer), power-amp sim (indien gewenst), met een eigen headphones out en line-out.
    Je kan hem via USB aan een PC hangen om instellingen makkelijker visueel te wijzigen (cab selection, mic placement, etc.), maar daarna gewoon zelfstandig (heeey... 'standalone' :-) ) gebruiken.

    Gitaar-->Amp input. Amp's 8 Ohm speaker output-->Torpedo Live input. Torpedo Live Line output-->mixer/monitors of Torpedo Live headphone out-->koptelefoon van je keus.
    Laatst gewijzigd door Speeddemon; 22 februari 2019 om 11:54
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Motorbreath Bekijk bericht
    Bedankt voor jullie reacties, denk dat ik daar wel mee vooruit kan. Een load box heb ik al staan, dat was ik vergeten om erbij te vermelden. Een van de redenen dat ik op zoek ben naar een standalone interface is om mijn computer te ontlasten (en latency-problemen mee te verhelpen) en conflicten met drivers op te lossen.
    Heb nu namelijk erg veel problemen met mijn Toneport UX2 met Asio4All.
    De Toneport heeft native ASIO drivers, dan heb je ASIO4All niet nodig. Als het goed is bespaart je dat veel problemen.

    Ik ben onlangs geüpgraded van een POD Studio GX ('opvolger' van de Toneport GX) naar een Behringer UMC204HD. Hoewel ik niet veel latency-problemen had met de Line 6 zijn de drivers, ondanks het feit dat het apparaat goedkoper is dan de Line 6 jaren terug was, aanzienlijk beter. Voor minder dan de meeste hardware cabsims heb je al zo'n Behringer.

    Als je niet al te handig met computers bent blijft een pc-setup lastiger dan iets met hardware, maar het probleem van drivers valt op te lossen. Je kunt dan inderdaad proberen een Mooer radar op je loadbox aan te sluiten. Het is dan nog even kijken hoe je van een pedaal naar monitors gaa
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  3. #13
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik heb dergelijke simulators gebruikt maar miste toch steeds iets. Teveel klankverschil met het echte geluid. Ik heb van een oude flightcase een ISO cab gebouwd. Mijn versterker heeft Vintage 30 speakers en heb een losse speaker gekocht. Voor de speaker in de doos staat een sm57. Ik was onder de 300 euro kwijt en heb mijn eigen sound op laag volume uit de speakers of koptelefoon.

    https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=DD6XywrjOoc
    Vriendelijke groet,

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Ik heb dergelijke simulators gebruikt maar miste toch steeds iets.
    Zelfs met de betere Two Notes producten? Ik lees toch meestal dat men die wel prefereert boven een Isobox, vanwege de 'boxy' sound en het gebrek aan veelzijdigheid (meestal een V30 met 1 of 2 mics hooguit). Of je zou voor de lomp grote Box of Doom moeten gaan, maar dan heb je iets wat fysiek zoveel ruimte inneemt, dat 't misschien ook de moeite niet meer is.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top