Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Boss gt-100 vraagje

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard Boss gt-100 vraagje

    Ik heb beginners vraag waar ik geen antwoord op gevonden krijg in de handleiding van de Boss GT-100
    Bij elke gekozen patch heb ik de keuze welk nummer switch ik kies, maar wanneer ik onder nr 1 een galm zet , onder nr 2 een delay, onder drie een chorus enz, hoe kies ik dan bijvoorbeeld nr 1 en nr 2 tesamen?bij het indrukken van nr 2 valt nr een namelijk uit.
    En nog belangrijker, hoe zet ik elk effect uit, nu blijft altijd een van de nummers actief?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ikzelf heb een gt6 en die kan je op pedal assign zetten en dan kun je de knoppen combineren met mekaar.
    Maak je presets, dan zet je hem op User mode. Zo werkt het bij mij, zal bij de jouwe ook zo werken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Volgens mij kun je 'm op manual mode zetten en dan kun je in iedere patch de verschillende effecten in die patch met de voetschakelaars aan en uit zetten. Maar dat is dus wel binnen één patch. Twee patches tegelijk zal niet gaan denk ik.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Volgens mij kun je 'm op manual mode zetten en dan kun je in iedere patch de verschillende effecten in die patch met de voetschakelaars aan en uit zetten. Maar dat is dus wel binnen één patch. Twee patches tegelijk zal niet gaan denk ik.
    Ik heb de indruk dat je patch mode en manuele mode door mekaar gooit.

    In manuele mode is elke switch toegewezen aan een effect (amp, reverb, delay, enz...) en kan je elke switch afzonderlijk aan of uit zetten. Er kunnen in deze modus dus van geen tot alle pedalen actief zijn.

    Patch mode is 'geheugen' mode. Elke patch is een geheugen waarin je meerdere effecten in rij kan zetten om zo een bepaalde klank te maken. Deze bewaar je in de patch.
    Er zijn x aantal (weet het juiste aantal niet meer) 'banken'. Elke bank bestaat uit 4 van die geheugens (patches). Die 4 geheugens zijn toegewezen aan de 4 pedalen. Met de 2 bovenste pedalen kan je switchen tussen de verschillende banken.
    In de patch mode is er dus steeds 1 pedaal van de 4 (=1 geheugen) actief.
    In het linkse scherm kan je zien welke patch actief is. Bijvoorbeeld 3-4 slaat op de 4de patch in bank 3. Het LEDje van pedaal 4 is nu actief.

    Ik hoop dat ik je niet misbegrepen heb en dat mijn gezwam een klein beetje duidelijk is??
    Kris

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    TS wil 2 patches tegelijk aanzetten en dat gaat dus niet.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Dank je jongens, wat ik zocht ( behalve 2 patches tegelijk) heb ik inderdaad gevonden in "manual mode"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top