Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Gezocht diagram voor een uitgebreide hss- schakeling als in de ibanez az2204

    Ik wil mijn hss pickups zo configureren dat ik met een 5-standen schakelaar en een 2-standen tuimelschakelaar de extra combinaties krijg zoals de nieuwe Ibanez 2204 die heeft.

    Ik neem aan dat ik hiervoor minimaal een 5 weg superswitch en een on-on schakelaar nodig heb, maar hoe te verbinden? Ik kom er niet uit, maar misschien is er een geniale puzzelaar die dit wel op weet te lossen..
    http://www.ibanez.com/products/u_eg_...239&color=CL01

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2007
    Locatie
    de haag
    Berichten
    884

    Standaard

    Wow, waarschijnlijk komt je control-cavity eruit te zien als een omgekeerd bord spaghetti. Probeer de sites van Seymour duncan en DiMarzio. Die hebben een ruime collectie wiring diagrams.

  3. #3

    Standaard

    Dank voor de reactie, helaas bieden de dimarzio en seymour duncun-sites geen uitkomst. Op zich is er wel ruimte voor een portie spaghetti in mijn gitaar. Dus mocht iemand nog ideeën hebben..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tun Bekijk bericht
    Dank voor de reactie, helaas bieden de dimarzio en seymour duncun-sites geen uitkomst. Op zich is er wel ruimte voor een portie spaghetti in mijn gitaar. Dus mocht iemand nog ideeën hebben..
    Ha die Tun, Welkom hier.

    Op de SD-site is er een draadje over:

    https://www.seymourduncan.com/forum/...MIX9-switching

    Misschien komt dit in de buurt:

    http://guitarnuts2.proboards.com/thr...ds-extra-knobs
    Laatst gewijzigd door telerocker; 8 juni 2018 om 15:07
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5

    Standaard

    Dat biedt al een oplossing.
    Er wordt wel een 3-standen tuimelschakelaar gebruikt ipv. de 2 standen in het ibanez voorbeeld (naast de 5 weg superswitch). Hartelijk dank.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Deel het op in twee brokken. Met de 5 standenschakelaar in middenpositie de tap van de humbucker aan massa leggen en je tussenstandje is gesplit. Middenelement en halselement zet je denk ik eerst op de miniswitch met een gewone serie-parallel schakeling met drie standen, dus halselement achter midden, niets, Middenelement achter halselement.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Kut! Je wil een twee standen miniswitch... Ga ik ff over nadenken.

  8. #8

    Standaard

    De link van telerocker naar het mix9-diagram is toch waarmee het me zou moeten lukken.
    Ik bestel de schakelaars en ga het proberen.
    Hartelijk dank voor de reacties en het meedenken, ik zat er al een maand over te piekeren en ben dankzij jullie uit de crisis : )

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tun Bekijk bericht
    De link van telerocker naar het mix9-diagram is toch waarmee het me zou moeten lukken.
    Ik bestel de schakelaars en ga het proberen.
    Hartelijk dank voor de reacties en het meedenken, ik zat er al een maand over te piekeren en ben dankzij jullie uit de crisis : )
    Ik ben benieuwd, want het is geen alledaagse wiring. Suc6.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10

    Standaard

    Ik heb alles aangesloten en het werkt!
    Er zijn misschien meer geinteresseerden in deze schakeling, daarom heb ik alle onderdelen in een diagram getekend:

    Ik kan geen plaatje uploaden, hoop dat deze link naar pinterest werkt:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top