Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 16 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 154
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Het kan wel, anders laat Apple er zijn phones niet maken.
    Volgens mij lees je niet wat ik schrijf.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Het kan wel, anders laat Apple er zijn phones niet maken.
    Niet alleen Apple....... er wordt al veel langer voor heel veel bedrijven high-tech producten en parts gefabriceerd in China.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Volgens mij lees je niet wat ik schrijf.
    Ik stel alleen vast dat de eindcontrole bij Apple kennelijk in orde is en of dat een Chinees is, weet ik niet. Inmiddels zijn er zoveel Chinese goed opgeleide engineers dat eindcontroles zonder buitenlandse inbreng correct moeten kunnen verlopen. Maar, net als in Nederland, het ene bedrijf heeft het voor elkaar, het andere niet.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Volgens mij lees je niet wat ik schrijf.
    Volgens mij wel en geeft ie n correct antwoord?

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Persoonlijk vraag ik mezelf af of Duesenberg 't volhoudt, hoe lang het duurt voordat dat dan soort van Blade wise, via een Koraans of Chinees lijntje afdruipt naar de vergetelheid, met een stel latere betaalbare exemplaren die toch schril afsteken tegen een eerste lijn.
    duesenberg is al aziatische productie voor een Duitse prijs, dat dan weer wel, dus ik zou niet zo snel bang zijn dat ze afzakken naar betaalbare Exemplaren
    life sucks and then you die

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Volgens mij wel en geeft ie n correct antwoord?
    Dan lees ik het verkeerd.

    Ik schreef:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Geen idee waar het aan ligt, maar op een of andere manier blíjft het schijnbaar lastig om het louter aan "de chinees" over te laten.
    De weerlegging is:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Het kan wel, anders laat Apple er zijn phones niet maken.
    Gevolgd door:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik stel alleen vast dat de eindcontrole bij Apple kennelijk in orde is en of dat een Chinees is, weet ik niet.
    Dit zijn twee héél verschillende dingen in mijn ogen.

    Ik kan me zelfs voorstellen dat er een verschil zit tussen een massaproduct, dat je goed kunt maken bij een goede procesbeschrijving / parameters, in verhouding tot een hoogstens grotere serie product waarbij een bepaald basisvakmanschap nodig is per individueel component.

    De praktijk wijst uit, bij meer dan 1 chinese supplier, dat het vrij lastig is om te zeggen: doe nog maar 100 van artikel X, maar dat er altijd iemand (voor ons is dat een soort intermediair, die daar veel meer laat maken voor andere bedrijven ook, en er daarom heel vaak een vertegenwoordiging daar is om het zaakje te "begeleiden"), terwijl ik in Nederland zó een aantal bedrijven ken waar ik die onderdelen wél gewoon kan laten maken....uiteraard met een prijskaartje.

    Nogmaals, waar het aan ligt weet ik écht niet, ik vermoed zelfs dat het niet eens louter met vakmanschap te maken heeft (want waarom zouden er geen chinezen zijn die vakmanschap hebben, en dit ook uit kunnen oefenen), maar wellicht zijn het zelfs verschillen in cultuur (oooohhhh yes sir, we will do, yes sir, ook als het nee blijkt te zijn is het nog steeds yes sir....no shit, dit is geen gein), taal, en/of een andere interpretatie van verwachtingen.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Want waarom zou zo'n intermediair het belang van zijn tussenkomst overdrijven...?

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Tuurlijk, maar onze inkopers zijn kien genoeg om dat uitgetest te hebben.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Tuurlijk, maar onze inkopers zijn kien genoeg om dat uitgetest te hebben.
    Dennis, ik wil geen polemiek beginnen, maar mijn partner heeft ruime ervaring met Chinese fabrikanten/suppliers. Ze bestelt regelmatig complexe medische gezondheidsapparatuur rechtstreeks in China (is stukken goedkoper). Die spullen komen op tijd en werken tot nu toe (al enkele jaren) naar behoren.

    En misschien nu maar weer meer on topic :-)
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik geloof je.
    Ik begrijp dan alleen niet waarom dat bij ons nogal slecht gaat. En niet alleen waar ik nu werk (alhoewel eerdere ervaringen wat minder recent zijn).
    Tekeningen opsturen, inclusief alle (bedrijfsspecifieke)van toepassing zijnde normen opsturen en correcte onderdelen terug krijgen lukt eigenlijk niet (behalve voor heel simpel spul).
    Enige wat ik dan nog kan bedenken is de bereidheid om een bepaalde prijs (niet) te betalen, of zo.

    Het mag dan off topic zijn, ik vind het wel interessant om andere ervaringen te zien, word je nooit stommer van.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top