Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 16 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 154
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Ja, die Multiac zie je nog weleens voorbij komen, mogelijk wanneer je wat meer in moderne Jazz kringen rondhangt dat je ze wel tegenkomt bij bekende artiesten.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik zag dat pepe Schecter noemde.
    Ik dacht dat Schecter er best nog redelijk is, in het hardere segment weliswaar.
    Zou kunnen.
    Ik ken nu enkel die rare kid are goth modellen van ze met een enkel Pete T.
    Dat was vroeger high end, nu low start.
    Maar misschien hebben ze dat high end nog steeds. In dat geval gok ik dat ze het Custom Shop hebben genoemd.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik zie hier Charvel genoemd worden, maar die hebben de boel wel heel aardig op orde, toch? Zelfs de goedkopere modellen zijn best hoog aangeschreven, naar ik heb begrepen. Toegegeven, ik heb ze zelf niet in handen gehad, maar wat ik er zo links en rechts van om me heen hoor/lees/zie... De Amerikaanse modellen zijn sowieso nog wel top of the bill dacht ik? Ik had ook het idee dat dat merk onder Fender behoorlijk groeiende is, als je ook de beurzen ziet waar ze staan.

  4. #24
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Peavey? Nooit echt heel erg mijn merk geweest, maar ze hebben toch wel een zwikkie mooie gitaren en bassen gemaakt en endorsementspul voor Eddie en voor Adje en Rudy . En waarschijnlijk hebben ze nog steeds wel mooie shit, maar daar krijg ik iig dan niet zo gek veel meer van mee.
    Ze hadden destijds ook wel instapmodellen van rond de 600 gulden zoals de Peavey Patriot terwijl Blade bijvoorbeeld in de periode van de Peavey Van den Berg uitsluitend in de dure prijsklasse zat. Ik heb nog een Music Maker met een test van de Peavey van den Berg, een dure Blade met een Jazzmaster body en nog een andere dure gitaar.
    Laatst gewijzigd door Brad; 8 juni 2018 om 00:32

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Lado....
    Werden in de '80s even door de Brothers Johnson gepromoot.



  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik zag dat pepe Schecter noemde.
    Ik dacht dat Schecter er best nog redelijk is, in het hardere segment weliswaar.
    De Schecter Nick Johnston is een beest van een strat.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik ging meer uit van het topic onderwerp, decline van breed gedragen populair.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Burns, heeft wel nog even een succesvolle 'stuip' gehad met MIK modellen (o.a. Red Special), maar is nu
    wel een beetje over dacht ik.

  9. #29

    Standaard

    Marketingtechnisch is het ook enorm lastig om winst te maken binnen de gitaarbouwersbranche.

    De meeste winst behaal je toch bij de beginnende gitarist. Dat is jaarlijks en wereldwijd een enorm aantal, maar de meeste stoppen er ook weer mee binnen afzienbare tijd. Zij hebben behoefte aan een gitaar, amp, standaard, hoes, kabels, effectpedaaltjes etc. Maar het liefst zo goedkoop mogelijk. En je moet wel heel inventief zijn, wil je een hele goedkope gitaar maken, die wel goed klinkt. Ik ken maar 1 merk en das Fender. In dit segment zijn de marges extreem klein.

    De andere groep, zijn de ervaren muzikanten die kwaliteit willen en daar ook bereid zijn voor te betalen. Echter is deze groep aanzienlijk kleiner en ook het bestedingspatroon is gewoon anders. Maar kwaliteit kost meestal ook geld qua inkoop, apparatuur etc.

    Als bouwert krijg je uiteraard een betere naam als je spullen aanbied in het 2e segment. Echter wil je overleven dan moet je actief zijn in beide segmenten. Fender doet het daarom goed. Op alle muzikale gebieden bieden ze producten aan en ook in alle prijsklasses.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.938

    Standaard

    Tijdje terug alweer, maar Kramer he?
    Superpopulair in de 80's (de hair metal years), maar de neergang kwam al snel.
    O.a. doordat ze ook goedkope koreaanse meuk onder hun naam op de markt brachten, teveel bezig waren met gelikte fluokleurtjes, en veel te veel geld spendeerden aan endorsements en adverteren. Ook nog een CEO die geld uit het bedrijf haalde voor allerlei fratsen als het Moscow music peace festival, Gorky Park (ook een flop).

    Remork sluiten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top