Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 16 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 154
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Als je het hebt over merken met flitsende start, dan heb je het waarschijnlijk over flitsend marketing budget met poor sales.
    Geldt niet voor Hamer. Die kregen vooral goede reviews en waren nauwelijks te krijgen wegens kleine productie. Is later wel weer goed gekomen. Totdat ze de productie uit handen gaven, ik vermoed dat Fender het louter kocht om het de nek om te draaien. Zou niet weten waarom je anders dan de boel zo laat verpieteren.
    Ik wed dat ze G+L ook de nek willen omdraaien maar blijkbaar verkopen die jongens hun huid duur.

    Maar goed. Flitsende start.
    Epiphone maakte een flitsende herstart zonder noemenswaardig marketing budget. Liep gelijk als een trein vooral omdat je die krengen werkelijk overal tegenkwam. Zag er goed uit, klonk prima, even de frets buffen en een Fralin er in en karren maar.

    Als ik denk aan merken "that once were" moet ik vooral denken aan Europese gitaren. Hofner, Framus, Burns, Hagstrom, Eko... het bestaat allemaal nog wel maar ga ze maar eens zoeken. Vinden bedoel ik. Zoeken doe je zeker.

    Oh, en kwa Americana noem ik Schecter. Die hadden toch wel een grappige 80's niche te pakken en in de ninetees een mooie eigenzinnige doorstart maar dat is nu echt helemaal down the drain.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 7 juni 2018 om 18:03
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Starfield (uit dezelfde stal als Ibanez als ik juist ben geïnformeerd)
    Hohner
    Carvin
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Mosrite, bestaat dat eigenlijk nog?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.321

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Patrick Eggle? Niet echt aan lager wal geraakt, maar na een avontuur met grootschaliger productie beperkt hij zich nu tot een klein team dat boutique gitaren bouwt. Een aantal producenten/merken dat niet meer bestaat dan wel in de kantlijn meedoet: Bond Guitars, de Parker Fly, Steinberger, Blade (bestaat nog, maar ik heb het idee dat de hype al een hele tijd over is), Ampeg gitaren, Rickenbacker, Valco, Robin, Daion, Kasuga, Saint Blues, Kawai, Suzuki etc..

    Charvel heeft met Guthrie Govan toch een mooi uithangbord?
    Die Charvel die je noemt ken ik niet.
    Blade I dunno, ik heb een Koreaanse, en die vind ik prijs/kwaliteit erg goed zelfs, maar 't is een aftreksel van de Zwitserse productie inderdaad, en ik geloof best dat ook zij afgedropen zijn.
    Patrick Eggle is interessant in dezen ja.
    Maakte toch ooit kwalitatief erg goede gitaren, soms komen er Berlins voorbij voor 500 euro, die toch 2500 gulden of meer gekost hebben, en erg goed zijn.
    Maar ik herinner mezelf dat ook dat op een gegeven ogenblik goedkoper geproduceerd en onder andere merknamen op popte, tot het verdween.
    Lullige in dezen is dat de goede gitaren er ook onder geleden hebben; je koopt zo een ding echt voor een drol.
    En als het is wat je zoekt, dan stap je voor weinig geld belachelijk kwalitatief goed in.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.321

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dean en BC Rich?

    Parker is nog redelijk levend dacht ik.
    Ja Dean herinner ik mezelf ook nog als top of the list voor de hardere gitaristen.
    Tot ze van dat spul begonnen te maken dat je met een nagel kon splijten ja.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.321

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Gitaren hebben endorsers nodig als ze op grote aantallen mikken met het gevaar dat genres en artiesten uit de mode raken en je merk mee dateert.
    Charvel/Jackson heeft wel geprobeerd zijn kansen te spreiden met modellen als Roswell en Surfcaster maar het brand was al te veel gebrandmerkt (weer zo'n geinige woordspeling!)
    Ibanez heeft zich wel overal goed ingedekt, je kan geen genre zo gek noemen of Ibanez heeft er endorsers.
    Ik moet nu iets noemen natuurlijk.
    Godin houdt het kwalitatief op niveau, binnen verschillende genres, zonder dat ik ooit een bekende gitarist op hun gitaren heb zien spelen.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Die Charvel die je noemt ken ik niet.
    Blade I dunno, ik heb een Koreaanse, en die vind ik prijs/kwaliteit erg goed zelfs, maar 't is een aftreksel van de Zwitserse productie inderdaad, en ik geloof best dat ook zij afgedropen zijn.
    Patrick Eggle is interessant in dezen ja.
    Maakte toch ooit kwalitatief erg goede gitaren, soms komen er Berlins voorbij voor 500 euro, die toch 2500 gulden of meer gekost hebben, en erg goed zijn.
    Maar ik herinner mezelf dat ook dat op een gegeven ogenblik goedkoper geproduceerd en onder andere merknamen op popte, tot het verdween.
    Lullige in dezen is dat de goede gitaren er ook onder geleden hebben; je koopt zo een ding echt voor een drol.
    En als het is wat je zoekt, dan stap je voor weinig geld belachelijk kwalitatief goed in.
    http://www.charvel.com/guitars/artis...board-natural/
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Ik zag dat pepe Schecter noemde.
    Ik dacht dat Schecter er best nog redelijk is, in het hardere segment weliswaar.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Godin houdt het kwalitatief op niveau, binnen verschillende genres, zonder dat ik ooit een bekende gitarist op hun gitaren heb zien spelen.
    Nou is het wel zo dat Godin aan een enorme hoop fabrikanten levert, waaronder Gibson bijvoorbeeld, soort Japans model van bedrijfsvoering.
    Ze hebben daarnaast ook een eigen brand, geen idee hoe dat loopt. Dat electrisch/akoestisch model kom je nog wel 's tegen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik zag dat pepe Schecter noemde.
    Ik dacht dat Schecter er best nog redelijk is, in het hardere segment weliswaar.
    Ik wilde het niet zeggen. Als je de nieuwe lijn superstrats, of die Nick Johnston signature strat zie, da's dacht ik wel een hoger segment. Is wel een tijdje wat minder geweest bij Schecter, dat klopt op zich wel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top