Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 16 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 154
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Een maat van mij zweert bij zijn Takamine, is dan ook wel een dure Japanner en niet te vergelijken met die goedkope Chinese modellen waar de winkels vol mee liggen. Ik vind overigens zelf dat Takamine in iedere prijsklasse prima producten heeft maar je krijgt natuurlijk wel waar je voor betaald.

    Ik zie ze verder genoeg op de podia en op TV en Jijbuis en zo dus wat mij betreft geen merk dat "weg" is.

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik denk dat Takamine net als Ovation een modegril was. Ineens speelde 'iedereen' op zo'n gitaar en dat betekent vrijwel automatisch dat een tijd later haast niemand op zo'n gitaar speelt.
    Laatst een akoestisch optreden gedaan met een geleende Ovation. Speelde veel beter dan m'n eigen Epiphone en was elektrisch....! Maar de sound was verre van geweldig en miste sowieso laag en de afgeleefde Elixir snaren hebben daar ook niet aan bijgedragen.

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Klopt, merken komen en gaan.
    Beetje of-topic, maar hip en akoestisch: veel artiesten zie je op taylors. Zou dat mede door Edje Sheeran komen?
    Wel heerlijke gitaren trouwens, maar dat merk zal niet echt verdwijnen, toch?

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Klopt, merken komen en gaan.
    Beetje of-topic, maar hip en akoestisch: veel artiesten zie je op taylors. Zou dat mede door Edje Sheeran komen?
    Wel heerlijke gitaren trouwens, maar dat merk zal niet echt verdwijnen, toch?
    Ed Sheeran speelt op Martin's, hij heeft ook een signature model bij dat bedrijf (The Divide)

    De enige Taylor waar Ed mee speelt heeft Swift als achternaam...

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik denk dat Takamine net als Ovation een modegril was.
    Ovation voorzag wel degelijk in een behoefte namelijk minder feedback. Toen de gitaren verschenen speelden CSN&Y nog voor een microfoontje.
    Met CSN&Y bedoel ik dus iedereen. Pickups, monitoring en versterking stond nog in kinderschoenen.
    Kaman is een slim & interessant mannetje en zijn revolutionaire ideeën voor een akoestische gitaar is van hetzelfde kaliber als Leo en Doc Kauffman hadden.
    Takamine deed gewoon wat iedereen deed alleen... de 80's he.... die strakke high pitched sound klonk "fris" voor een moment en als je dat onderdompelde in chorus en shimmer reverbs en je compressed boss pedal power chords mixte daar goed mee.
    Taylor zie ik als een doorontwikkelde Takamine, niet mijn geluid maar heel populair in de Nashville wereld.
    Bij Takamine denk ik aan Lilly was here, hitje van Dave Stewart en Candy Dulfer. Mijn Ovation heeft een mic uit 1979 (duh) en er is op dat gebied wel wat gebeurt maar de gitaar zelf klinkt vol, droog en warm, heel organisch.
    De enige reden waarom ik er thuis niet op speel is omdat ie telkens van je benen afglijdt.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 9 juli 2018 om 09:47
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #106
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revolver Bekijk bericht
    Ed Sheeran speelt op Martin's, hij heeft ook een signature model bij dat bedrijf (The Divide)

    De enige Taylor waar Ed mee speelt heeft Swift als achternaam...
    Hij speelt soms ook op Lowden. Super fijne gitaren zijn dat, beste waar ik ooit (akoestisch) op heb gespeeld. Ook dito prijsklasse...
    Gezocht: Ibanez DE7

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik denk dat Takamine net als Ovation een modegril was. Ineens speelde 'iedereen' op zo'n gitaar en dat betekent vrijwel automatisch dat een tijd later haast niemand op zo'n gitaar speelt.
    Laatst een akoestisch optreden gedaan met een geleende Ovation. Speelde veel beter dan m'n eigen Epiphone en was elektrisch....! Maar de sound was verre van geweldig en miste sowieso laag en de afgeleefde Elixir snaren hebben daar ook niet aan bijgedragen.
    Niet zozeer een modegrill maar pioniers die met werkbare oplossingen kwamen voor algemene problemen. T/m de jaren 80 had je de keuze tussen Ovation en Takamine als je iets akoestisch op een podium wou doen, tegenwoordig heeft ieder merk daar wel een oplossing voor of kan er iets praktisch in iedere akoestische gitaar gezet worden dus de keus is veel breder geworden en dan zie je vanzelf steeds meer andere merken.

    Ovation is tegenwoordig een merk waar je zowel met 350,- en ook met 3.500,- een gitaartje kan scoren, die zijn uiteraard niet echt vergelijkbaar: ik kan je verzekeren dat die van mij ingeplugd meer dan prima klinkt.

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.607

    Standaard

    Wat opvallend dat nog niemand Tokai genoemd heeft...? Vroeger geniale Japanse gitaren, nu een beetje "meh" gitaartjes.

    Overigens noemde iemand ook Schecter, ik heb er nu twee hangen die ik voor De Bassist heb gereviewd en dat zijn echt geweldige bassen.

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BassAgent Bekijk bericht
    Wat opvallend dat nog niemand Tokai genoemd heeft...? Vroeger geniale Japanse gitaren, nu een beetje "meh" gitaartjes.

    Overigens noemde iemand ook Schecter, ik heb er nu twee hangen die ik voor De Bassist heb gereviewd en dat zijn echt geweldige bassen.
    Precies. Schecter wordt massaal gedist.
    Schitterende gitaren voor een heel nette prijs.
    Zelfde geldt voor Cort bijvoorbeeld. Bouwen meer dan een miljoen gitaren per jaar. Hoezo geen kwaliteit?
    Of Washburn. Eeuwen ervaring? Dacht het wel.

    Maar goed, die discussie? Gaan we die hier opnieuw oprakelen? Of gaan we gewoon een Tele kopen. Met Mexicaanse svpchroefjes in de slagplaat klinkt ie beter. Zeker weten.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.607

    Standaard

    Wat mensen bij Cort vaak vergeten is dat ze ook gitaren voor Fender, Yamaha en anderen bouw(d)en. Allemaal geweldig. Voordat Squier met de Vintage Modifieds kwam was Cort voor mij hét merk om te checken als je voor weinig een basje wil hebben. Die Jazz Bass-achtige dingen met die Music Man-bucker in de brug... Helemaal te gek.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top