Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 16 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 154
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Bent u ongesteld meneer fusion?
    Net zo wel/niet als u was toen u t origineel van bovenstaand plaatste

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Dus u gaat hier uw polemiek hier vrolijk verder zetten ongeacht dat de rest van het forum hier wel eens aanstoot aan kan nemen?

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Valley arts. Helemaal hip in de eighties en nineties. Toen werd het verkocht aan de koreanen. Nooit meer wat van gehoord.
    Natuurlijk een bijzonder verhaal. McGuire runt een soort custom shop, die hij (vermoedelijk) voor een koffer geld aan Samick verkoopt en is vervolgens teleurgesteld over de kwaliteit van de gitaren. Goddank kocht Gibson Brands het merk.......

  4. #84

    Standaard

    D' Angelico vind ik ook wel een navrant voorbeeld van een legendarische naam die compleet om zeep wordt geholpen door goedkope fabrieksgitaren omringd met heel veel holle marketingfrasen.

    Ik heb een poos geleden een D'Angelico basgitaar mogen testen voor het blad De Bassist (waar ik destijds voor schreef). Ik heb me toen verdiept in de historie van het legendarische merk van meesterbouwer John D'Angelico uit New York. Die man bouwde per jaar slechts enkele tientallen gitaren. Allemaal waanzinnige staaltjes vakmanschap.

    En nu is die naam nieuw leven ingeblazen... Slecht afgewerkte massaproductie met een zeer generieke sound.
    Niets, maar dan ook niets, doet recht aan de naam D'Angelico.
    De arme man zou zich omdraaien in zijn graf.
    Laatst gewijzigd door Basvarken; 13 juni 2018 om 12:44

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Zo slecht zijn die valleyarts samickjes niet trouwens.

  6. #86
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik heb er een keer een geprobeerd. Een Samick gebaseerd op de Valleyarts strat met Gibson scale. Goed instrument maar loodzwaar en de hals was mij te breed.

  7. #87

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Mod-edit; wat een onnodig geneuzel. Graag allemaal weer on-topic.

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2004
    Berichten
    690

    Standaard

    Hamer was gewoon al 15 jaar onrendabel, werd al die jaren de hand boven het hoofd gehouden door Bill Kaman, baas van KMC, persoonlijke vriend van Jol Dantzig en miljardair. De importlijn kwam er toen hij onder druk kwam van het KMC management.
    Hamer USA was gewoon al jaren overbuild en te laag geprijsd in de markt gezet zonder degelijke marketing. De verkoop aan fender was de doodsteek toen er harde cijfers op tafel moesten komen.
    https://youtu.be/4wicSQKLVNs
    Laatst gewijzigd door ccc; 7 juli 2018 om 20:36

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Ja. Ik herinner me een GP roundup in de ninetees van 25 gitaren of daaromtrent met Gibson als grote afwezige maar verder zo'n beetje alle bekende jongens en toen men een Hamer open schroefde was de opmerking, kudo's voor de afwerking IN de gitaar dat voor 99% van de klanten ongemerkt zal blijven en fabrikanten dus ook nalaten.
    Dantzig schrijft tegenwoordig columns, esoteric guitar genaamd en dan snap je wel dat het geen CEO van de dollartekens was.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top