Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 16 EersteEerste ... 513141516 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 154
  1. #141
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ik heb er 2,5 (mxg"s) (die halve heeft niet meer de originele neck) erg goede gitaren met klasse hardware (eerste serie was nog abm), de latere serie had goedkopere hardware en fineer topjes dus ik vind het toch een beetje te grabbel gegooid
    De mijne heeft een ABM-trem, maar vermoedelijk een cocobolo-fineertopje. De Rio Grande's (ze stopten er allerlei merken pickups in) heb ik eruit gemikt. Sjonge, wat was die Muy Grande een microfonische humbucker. Misschien een slecht exemplaar. Voor de rest een resonante swampashbody en een fijne hals met een 12 inch radius. Toch wel prettig als je flinke bends maakt.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #142
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Het idee van Max Guitars was samen met Patrick Eggle een superstrat in elkaar te schroeven. Daarna is MXG nog wel een poosje doorgegaan met een vintagelijn - strats en tele's - , maar die werden in Nederland in elkaar gezet als ik me goed herinner.
    .
    Max guitar bestond toen nog lang niet. De eigenaar had toen een kleine winkel in amsterdam na zijn feedback avontuur in den haag. Ik heb dat mxg logo toendertijd ontworpen en nog wat andere dingetjes. Was vrij low profile allemaal. Gitaren zijn wel erg goed gemaakt idd. Heb er een hoop bespeeld en ze waten allemaal topkwaliteit.

  3. #143
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Max guitar bestond toen nog lang niet. De eigenaar had toen een kleine winkel in amsterdam na zijn feedback avontuur in den haag. Ik heb dat mxg logo toendertijd ontworpen en nog wat andere dingetjes. Was vrij low profile allemaal. Gitaren zijn wel erg goed gemaakt idd. Heb er een hoop bespeeld en ze waten allemaal topkwaliteit.
    Ik geloof je meteen. De mijne hing destijds in de winkel in Den Haag. En die had Robbert van der Ende toen al een tijdje.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #144
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Max guitar bestond toen nog lang niet. De eigenaar had toen een kleine winkel in amsterdam na zijn feedback avontuur in den haag. Ik heb dat mxg logo toendertijd ontworpen en nog wat andere dingetjes. Was vrij low profile allemaal. Gitaren zijn wel erg goed gemaakt idd. Heb er een hoop bespeeld en ze waten allemaal topkwaliteit.
    dat was in zijn Mr. Gitaar Periode, en de tijd dat ik dagelijks een rondje, De Plug, De String, Sacksioni en Mr. Gitaar deed . Btw ze waren niet allemaal topkwaliteit, het eerste jaar/eerste jaren was het allemaal top, latere varianten waren partscasters met een MXG logo met mindere hardware en minder mooi hout. Ze waren nog wel prima in elkaar gezet maar ik had sterk het gevoel dat wat beknibbeld werd om de marge te verhogen. En inderdaad er werd van alles aan pickups in gegooid, in die van mij zitten EMG, Rio
    Grande en Anderson pickups
    ik heb overigens bij Mr gitaar mijn eerste Redwing (Patrick Eggle sig) gekocht, in de uitverkoop omdat ze net waren begonnen met MXG
    life sucks and then you die

  5. #145
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    dat was in zijn Mr. Gitaar Periode, en de tijd dat ik dagelijks een rondje, De Plug, De String, Sacksioni en Mr. Gitaar deed . Btw ze waren niet allemaal topkwaliteit, het eerste jaar/eerste jaren was het allemaal top, latere varianten waren partscasters met een MXG logo met mindere hardware en minder mooi hout. Ze waren nog wel prima in elkaar gezet maar ik had sterk het gevoel dat wat beknibbeld werd om de marge te verhogen. En inderdaad er werd van alles aan pickups in gegooid, in die van mij zitten EMG, Rio
    Grande en Anderson pickups
    ik heb overigens bij Mr gitaar mijn eerste Redwing (Patrick Eggle sig) gekocht, in de uitverkoop omdat ze net waren begonnen met MXG
    Er hangt een Redwing SSS bij Kees Dee... Ik denk dat je best nog een gitaar kunt gebruiken
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #146
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb alleen die eerste periode meegemaakt. Winkel stopte daarna al snel. Geen idee of patrick eggle ook bij de rest van de productie betrokken was of gewoon een hired gun was al heb ik wel dat vermoeden anders had er wel mxg by patrick eggle opgestaan.

    De man was niet zo heel spraakzaam, type van laat me met rust en gitaren bouwen. Op de foto gaan was al lastig.

  7. #147
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik geloof ook dat PE al snel afhaakte, hij is daarna eerst bij Faith gitaren gaan werken, heeft wat Jazz gitaren gebouwd en maakt nu weer akoustische en electrische gitaren onder zijn eigen naam (niet te verwarren met Patrick Eggle Guitars waarbij ook al heeeeeeel lang weg is)

    @ Telerocker, die Tornado is wel leuk maar is een productie gitaar, die van mij heeft een 5A guilted top, 5A birdseye neck en is officieel een Patrick Eggle Signature. Patrick bouwde bij redwing 1 a 2 gitaren per maand zelf, de rest werd uitbesteed aan Wildwood
    en het leukste van die van mij was dat hij omgerekend 400 EUro heeft gekost
    life sucks and then you die

  8. #148
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Er hangt een Redwing SSS bij Kees Dee... Ik denk dat je best nog een gitaar kunt gebruiken
    Fred moet nodig nog een gitaar erbij i.d.d. Ik gun niemand om zo weinig gitaren te hebben

  9. #149
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ik geloof ook dat PE al snel afhaakte, hij is daarna eerst bij Faith gitaren gaan werken, heeft wat Jazz gitaren gebouwd en maakt nu weer akoustische en electrische gitaren onder zijn eigen naam (niet te verwarren met Patrick Eggle Guitars waarbij ook al heeeeeeel lang weg is)

    @ Telerocker, die Tornado is wel leuk maar is een productie gitaar, die van mij heeft een 5A guilted top, 5A birdseye neck en is officieel een Patrick Eggle Signature. Patrick bouwde bij redwing 1 a 2 gitaren per maand zelf, de rest werd uitbesteed aan Wildwood
    en het leukste van die van mij was dat hij omgerekend 400 EUro heeft gekost
    Some people have all the luck ;-)
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #150
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    dat was vooral dankzij mijn dagelijkse rondje gitaarwinkels, ik had een Gibson US 1 gekocht met prachtige top voor 800 gulden bij de Plug, gitaar klonk voor geen meter zag er wel schitterend uit. 2 weken er na was ik bij Mr gitaar en Robbert wilde van alle Redwings af, de oorspronkelijk prijs was 4800 gulden maar nu wilde hij flink zakken en toen ik vroeg wat ik moest bijbetalen als ik die US1 wilde inruilen was het antwoord "niks" dus dat was een prettige deal
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top