Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 71

Discussie: SG'tje bouwen

  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb het bij 2 humbuckers gedaan en vond dat het geluid iets strakker werd en wat in het hoog verloor. Beide pups hadden ervoor en erna geen kapjes, zelfde bedrading, zelfde gitaren.

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik heb het bij 2 sets humbuckers laten doen.
    Met de puckups uit mijn LP Studio destijds heb ik dezelfde ervaring als Erik, een strakkere sound.

    Bij mijn Kritz pickups was er een verandering qua sound, iets minder "akoestisch", iets meer "elektrisch". Misschien dat dat te rijmen valt met minder hoog, alhoewel ik dat destijds niet echt als minder hoog ervaren heb.

    Beide sets waren voor en na met kapjes.

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    shielden kan je geluid beïnvloeden door veranderende inductie.
    aluminium folie staat hier berucht om als je het niet goed doet.
    koper ook, daarom zijn er veel vervangings nickel silver kapjes te koop omdat de nickel brass hoog snoepen.
    maar dit geld alleen op/onder/rondom de pickups zelf.
    je zou onder de pickup koperfolie kunnen doen die het geluid niet aantast, maar die folie moet dan wel op een of andere manier met de aarde/gnd verbonden zijn, anders helpt het niet.
    Daarnaarst, is het mogelijk shielding toe te passen met een braided wire uit het element. Deze ligt dan tegen de shielding, gaat dit niet zorgen voor ongewilde groundloops of iets dergelijks?
    dit lijkt mij niet een goed idee om de draad los in de cav te leggen, want dan kan hij bewegen en heb je meer en minder contact met de GND/ground en dus ritsselen/knetteren.
    als je hem ergens even vast zet is dat probleem getackeld.

    zelf zou ik het volgende doen.
    onder de pickup koper folie en deze verbinden met de GND draad die je daar waarschijnlijk langs haalt voor de GND verbinding met de brug.
    control cav in de alufolie (zelfklevende die ook voor dakgoten wordt gebruikt)
    gebruik van dat braided wire voor pickup naar control cav en control cav naar jack en als dat kan zet die laatste, de metalen mantel vast aan de GND van de jack input samen met de GND van het signaal
    volgens Bill Lawrence krijg je geen groundloops in een gitaar, dus ik houd mij daar maar aan vast ;-)

    en wat dat betreft, alles wat ik je hier beschrijf is wat ik haal uit zijn artikelen
    http://billlawrence.com/Pages/All_Ab...ickupology.htm
    en speciaal voor dit onderwerp
    http://billlawrence.com/Pages/All_Ab...TeleLovers.htm
    http://billlawrence.com/Pages/Pickup...terference.htm

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Bedankt!

    De nikkel brug staat in bestelling maar was niet op voorraad, dus afwachten.... aangezien ik daar niet zo goed in ben heb ik momenteel de gitaar even geinstalleerd met de chrome brug en een setje oude snaren. Kan ik in orde geval alvast door met nut op maat maken, afstellen, elektronisch checken of alles oke is.



    Dat laatste viel mij alles mee. Achter de pc even zitten spelen en weinig brom. Uiteraard slaapkamer volume, dus even afwachten wat het bij repetitie doet.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  5. #65

    Standaard

    Nice project 👌🏿👌🏿

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    De nikkel brug binnen gehad en inmiddels geinstalleerd. De pickup cavity geshield en verbonden met de aarde van de brug. Scheelt een hoop ruis. Hij is nu stil, enkel bij computer hoor je nog wel wat bijgeluiden.

    Hij is wel vrij fel, waarschijnlijk omdat het een p90 is, zonder toneknop en enkel 500k volume. Ik ga nog even testen met een 470k weerstand parallel met de volume pot, om wat hoog eraf te krijgen.

    Even een familie foto van de zelfbouw spullen.
    Laatst gewijzigd door Thiez; 4 november 2018 om 19:52
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Wauw da's mooi gereedschap dat jij daar gemaakt hebt
    Die strat ziet er ook geweldig uit.

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mag je trots op zijn zeg...!!

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Dankje! ben er zeker trots op. En zal nog wel uitbreiding komen ook, nog ideeën genoeg in mijn hoofd haha. Besmet met het zelfbouw virus.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  10. #70
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    De nikkel brug binnen gehad en inmiddels geinstalleerd. De pickup cavity geshield en verbonden met de aarde van de brug. Scheelt een hoop ruis. Hij is nu stil, enkel bij computer hoor je nog wel wat bijgeluiden.

    Hij is wel vrij fel, waarschijnlijk omdat het een p90 is, zonder toneknop en enkel 500k volume. Ik ga nog even testen met een 470k weerstand parallel met de volume pot, om wat hoog eraf te krijgen.

    Even een familie foto van de zelfbouw spullen.
    Even citeren om weer die foto te tonen.
    Wat een gave ontwerpen van de amps. Mooi PRS & Marshall ontwerpen gepakt een aangepast. Gaaf!
    Gezocht: Ibanez DE7

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top