Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 61
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ja, de 75 is een hard kil ding, ander soort trafo, ook mijn amp niet.
    De 30 beschouw ik nog als een Silverface, zo klinkt het ook. De serie daarna is Paul Rivera era en dan hoor je dat de eighties begonnen zijn en moet je wachten tot 1992 voordat je weer een fijne amps krijgt zoals de pro junior en de vibrasonic reissue.

    Ken je die YT filmpjes van Will van de 30? Is mijn oude amp. Heb nog wel eens gepolst of ie hem terug wilde verkopen maar no dice.
    Hey, Will Sophie! Heeft ooit nog eens Hammond gespeeld in mijn bluesbandje, inmiddels zo'n 10 jaar terug. Deed 'ie supergoed, voor een guitarist ;-)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #22

    Standaard

    Ik ben inmiddels deze F30 helemaal terug aan het bouwen naar origineel. Er was door het hele circuit heen wel eea 'gemod'. Alle 'pull-functies' van de potmeters waren veranderd. En omdat de kanaalschakeling verwijderd was zijn er allerlei doorverbindingen gemaakt om het signaal (uit 1 input jack) toch door het circuit heen te krijgen.

    Maar nu rest mij echt alleen nog de kanaal schakeling. Maar heb ik iets wat niet klopt. De 4093 moet door ca 9v gevoed worden maar op het aangegeven punt (zie afbeelding staat bijna 60v... De componenten zijn volgens mij in orde. Ik zie niet zo goed hoe dit nu komt. Dit gaat mijn halfgeleider schakelingetje vast niet overleven...

    https://photos.app.goo.gl/wa99C3PNj4YPuJ7WA
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Dat is idd vreemd. Je 4093 komt een heel eind maar bij 60V licht hij gelijk zijn petje. Dat daar 60V staat kan wel kloppen want die spanning komt van de bias wikkeling. Ik zie zo gauw niet wie/wat dat gaat stabilizeren. Het loopt via de pedal jack maar zou je daar even het contact verbreken dan vliegt je 4093 uit zijn sokkel. Ga er zo even op brainstormen.

    edit
    maar zet hem nu zo snel mogelijk uit want die elco is ook maar 15V.

    edit2
    In de jack zit een contact naar massa waardoor de 680 en de 470 een deler vormen, maar zelfs dan kom ik op op 35V Ik vraag me ook af of je opto's dat overleeft hebben.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 20 december 2018 om 14:01
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #24

    Standaard

    Ja klopt idd, das de bias wikkeling en die is dus prima in orde.
    Ik heb het hele halfgeleidercircuit uiteraard nog niet aangesloten hoor. Eerst die spanning goed krijgen anders is alles idd meteen weer om zeep. Dus er is nog geen schade hoor.
    Die elko heb ik nieuw erin en is nu 1500uf/63v.

    Maar ik hoor heel graag als je een idee hebt waarom die spanning zo hoog blijft.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Maar ik hoor heel graag als je een idee hebt waarom die spanning zo hoog blijft.
    Beat me. Ik heb echt geen idee. Als ik alles volg wat er aan dat 9.5V touwtje zit is er niets wat die spanning naar beneden zou kunnen krijgen. Ik heb gedetailleerde foto's van dit ding maar kan het zo niet zien. De diode met de 470/2W zit op een steuntje naast de trafo. Vandaar gaat een wit touwtje naar het board maar zit op mijn foto onder de andere draden.

    Wat er op het schema aan dit punt hangt is op zn minst 680 Ohm, lager kom ik niet want de andere aansluitingen zijn alle halfgeleiders. Daar maak je een 470/2W niet bang mee dus het enige is de 680. Misschien kun je het witte lijntje ff volgen en alles noteren wat er aan zit. Je zou zeggen dat er ergens een zener moet zitten.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    De totale load achter het 9.5V punt zou 88 Ohm moeten zijn, dat zijn dus alle lasten parallel.

    Wat je kan doen is een 12V zener over dat 9.5V punt hangen. Sluit dan gerust alles aan en kijk of de zener geactiveerd wordt om de spanning te begrenzen. Als de load op dat punt idd zo laag is zou hij bij 9.5V blijven hangen en is de zener overbodig.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Als ik alles volg wat er aan dat 9.5V touwtje zit is er niets wat die spanning naar beneden zou kunnen krijgen.
    Ja dit dus idd. Dat had ik hetzelfde. Nou ben ik alles behalve een expert maar ik zie naast een dikke weerstand niet echt een grootverbruiker die idd de spanning omlaag haalt.
    Ik zal vanavond (of anders morgen) kijken naar de versterker, maar ik weet dat het witte draadje vanaf de diode/470/2W direct naar de 680 ohm weerstand op het board gaat. Meer zit er niet aan.

    Ik zie ook niet echt hoe het bedoeld is om naar 9.5v te gaan. Dat gedeelte is wel gewoon origineel en zit idd op het steuntje naast de trafo. Ik zal even kijken wat voor zeners ik heb liggen.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  8. #28

    Standaard

    Hoe zit dat trouwens met die 470/2w? Beredeneer ik goed als:

    -de spanning moet ca 50v zakken dus spanningsval over die weerstand zou zeg maar 50 moeten zijn
    -dat betekent dat hij zo'n 0,1A te verduren krijgt?
    -dat betekent dat hij zo'n 5.3W moet verstoken?

    Of denk ik dat verkeerd? Sorry als dit echt heel dom gedacht is...
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Als de spanningen volgens schema kloppen loopt er door die 470 107mA. Daarvan gaat er 14mA naar de 680. De rest van de stroom ca 93mA loopt dan door een paar ledjes en een mos IC. Daar geloof ik dus geen donder van zonder zener oid. Het vermogen wat daarbij vrijkomt is 900mW. Dat moet te voelen zijn op een IC.

    edit: je vraag was net iets eerder.

    U^2/R of 2500/470 is 5.3Watt. Iets klopt er niet he!

    nog een vraagje, wat stond er op de originele elco?

    De max VDD voor de 4093 is trouwens ook maar 15V.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 20 december 2018 om 15:00
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  10. #30

    Standaard

    Je bedoelt te zeggen dat je je twijfels heb bij de correctheid van het schema?

    De elco was zoals het schema aangeeft. Dus 1500/15
    My Róisín Dubh is my one and only true love

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top