Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Sorry, maar €2250,- voor een 78'er? Ik zou er niet meer dan €1500,- voor durven vragen.
    Wat waren die bodies destijds trouwens onwaarschijnlijk lelijk.
    Psies. €1000 tot €1500 max. 3 punts bevestiging jaren 70 Fenders waren niet populair.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    De standard Telecasters hebben nooit een 3-punts bevestiging gehad.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    De standard Telecasters hebben nooit een 3-punts bevestiging gehad.
    Yep en eigenlijk is het dus vreemd dat de Thinline, Custom en Deluxe een tijd wel de 3-punts bevestiging hadden. Net als de Jazz Bass, waarbij de Precision weer 4-punts was. Geen touw aan vast te knopen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Psies. €1000 tot €1500 max. 3 punts bevestiging jaren 70 Fenders waren niet populair.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ik heb een '77 telecaster (4 punts bevestiging) gehad. Dat was geen schim vergeleken met mijn - ook aanmerkelijk lichtere - USA American Series tele. Maar inmiddels zijn de seventies Fenders collectible geworden en is het maar wat de aanbieder vraagt en de gek er voor wil geven. Ik loop er met een grote boog omheen, tenzij het een goede, hele vroege (71, 72) is.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Hebben het er wel eens vaker over gehad.
    Ik heb vele 70's teles gehad. Mijn favoriet, een '73, heb ik nog steeds. Het ziet er niet uit maar een monster.
    Is ook wel weer jammer want de rest krijgt nauwelijks speeltijd.
    Aan het eind van de seventies worden de gitaren zwaarder van gewicht en dunner van geluid, het zij zo. Maar ook daar zit nog genoeg moois tussen.
    Ik vind het ok om alles over 1 kam te scheren en te roepen 1500 max.
    Dan zeg ik, als je een fijne zwarte lichte tele van eind zeventig mij voor 1500 wil verkopen ben ik je man.
    Helaas, dat zijn prijzen uit de ninetees.

    Gitaar uit topic ziet er authentiek uit en Fingers geloof ik direkt als het gaat om cijfers en getallen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik trek die vorm gewoon niet. En deze is wel heel extreem. Ik heb ooit bijna een 71'er gekocht die de ooit zo sierlijke, vrouwelijker vormen wél had (toen al vrij uitzonderlijk). Niks mis met een 70's tele, op de vorm na. Maar hetzelfde heb ik met die grote harses van de strats van '66 t/m '81. Helaas schept Fender er genoegen in om dat waterhoofd weer steeds vaker op te voeren. Hoewel, eerlijk is eerlijk, ik ga ze steeds meer waarderen, die laat jaren 70 strats met maple neck en een zwarte trim, liefst naturel of zwart.
    Gelukkig heb ik dat probleem niet met de oortjes van de Gibson ES-335 en soortgenoten, anders zou ik nu stil in een donker hoekje zitten wenen. Ja jongens, ik ben jullie er eentje.

    Maar nogmaals, €2250,- vind ik gekkenwerk. En ja, het is wat de gek er voor geeft, maar voor zo'n bedrag kun je met een beetje zoeken ook een vroeg jaren 80 ES-347 kopen. Ga ik toch voor dat laatste. Maar misschien ben ik daar een woesteling in.

    Overigens, Reverb.com stelt mij in het ongelijk vwb de waarde van een tele uit '76.
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 8 juni 2018 om 03:40
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    De standard Telecasters hebben nooit een 3-punts bevestiging gehad.
    Nee hè, die telecasters niet.
    2250 vind ik ook veel.
    Mijn luthier had er onlangs ook één, refinished, zonder originele pups, zonder originele tuners (maar die wou of kon hij nog wel regelen voor me), pots weet ik ff niet, en hij was dik door zijn frets heen.
    Oh, en zonder koffer en ashtray.
    73'er, 1300 euro, zo werd die daar aangeboden.
    Heb nog ff getwijfeld.
    Gus zijn 71 Bigsby erop, en 't schiet alweer aardig op.

    '...'

    Vond het voor dat geld een heel redelijke prijs, mits je zelf handig bent en eraan kunt werken.
    Voor mij zou het werk voor mijn luthier betekend hebben, plus onderdelen bij elkaar schrapen, zou ik dan ook 2250 gezeten hebben...
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 8 juni 2018 om 10:10

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2011
    Locatie
    Neeroeteren
    Berichten
    224

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lukewalter Bekijk bericht
    Hier heb ik zeker wat aan,

    Dikke merci,

    ps. Ben niet van Hoogerheide, maar aan de kanten van Hasselt/België
    Oh nee, ne vinstermik ...
    The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist ...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top