Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard Head+cab of combo voor pop-coverbandje

    Wat zou je aanraden?

    - gezellig popmuziek coverbandje zonder pretenties
    - optreden in bijv. een sportkantine voor 20 tot 50 personen
    - mag een combo zijn of head+cab
    - ik sta op en voor zowel buizen als transistor
    - budget 0-1000 euro, als de prijs-kwaliteit-verhouding maar goed is

    Ik heb nu een Boss Katana 50 en ik vraag me af wat een goede keus zou zijn voor als ik een optredentje ga doen waarvoor de Katana 50 te klein is.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.567

    Standaard

    Vox AC-30 C2. Nieuw nog geen 1000 euro, luid genoeg om een grote zaal vol te knallen en erg geschikt voor gitaarpop.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.481

    Standaard

    Tweedehands Koch multitone head met 2x12 cab?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Wat je hier vraagt is een beetje vergelijkbaar met:

    Ik moet van A naar B en zoek daarvoor een auto, liefst met 4 wielen, heeft iemand een suggestie?
    Ohja, liefst onder de 25000€.

    Er zijn namelijk zoveel mogelijkheden dat er geen zinnig antwoord is zonder meer informatie.


    Head + cab of combo: dat maakt imo niets uit. De eerste heb je 2 handen vol aan, de andere ook.

    Sound, daar gaat het om. Zoek je een clean platform voor pedaaltjes, of wil je een channelswitcher? Welk gitaargeluid vind je mooi. Waarop spelen je favoriete bands? Een beetje oriënteren maakt het zoveel makkelijker.

  5. #5

    Standaard

    Eens met humbucker idd.
    Welk geluid hou je van? Er wordt gesproken over een vox, maar die heeft (net als andere merken) een nogal eigen geluid waar je wel van moet houden. En idd 1-kanaals / 2- of meer-kanaals. Vermogen? 50w is imo ruim voldoende en heel prettig. Clean / higain?
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Spam-alert! Mijn Hughes & Kettner 50 EL34 head plus 2x12 cab staat op MP. Ik gebruikte hem met name voor coverbands voor kleinere optredens/bruiloften omdat ie op laag volume ook goed klinkt. Als dit te schameloze spam is, dan moet de mod dit maar wegknikkeren. ;-)
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Bedankt voor de reacties zo ver!

    Ga ik alvast nader bekijken.

    Qua sound moet het in elk geval geschikt zijn om clean popmuziek te begeleiden als slaggitaar, hier en daar een lick en riff, zoals Hazy Shade of Winter (Bangles versie), maar ook met slide (zoals in die countrypop die nu populair is, bijv. The One van Blackbird). Daarnaast gewoon pop. Abba, Madonna, Editors, Nothing But Thieves, van alles. Geen metal of hardrock geluid nodig.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Misschien niet de meest populaire optie, maar de katana 50 inruilen voor een katana 100?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Overigens is twee keer zo veel vermogen niet twee keer zo luid, maar een stuk minder. Doorlussen naar een cab zou kunnen helpen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Spam-alert! Mijn Hughes & Kettner 50 EL34 head plus 2x12 cab staat op MP. Ik gebruikte hem met name voor coverbands voor kleinere optredens/bruiloften omdat ie op laag volume ook goed klinkt. Als dit te schameloze spam is, dan moet de mod dit maar wegknikkeren. ;-)
    Ah, heb je 'm nog? 450 euro, en dan kom je goed weg. Wil ik er wel voor geven.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top