Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 67

Discussie: Ir

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Al die offtopic veelpostende feesttent artiesten zijn een beetje gaan denken dat dit forum van hun is en dat zij mogen bepalen hoe er hier gereageerd wordt. Dat is jammer maar een moderator is hier ook niet meer.

    Jammer, ooit was dit een tof forum.
    Wat heeft iedereen toch de laatste tijd te zeiken over de "oude leden die zich wat menen?" Begint mij nu steeds meer op te vallen. Vind dit zo'n loze kreet.

    Voorheen werden er ook daadwerkelijk topics geopend waar nuttige info instond. Nu is het een heel jaar lang komkommertijd met topics met nauwelijks inhoud en worden er topics geopend waar net 10 tekens instaan.



    Vroeger was alles beter......

    EDIT: Kijk het kan nog: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...-help-gevraagd

    Een goede 1e post leidt ook naar een fatsoenlijk topic. Als jij als TS fatsoenlijke reacties verwacht zul je zelf ook een goede openingpost neer moeten plempen. Actie is reactie nietwaar?
    Laatst gewijzigd door Venlonaer; 6 juni 2018 om 07:42
    Gibson, what else...?

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    TETTEN!

    En dat wat hierboven staat.

  3. #33

    Standaard

    Ik wil even op de discussie reageren, niet op de vraag van TS. Ik zie het wel vaker, ook op facebook als er een vraag gesteld wordt dat er naar google verwezen wordt en in bepaalde vakgebieden (niet gitaar) heb ik die neiging soms ook omdat het zulke vragen zijn die je in ongeveer 3 seconden kan googlen. MAAR ik kom naar dit forum, sporadisch desondanks, in de hoop er wat te leren. Ik wist dus niet wat IR was, ik zie dit titel en ik zie die vraag en ik word nieuwsgierig en ik leer zo wat nieuws. Als mensen niks zouden vragen zou ik ook minder leren, dan moet ik het per toeval ergens voorbij zien komen. Een forum moet er ook zijn voor (beginners)vragen. En als een vraag 10x wordt gesteld ja dan snap ik dat het onderwerp gesloten wordt of verwijderd en naar een ander topic wordt doorverwezen maar dat is lang niet altijd het geval lijkt me. De manier waarop TS direct de aanval opent lijkt me dan ook weer niet zo nodig.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Ik kende de term ook niet. Het concept wel.
    Dit vond ik wel een aardig artikel er over:

    https://joeysturgistones.com/blogs/l...ses-for-guitar

  5. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Hee Jim. Een welgemeend welkom op dit forum.
    Ik zou alleen niet zo om me heen slaan. Da's jammer en geloof me, het is echt een leuk en goed forum met veel kennis. Ik heb ze wel anders meegemaakt!
    Maar zoals zo vaak, er zijn oudgedienden die zich hier zo thuis voelen dat er een echt "ons kent ons-sfeertje" ontstaat en dat ze (we) soms wat "anders" reageren op nieuwkomers.
    Het punt is ook dat er soms 100 keer naar de bekende weg wordt gevraagd en ja, dan heb ik ook wel eens de neiging om wat cynisch te reageren. Niets menselijks is ons vreemd!
    Maar goed, het is mooi om te zien dat Harald wel op Google heeft gevonden wat je zocht!
    Ik vond je reactie (waar dhr en mevr. Google wonen) overigens wel grappig!
    Door jou krijg ik vertrouwen en zin in dit forum. Leuke reactie en bedankt voor het verwelkomen. Ik zie aan de meeste reacties inderdaad ook in dat er sommige bijzitten die alleen maar azijn kunnen pissen, maar dat de meeste toch wel weten wat 'forum' betekend.

    Ik zal ook de volgende keer ook eerst op het forum zelf zoeken. Al wist ik in dit geval niet eens dat IR 'impulse response' betekende...

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    En mensen zoals Jim zorgen ervoor dat ik de rug heb gekeerd naar GN.
    En mensen die geen toegevoegde waarde hebben zoals HaroldA en Orpheo zorgen ervoor dat ik de rug heb gekeerd naar GN.
    Antwoord dan gewoon niet op zo'n post maar ga niet lopen zeiken... nogmaals tis een forum en ook al komt zo'n vraag wel tien keer voorbij ga niet bijdehand lopen doen.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Orpheo heeft weet ik hoeveel mensen geholpen met elementkeuze, afstellen gitaar etc. Van Harold heb ik in het verleden ook geinige topics voorbij zien komen m.b.t. modificatie amp. Sowieso met beiden ook via pm al prima contact gehad. Vind ik wel een toegevoegde waarde.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jim Bracops Bekijk bericht
    Door jou krijg ik vertrouwen en zin in dit forum. Leuke reactie en bedankt voor het verwelkomen. Ik zie aan de meeste reacties inderdaad ook in dat er sommige bijzitten die alleen maar azijn kunnen pissen, maar dat de meeste toch wel weten wat 'forum' betekend.

    Ik zal ook de volgende keer ook eerst op het forum zelf zoeken. Al wist ik in dit geval niet eens dat IR 'impulse response' betekende...
    Mission accomplished!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Orpheo en Harold hebben echt wel heel veel nuttig materiaal gepost. Beiden zijn niet vies van het delen van kennis.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    ook al komt zo'n vraag wel tien keer voorbij ga niet bijdehand lopen doen.
    Er zit een groot stuk luiheid in, en iedereen heeft zijn grenzen. Vroeger (ik spreek over enkele jaren terug) had men tenminste nog de beleefdheid om zich even voor te stellen, wat achtergrondinformatie te geven, de moeite te doen om er zelf nog iets over op te zoeken,... om dan het forum te gebruiken om de zelf verworven kennis, hoe summier ook, verder uit te diepen door input van mensen die er meer van af weten, ervaring(en) mee hebben,...

    Nu wordt een forum steeds meer en meer gebruikt als een soort van "kennis-WC" waar een vraag gewoon zonder boe of ba als een soort van keutel wordt gedropt & achtergelaten, met een "joh, bekijk het maar"-attitude. Dan mag je er niet vreemd van opkijken dat na de elvendertigste keer op een arrogante manier zo'n keutel voor je neus gedropt te krijgen het potje van iemand eens overkookt bij het aanschouwen van alweer hetzelfde. Als je er dan nog eens het gegeven bij krijgt dat de topicstarter een grote waffel gaat opzetten als hij geattendeerd wordt op zijn arrogante luiheid (want dat is het, draai of keer het hoe je wil), en dat zo'n mentaliteit niet echt bijdraagt tot een gezond forum, verbaas ik er me eigenlijk nog over dat er nog steeds mensen zijn die dit gewoon tolereren.

    Ook de vanzelfsprekendheid waarmee een antwoord verwacht wordt stuit me voor de borst. Ik verwacht geen eeuwig durende dankbaarheid, het aanbieden van de eerstgeboren dochter als uithuwelijksmateriaal of een uit de kluiten gewassen biermand, maar gewoon een bedankje of een berichtje terug dat mijn input geholpen heeft wordt ten zeerste gewaardeerd. Maar zelfs die (elementaire!) beleefdheid is tegenwoordig een zeldzaamheid geworden. Vaak hoor je niet eens meer iets terug van de topicstarter. Een forum is geven & nemen, niet alleen het ene of alleen het andere.

    Als je dat dan allemaal optelt, mag het geen verbazing wekken dat GN voor mij quasi dood is, en dat ik er ook gewoon geen moeite meer in steek om mijn kennis mbt bepaalde dingen nog te delen.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top