Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Problemen met interface --> geen geluid / of kraakjes

    We hebben problemen met ons interface. Het gaat om een Focusrite Pro Saffire 24. Ik werk op een Windows 7 computer.

    Het gaat om twee problemen.

    1. Soms krijgen we wel geluid, maar is er sprake van digitaal gekraak. Alsof de computer het niet trekt ofzo. Maar de computer moet het makkelijk aankunnen;
    2. Soms krijgen we helemaal geen geluid. Gisteren was er wel geluid, toen we vandaag de computer opstartten, was er weer geen geluid.

    Interface gaat via de firewire, waar we een legacy driver voor hebben gedownload, anders doet deze het helemaal niet.

    Voor de interface gebruiken we nu Saffire Mix Control 3.4, de nieuwste werkte niet.

  2. #2

    Standaard

    Windows 10 gedownload nu. Alles up to date.

    Ook nog een Focusrite Scarlett 2i4 geprobeerd. Zelfde problemen. Geeft foutmeldingen bij installeren van de Focusrite drivers en krijg geen geluid. Met een andere driver krijg ik wel geluid, maar is er een enorm hoge latency --> Asio directx duplex driver

    Iemand een idee wat er mis gaat?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Met "alles up to date" bedoel je ook de Focusrite drivers (matchend met je vesie Windows?)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Is er een moment geweest dat alles wel naar wens werkte?

    Ik heb dezelfde interface maar op OSX en da's allemaal dan toch net even anders qua drivers en zo.

  5. #5

    Standaard

    Eerst werkte alles gewoon perfect. Windows 7 met de Focusrite Saffire. Nu hebben we de boel verplaatst, gingen elders opnemen en ineens zijn er problemen.

    Nieuwste Focusrite drivers geprobeerd inderdaad, voor zowel de Scarlett als de Saffire.

    Krijg nu alleen geluid als ik de ASIO directx duplex driver gebruik --> maar dan is er enorm veel latency en er valt niets in te stellen. Als ik de Focusrite driver probeer te selecteren, geeft de computer een foutmelding: 'Cannot open Focusrite USB ASIO error code: 0x0'. Als ik de Saffire heb aangesloten en probeer te selecteren in Cubase, krijg ik dezelfde error maar dan '0x2'

  6. #6

    Standaard

    Opgelost. Allerlei verschillende versies firewire drivers geprobeerd alsmede versies van de Focusrite driver, en toen deed die het ineens...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Top!

    Niet meer aankomen nu

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Maak met Systeemherstel even een backup en geef die een duidelijke naam, zonder einddatum.
    Kun je altijd weer terug als er nog eens een kat over het toetsenbord loopt.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top