Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 41
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Heb je het nou over vertaling naar het Engels van oefenruimteopname of bedoel je dat ze dat woord niet kende in het Engels? Ja dat laatste kan ik me voorstellen :-D
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Oefenruimteopname met zangeres

    Ok, om dit topic compleet te maken/ter afsluiting:

    Afgelopen woensdag hebben we tijdens de repetitie op verzoek van Eva nogmaals het nummer opgenomen en daarvan een nieuwe video gemaakt. Wederom gewoon met Eva's Samsung telefoon maar deze keer wel met de aanwezige PAR-spots van voren voor de belichting :-)

    Dus, nr is exact hetzelfde (maar dus 2 weken later opnieuw ingespeeld), video heeft nu wel een ander filter en andere sfeer. De gedachte erachter is dat het een soort teaser is, geen echte opname en geen echte video en dus moet het niet te 'video-clip-achtig' worden. Wel nog een filtertje erover en even in- en uitfaden, dat zag er toch mooier uit.

    Grappig detail nog: de eerste versie ingespeeld met m’n cheapo Ibanez AF55 over de aanwezige crappy Fender FM100. Tweede versie met m’n Gibson ES-125 over m’n gereviseerde Dynacord buizenversterkertje uit 1962. Ik vind beide gitaarsounds even prima eigenlijk......

    Ben wel benieuwd welke jullie leuker vinden. Deze laatste versie heb ik gewoon in iMovie gedaan en dat laat volgens mij wel de oorspronkelijke audio-kwaliteit (beter) in stand.

    https://www.youtube.com/watch?v=oqx2rLL85qU
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 15 juni 2018 om 10:30
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Ok, om dit topic compleet te maken/ter afsluiting:

    Afgelopen woensdag hebben we tijdens de repetitie op verzoek van Eva nogmaals het nummer opgenomen en daarvan een nieuwe video gemaakt. Wederom gewoon met Eva's Samsung telefoon maar deze keer wel met de aanwezige PAR-spots van voren voor de belichting :-)

    Dus, nr is exact hetzelfde (maar dus 2 weken later opnieuw ingespeeld), video heeft nu wel een ander filter en andere sfeer. De gedachte erachter is dat het een soort teaser is, geen echte opname en geen echte video en dus moet het niet te 'video-clip-achtig' worden. Wel nog een filtertje erover en even in- en uitfaden, dat zag er toch mooier uit.

    Grappig detail nog: de eerste versie ingespeeld met m’n cheapo Ibanez AF55 over de aanwezige crappy Fender FM100. Tweede versie met m’n Gibson ES-125 over m’n gereviseerde Dynacord buizenversterkertje uit 1962. Ik vind beide gitaarsounds even prima eigenlijk......

    Ben wel benieuwd welke jullie leuker vinden. Deze laatste versie heb ik gewoon in iMovie gedaan en dat laat volgens mij wel de oorspronkelijke audio-kwaliteit (beter) in stand.

    https://www.youtube.com/watch?v=oqx2rLL85qU
    Erg mooi!

    ( En eva is een plaatje)

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Erg mooi!

    ( En eva is een plaatje)
    Thanks! Eva is niet alleen een plaatje maar ook een fijne zangeres en een artiest die goed weet wat ze wil zingen en hoe het moet klinken volgens haar. En dat werkt heel fijn! Zij schrijft de teksten en ik maak de muziek eronder, werkt heel goed. Er ligt nog veel op de plank, we gaan deze zomer nog meer optreden (waaronder Jazz In De Gracht in Den Haag) en dan serieus werken aan een eerste album. Dus wie weet wat voor moois er allemaal nog uit gaat komen!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ja, Eva is een prettige verschijning en dat maakt de muziek NOG zwoeler. ;-) Maar lekkere muziek hoor. Doen jullie ook nummers van Peggy Lee?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ja, Eva is een prettige verschijning en dat maakt de muziek NOG zwoeler. ;-) Maar lekkere muziek hoor. Doen jullie ook nummers van Peggy Lee?
    Ja we hebben Fever en Big Spender op de setlist staan, zijn volgens mij beide ook door Peggy Lee gezongen (maar denk ik niet van haar?).
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.983

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Thanks! Eva is niet alleen een plaatje maar ook een fijne zangeres en een artiest die goed weet wat ze wil zingen en hoe het moet klinken volgens haar. En dat werkt heel fijn! Zij schrijft de teksten en ik maak de muziek eronder, werkt heel goed. Er ligt nog veel op de plank, we gaan deze zomer nog meer optreden (waaronder Jazz In De Gracht in Den Haag) en dan serieus werken aan een eerste album. Dus wie weet wat voor moois er allemaal nog uit gaat komen!
    Gaaf klinkt goed. Succes met alles!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Gaaf klinkt goed. Succes met alles!
    Thanks! Jij ook met jouw muziek!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.983

    Standaard

    Dank man wordt gewaardeerd. Moet even mezelf onder me kont schoppen. Binnenkort even de click/drum tracks afprogrammeren. Moet kunnen in één dag. Dan oefenen en steeds stukkie gitaar opnemen. Iedere week een paar uurtjes spenderen.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.025

    Standaard

    Erg goed nummer, zit mooi in elkaar. Heerlijk op een zonnig terrasje met een lekkere Wieckse Witte
    Ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat klinken als het fatsoenlijk is opgenomen! Komt hier nog iets bij van piano? Lijkt me wel wat. Volgende keer wel een spotje op de drummer...nu zie je alleen een silhouet op de achtergrond

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top