Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Oefenruimteopname met zangeres

    Ook ik heb een videoclip gemaakt! Nou... niet echt hoor, een oefenruimteopname met iphone (of was het Samsung?) en het fimpje bewerkt met de gratis FilmoraGo app. Wel jammer dat die app het geluid kennelijk naar een lagere bitrate converteert, maar ‘t kan er net mee door voor dit doel.

    Dus, I present: Eva & The Tracies! Ons nieuwe projectje. Old school jazz, soul, beetje blues en Americana. Dit nummer is een eigen compositie: tekst van Eva en muziek van mij.

    Ik heb expres de vindbaarheid op Youtube laag gehouden, eerst even dit ‘marktonderzoek’ afwachten om te kijken wat de reacties zijn.

    https://youtu.be/O-0-vZOMEkA
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #2

    Standaard

    Nou, eigenlijk wel de naam videoclip waardig en verbazingwekkend dat dit met een mobiele telefoon is opgenomen (ook al hoor je het wel een beetje als je het weet, vooral bij de drums dacht ik). Die microfoon stond er dus maar voor de show?
    Zo spijtig dat ze er in het begin iets naast zat want gedurende de rest van het nummer bewijst ze dat ze het echt wel kan. Mooi meisje, mooie stem en op de eerste twee zinnen na perfect gezongen. Ik kan niet ontkennen dat ik hier en daar een kippenvelmoment had.

    De gitaarpartij maakt het helemaal af. Heel catchy trouwens.
    Ik ben doorgaans meer een Sonic Youth, Pixies, Smashing pumpkins (be)luisteraar maar op een lome zondag staat hier ook regelmatig Dinah Washington, Ella Fitzgerald, Nina Simone e.a. op en het laatste wat me daarvan bij blijft zijn de gitaarpartijen.
    Misschien lette ik er nu gewoon wat meer op of stond ze door deze opname op de juiste momenten net iets prominenter in de mix, of past je tone perfect bij deze stem. Kortom, volgens mij heb je hier iets bijzonders.
    Laatst gewijzigd door jan7; 1 juni 2018 om 19:33

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Jeetje, dank! We hadden het nummer die avond voor het eerst met de hele band gespeeld, dus het moet nog een beetje slijten. De zangmicrofoon was wel aangesloten hoor, je hoort de zang denk ik voornamelijk door de zanginstallatie in de ruimte (met een heel klein galmpje).

    Dank voor je leuke commentaar! We spelen nog maar net in deze bezetting (3 of 4 optredens gedaan) maar er is inderdaad een hele leuke klik en Eva is een zangeres met veel potentieel denk ik (hoop ik, haha ;-).
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mooie gedefinieerde sound, zowel zang, gitaar als drums.
    Heerlijk loom gespeeld en ik zou Eva houden als ik jullie was!
    Dat zwart wit beeld maakt de jaren 50 sfeer compleet, leuk gedaan!
    Briljant groepje muzikanten hebben jullie bijelkaar. Ik kan hier van genieten 👍

  5. #5

    Standaard

    Ok
    Er was
    Band fijne gitarist
    Band met fijne gitarist en zangeres
    Next? Tuck and Patty oftewel zangeres en fijne gitarist???
    Kortom? Dit model heeft plenty mogelijkheden.
    Een beetje cryptisch?
    Ik gok maar dat je snapt dat het vooral positief is bedoeld.
    Kraag Duh posititifus! Met Amsterdam se tongval.
    Kheb ervan genoten. Heel erg dus.
    Alors, long may you run !!!
    Vertaling: hoop dat je nog lang zo doorgaat!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #6

    Standaard

    Ik zou er maar niet al te geheimzinnig overdoen en zeker niet bescheiden. Dit is gewoon heerlijke muziek, geweldige performers en een (wellicht onbedoeld) geslaagde clip met sfeer. Benijd je gitaarspel.
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Klinkt lekker authentiek en het filmpje ziet er ook zo uit.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Dank voor de reacties allemaal! Altijd lastig in te schatten hoe het overkomt, zelf hoor je ieder dingetje dat anders bedoeld was en ik ben zelf m’n grootste criticaster (en Eva trouwens net zo).

    En ik ben wel huiverig geworden met alles maar op social media te gooien want als een matig filmpje je eerste indruk is dan is het gewoon niet goed genoeg en kijken mensen toch verder en vergeten je verder weer, denk ik dan.

    Maar jullie reacties zijn zo positief dat ik dit filmpje wel durf te gebruiken :-)

    Merci!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Very Nice! Goede band en heerlijke stem. Klinkt alsof het allemaal weinig moeite kost ( allemaal trouwens )
    Je zou dit filmpje misschien kunnen gebruiken met een opname eronder met de Zoom R16 ( toch? ). Sfeer is erg geslaagd!

  10. #10

    Standaard

    Yep geweldig stukkie muziek en de clip past helemaal. Zangeres heeft een een goede en mooie uitstraling en de band is super.

    Ik ga em nog eens luisteren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top