Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    flevoland
    Berichten
    1.433

    Standaard Drums en looper over buizenamp

    Hoi,

    Ik heb een n00b vraag. Gezocht, niet echt duidelijkheid vandaar de hulplijn ingezet;

    Ik heb een looppedaal gekocht en daar gaat drums bass en misschien ook wat synths doorheen. Ik wil het over een buizenamp gebruiken maar ben bang dat de amp beschadigd raakt omdat die niet gevoiced is voor lage en bombastische frequenties.

    Kan het kwaad?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Nee. ........

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Voor de versterker zal het geen probleem zijn, maar een speaker zal hier waarschijnlijk minder vrolijk van worden.
    en het zal niet bijzonder goed klinken. Een gitaarspeaker is immers ingesteld op de frequenties van een gitaar. Andere instrumenten zullen weer andere frequenties gebruiken.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Ik denk dat een gitaarversterker heel wat rare pieken enzo kan hebben en ben niet bang dat er wat stuk gaat. Of het mooi klinkt is vaak iets anders. Als ik Spotify afspeel vanaf mijn iPad via de AUX-in op mijn gitaarversterker klinkt dat ruk. Ik kan dat beter via mijn gewone versterker in de kamer doen waar ik muziek op luister.

    Omgekeerd klinkt mijn gitaar via een multi-effectpedaaltje op de AUX van die gewone versterker in de kamer nog best knap trouwens. Maar die durf ik dan niet zo hard te zetten want ik denk dat juist de gitaar voor piekbelastingen kan zorgen waar mijn stereo niet vrolijk van wordt...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Het kan wel, maar of het heel lekker klinkt.... Zo'n gitaaramp zit vooral in een midrange-gebied. Je mist tophoog en laag voor drums en bas.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2007
    Locatie
    Het Hoge Noorden des Lands
    Berichten
    216

    Standaard

    Weinig aan de bovenstaande reacties toe te voegen. Ik gebruik zelf de Digitech Trio+ via een Vox AC15, en de drum- en baspartijen die dat apparaatje genereert komen in principe probleemloos door (en de versterker is nog steeds niet stuk), maar een geweldig geluid levert het niet op; vooral bij hoog volume loopt het allemaal snel dicht. Voor thuis- en oefenruimtegebruik zeker goed genoeg, dat wel.
    "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."


    ― Philip K. Dick

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    flevoland
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Dankjewel, hier kan ik wat mee.

    Inderdaad ik denk niet dat het lekker zal klinken, alleen ik wil primair mijn lekkere gitaar sound gebruiken.

    Ik kan het over een warwick bassamp gebruiken, die is immers solid state. Maar dan klinkt m'n gitaar minder.

    Ik kan helaas het signaal ook niet splitten ookal is de digitech jamman stereo

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaggy Bekijk bericht
    Dankjewel, hier kan ik wat mee.

    Inderdaad ik denk niet dat het lekker zal klinken, alleen ik wil primair mijn lekkere gitaar sound gebruiken.

    Ik kan het over een warwick bassamp gebruiken, die is immers solid state. Maar dan klinkt m'n gitaar minder.

    Ik kan helaas het signaal ook niet splitten ookal is de digitech jamman stereo
    Als je bass en drums lekker wilt laten klinken, moet je toch denken aan een fullrange-speaker. Voor gitaar wil je dat juist niet. Maar stel dat je een floorboard a la de Helix hebt, dan zou je alles naar een powered fullrange speakercab kunnen sturen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    flevoland
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Met referte naar de categorie rtfm het volgende ;

    AUX INPUT and FULL RANGE AMP lit: The program material will be
    recorded in stereo with an equalization curve so that when it is played
    through a guitar amp it will more closely retain its original frequency response.


    Het kan dus wel redelijk klinken vermoed ik over een gitaar amp..

    Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
    Opinions are like azzholes, everyone has one and they usually stink.

    P.S Your dinner is ready!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaggy Bekijk bericht
    Met referte naar de categorie rtfm het volgende ;

    AUX INPUT and FULL RANGE AMP lit: The program material will be
    recorded in stereo with an equalization curve so that when it is played
    through a guitar amp it will more closely retain its original frequency response.


    Het kan dus wel redelijk klinken vermoed ik over een gitaar amp..

    Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
    Gewoon testen op niet al te hoog volume.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top