Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 28

Discussie: Boss ES-8

  1. #11

    Standaard

    Hahaha ja mijn zwakke kant is alleen weinig geduld helaas

    Ik heb inmiddels de Boss BCK 24 besteld en krijg daarbij meer dan voldoende kabel. Ik kom echter wat pluggen tekort. Iemand een idee of deze ook los te bestellen zijn? Of kan ik op die Boss-kabel ook SIS-pluggen van een ander merk plaatsen?

  2. #12
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    He Rezzy wanneer alles is aangesloten en werkt laat weten hoe het bevalt. Ik ben benieuwd.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik kende die solderless dingen van Boss nog niet; wel geinig dat die gewoon te knippen zijn.
    Heb ik met George L ook weleens geprobeerd, maar dat is niet wat; met stanleymesje op maat snijden ging vele malen beter (minder vervorming van de kabel, meer betrouwbare verbinding).

  4. #14

    Standaard

    Inmiddels heb ik al mijn pedalen aangesloten, waarbij ik mijn Compressor (TCE Hypergravity) met daarachter mijn Booster (TCE Spark Mini) aan de input van de Boss ES-8 heb aangesloten omdat ik geen Loops meer over heb. Ik gebruik deze Booster als 'always on', gewoon vanwege de verbeterde tone die ik daarmee krijg.
    In Loop 1 van de Boss ES-8 zit Overdrive 1 (TCE MojoMojo), maar nu krijg ik - doordat mijn Booster vóór deze OD1 zit - opeens veel te veel gain, ook als de Drive helemaal dicht staat. Omdat ik alleen maar mijn volume (en tone) wat wil 'boosten', kan ik mijn Booster natuurlijk beter ACHTER mijn OD1 zetten. Maar dat betekent weer dat ik mijn Booster alleen kan horen als ik OD1 aan heb staan.

    Wat moet ik doen?

    Is het een idee om de Booster aan de Output van de Boss ES-8 te koppelen? Dus achter mijn Delay en Reverb?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rezzy777 Bekijk bericht
    Inmiddels heb ik al mijn pedalen aangesloten, waarbij ik mijn Compressor (TCE Hypergravity) met daarachter mijn Booster (TCE Spark Mini) aan de input van de Boss ES-8 heb aangesloten omdat ik geen Loops meer over heb. Ik gebruik deze Booster als 'always on', gewoon vanwege de verbeterde tone die ik daarmee krijg.
    In Loop 1 van de Boss ES-8 zit Overdrive 1 (TCE MojoMojo), maar nu krijg ik - doordat mijn Booster vóór deze OD1 zit - opeens veel te veel gain, ook als de Drive helemaal dicht staat. Omdat ik alleen maar mijn volume (en tone) wat wil 'boosten', kan ik mijn Booster natuurlijk beter ACHTER mijn OD1 zetten. Maar dat betekent weer dat ik mijn Booster alleen kan horen als ik OD1 aan heb staan.

    Wat moet ik doen?

    Is het een idee om de Booster aan de Output van de Boss ES-8 te koppelen? Dus achter mijn Delay en Reverb?
    Ik zou dat proberen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #16

    Standaard

    Werkt!

    Volgende punt: ik wil - naar mijn idee heel simpel - dat ik bij mijn Boss ES-8 de gewenste BPM kan instellen per patch, en dat die waarde (via MIDI?) per patch wordt doorgestuurd naar mijn Boss DD500. Op de een of andere manier vind ik online tientallen filmpjes die uitleggen hoe je een Tap Tempo-knop kan bouwen via de ES-8, maar dit wil ik niet. Ik hoef alleen de vooraf ingestelde BPM maar te versturen.

    Iemand een idee?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Zo dat ding is duur zeg!!

  8. #18

    Standaard

    Ja, ik tref het maar met mijn vrouw
    (Pasgeleden gaf Bax twee dagen lang 10% korting op alle artikelen, dat scheelde toch wel )

    Wie heeft er een idee?
    Laatst gewijzigd door Rezzy777; 12 juni 2018 om 11:14

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Staat dat niet in de manual?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #20

    Standaard

    Ik maak de vraag nog wat lastiger.

    Aan mijn Boss ES-8 zit mijn Boss DD-500 gekoppeld op MIDI Channel 2 (op MIDI Channel 1 zit mijn H9).

    Ik gebruik de DD-500 in A/B Sim-mode, waardoor ik twee presets tegelijk kan zien en gebruiken.

    Nu wil ik voor EEN van deze twee presets op de DD-500 de BPM instellen. Geen Tap Tempo, maar gewoon het Master Tempo van mijn ES-8 van een betreffende patch.

    Hoe doe ik dit?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top