Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28

Discussie: Boss ES-8

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik ken de dd500, én de switcher niet, dus waar het precies in de menustructuur zit weet ik niet maar normaal gesproken zou je dan in je switcher moeten instellen dat ie midi clock uitstuurt (globale midi instelling)
    Op de dd500 zul je dan moeten instellen dat ie midi clock ontvangt (globale instelling)
    Voor de preset die met je switcher moet synchroniseren moet die dan naar midi clock "kijken". Die andere preset moet een fixed tempo oid krijgen).

  2. #22

    Standaard

    Ik heb het ontvangen van MIDI inmiddels voor elkaar: de ES-8 verzendt zijn MIDI naar de DD-500 die dat keurig ontvangt. Nu blijft idd dat laatste puntje nog over: aangezien ik de DD-500 in A/B gebruik, krijgen nu BEIDE presets op de DD-500 de MIDI binnen. Hoe kan ik instellen dat slechts 1 van de 2 presets hier gebruik van maakt?

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Kun je in de dd500 misschien per preset instellen of ie het midi clock signaal gebruikt of een tempo dat in de preset zit opgeslagen?
    Zo doe ik dat bv in mijn eventide eclipse; ik zit niet te wachten op een chorus die met mijn tap tempo mee omhoog en omlaag gaat.

    Edit: ik heb ff in de handleiding gespiekt en ik snap er niks van
    Dat wil zeggen, je kunt per preset een tempo instellen natuurlijk, maar ik zie geen parameter lijst met waarden die je kunt kiezen. Ik zou een mogelijkheid voor fixed tempo, of voor tap tempo / midi clock verwachten eigenlijk.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 21 juli 2018 om 11:41

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door d3nnis Bekijk bericht
    kun je in de dd500 misschien per preset instellen of ie het midi clock signaal gebruikt of een tempo dat in de preset zit opgeslagen?
    Zo doe ik dat bv in mijn eventide eclipse; ik zit niet te wachten op een chorus die met mijn tap tempo mee omhoog en omlaag gaat.

    Edit: Ik heb ff in de handleiding gespiekt en ik snap er niks van :d
    dat wil zeggen, je kunt per preset een tempo instellen natuurlijk, maar ik zie geen parameter lijst met waarden die je kunt kiezen. Ik zou een mogelijkheid voor fixed tempo, of voor tap tempo / midi clock verwachten eigenlijk.
    Precies wat ik bedoel!!! Dat krijg ik dus niet gevonden!

    *zucht*

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Even heel stom, weet niet of je dit wilt, maar het zou kunnen werken:

    Ik las het volgende op de Boss pagina van de ES-8:
    This also works with non-MIDI compatible devices by sending the MIDI clock as pulses to external control jack of the effects.
    Dus de ES kan midi clock als pulsen sturen over de ext jacks.
    De DD500 kan deze pulsen ontvangen.

    Stel nou dat je in de DD500 instelt dat je de midi clock niet wilt ontvangen.
    Vervolgens doe je een kabel van de ext van de ES naar de ext van de DD500.
    In de DD500 kun je volgens mij wel instellen wat je per patch wilt met de informatie die ie binnen krijgt op die ext jack. Misschien dat er global nog een instelling is die over deze ext jack aangeeft "voor alles" of "per patch" oid.
    Je zou dan de ES de midi clock als pulsen richting de DD500 kunnen sturen, en dan in de DD500 per patch instellen of je er iets mee wilt doen of niet.

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Even heel stom, weet niet of je dit wilt, maar het zou kunnen werken:

    Ik las het volgende op de Boss pagina van de ES-8:


    Dus de ES kan midi clock als pulsen sturen over de ext jacks.
    De DD500 kan deze pulsen ontvangen.

    Stel nou dat je in de DD500 instelt dat je de midi clock niet wilt ontvangen.
    Vervolgens doe je een kabel van de ext van de ES naar de ext van de DD500.
    In de DD500 kun je volgens mij wel instellen wat je per patch wilt met de informatie die ie binnen krijgt op die ext jack. Misschien dat er global nog een instelling is die over deze ext jack aangeeft "voor alles" of "per patch" oid.
    Je zou dan de ES de midi clock als pulsen richting de DD500 kunnen sturen, en dan in de DD500 per patch instellen of je er iets mee wilt doen of niet.
    Zou dat werken?

    Ik ging ervan uit dat de MIDI clock altijd via MIDI kabel verzonden moest worden.
    Dan betekent dat dus dat de Boss ES-8 zijn clock niet langer via MIDI maar voortaan via de ext kabel moet verzenden, en dat de DD-500 zo wordt ingesteld dat hij het kan ontvangen... nog geen makkie, ben ik bang.

    Maar ik zal het eens gaan proberen, dank je wel!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Midi clock loopt via midi.
    Maar blijkbaar heeft de ES8 de mogelijkheid om een tap tempo te "maken" van de midi clock.
    Daarom zou je de midi clock over midi dus moeten negeren op de dd500, want die is blijkbaar global in de dd500.

  8. #28

    Standaard

    Helder verhaal.

    Nu nog uitzoeken hoe ik dat in de praktijk moet gaan brengen...
    Laatst gewijzigd door Rezzy777; 23 juli 2018 om 17:22

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top