Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard Video gemaakt van eerste single

    Ik hoor graag de feedback!


  2. #2

    Standaard

    Persoonlijk vind ik het wel geslaagd.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Het ziet er profi uit en klinkt goed, aangenaam muziekje. Wat dat betreft niks mis mee!

    Maar moeten die teksten in beeld synchroon lopen met de zang? Doen ze in het begin volgens mij wel maar later niet meer, da’s wat raar, lijkt een edit-foutje?

    Oprechte feedback, don’t take it the wrong way (de beste stuurlui staan altijd aan wal en ik kan ‘t vast niet beter): ik vind de tekst en de zang niet lekker. Tekst komt op mij over als een verzameling losse kreten zonder verhaal, loopt ritmisch niet altijd lekker (het metrum van de tekst zelf tegen de beat van de muziek) en soms ook wat onvast gezongen. En volgens mij zou een native English speaker er ook wel wat op aan te merken hebben maar da’s iets waar de meeste Nederlandse bands die Engelse teksten schrijven onder lijden.

    Nou ja, kritiek op de zang en tekst van iemand die zelf in een instrumentale band zonder zang speelt, dus neem het met een korreltje zout en doe er mee wat je wil!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #4

    Standaard

    Hoe is de muziek opgenomen? Studio of thuis?

    Wat Jay zegt klopt wel ja...hier en daar wat onvast in de zang ,zinsopbouw hier en daar misschien niet helemaal kloppend? Ik zeg ; ruwe diamant die met wat fijneslijperij best wel eens een briljantje kan zijn.

    Beetje galm,beetje autotune......hmmmmm...
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Ik vinnut mooi gedaan.

    En kijk eens kritisch naar de teksten van ABBA en de Beatles en die zijn toch flink ver gekomen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik vinnut mooi gedaan.

    En kijk eens kritisch naar de teksten van ABBA en de Beatles en die zijn toch flink ver gekomen.

    Obladi oblada life goes on! Lalalalife goes on...

    Nu je het zegt...
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  7. #7

    Standaard

    Die teksten beginnen met de lyrics, maar verderop is het subtekst toch? In een strip zouden het denkballonnen zijn, dat idee toch? Op zich wel weer een grappig idee. Geen idee of het nieuw is, ik kijk al jaren geen videoclips meer, maar ik heb het nog niet eerder gezien.

    Qua sound zit er een vreemde inconsistentie in de drums. Dat intro klinkt als een elektronische kit, of een midi dingetje, terwijl dat de rest van het nummer niet echt terugkomt, dan klinkt het als een akoestische set. (al dan niet gesampled). Misschien een bewuste keuze, op mij komt het wat vreemd over, zet me gelijk bij het intro op het verkeerde been.

    En is het opzettelijk zo kort gehouden, of is dit een ingekorte versie?

  8. #8

    Standaard

    Mooi sfeer nummer.
    En de zangeres heeft een mooie heldere stem.
    Misschien nog een keer laten inzingen en verder niets meer aan doen, zou ik zeggen. (en dat zeg ik dan ook)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Het ziet er profi uit en klinkt goed, aangenaam muziekje. Wat dat betreft niks mis mee!

    Maar moeten die teksten in beeld synchroon lopen met de zang? Doen ze in het begin volgens mij wel maar later niet meer, da’s wat raar, lijkt een edit-foutje?

    Oprechte feedback, don’t take it the wrong way (de beste stuurlui staan altijd aan wal en ik kan ‘t vast niet beter): ik vind de tekst en de zang niet lekker. Tekst komt op mij over als een verzameling losse kreten zonder verhaal, loopt ritmisch niet altijd lekker (het metrum van de tekst zelf tegen de beat van de muziek) en soms ook wat onvast gezongen. En volgens mij zou een native English speaker er ook wel wat op aan te merken hebben maar da’s iets waar de meeste Nederlandse bands die Engelse teksten schrijven onder lijden.

    Nou ja, kritiek op de zang en tekst van iemand die zelf in een instrumentale band zonder zang speelt, dus neem het met een korreltje zout en doe er mee wat je wil!
    Onwijs bedankt. Ik heb dit ook op een Engels forum gedropt en daar kwamen de teksten ook ter sprake. De referenties kloppen niet altijd. Dan We, dan I en dan She....Er zit daar wel een idee achter, maar die slaat niet aan. Dus dan is opnieuw inzingen en herschrijven zoiezo geen slecht idee.

    De teksten in de video gaan dan ook opnieuw.

    thx!!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    soms ook wat onvast gezongen
    Moedig van je om dat te durven zeggen.
    Toen er in het vorige topic (omtrent de mix) gezegd werd dat het goed en mooi gezongen was, zweeg ik maar.
    Ik heb soms de indruk dat daaromtrent een taboe heerst.
    Het is ofwel dat, of de meeste mensen horen gewoon niet wanneer er een heel klein beetje naast wordt gezongen.
    Of ze ondervinden er (fysiek) geen last van.
    Ik merk bij mezelf dat ik bij zangpartijen waar je van begin tot eind twijfel en onzekerheid hebt of noten gehaald gaan worden of niet, fysiek gespannen zit te luisteren met gekrulde tenen en gefronste wenkbrauwen...

    Gelukkig is dit een gitaarforum want het gitaargedeelte vond ik nog steeds echt goed.

    De clip is goed gemaakt, met de juiste sfeer en montage. Hier en daar misschien een beetje overacting maar niets echt storend.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top