Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan7 Bekijk bericht
    Moedig van je om dat te durven zeggen.
    Toen er in het vorige topic (omtrent de mix) gezegd werd dat het goed en mooi gezongen was, zweeg ik maar.
    Ik heb soms de indruk dat daaromtrent een taboe heerst.
    Het is ofwel dat, of de meeste mensen horen gewoon niet wanneer er een heel klein beetje naast wordt gezongen.
    Of ze ondervinden er (fysiek) geen last van.
    Ik merk bij mezelf dat ik bij zangpartijen waar je van begin tot eind twijfel en onzekerheid hebt of noten gehaald gaan worden of niet, fysiek gespannen zit te luisteren met gekrulde tenen en gefronste wenkbrauwen...

    Gelukkig is dit een gitaarforum want het gitaargedeelte vond ik nog steeds echt goed.

    De clip is goed gemaakt, met de juiste sfeer en montage. Hier en daar misschien een beetje overacting maar niets echt storend.
    Bij onze zangeres vind ik in dit nummer dat ze één keer net ff zoekt naar de lage noot ergens aan begin van dit nummer. Ik had dit met autotune kunnen wijzigen, maar deze opname stond er zo goed op in 1x dat ik er in eerste instantie niet veel meer aan wilde doen.

    Ik vind haar stem dusdanig bijzonder dat ik op één of andere manier daar moeilijk kritisch naar kan luisteren, terwijl het altijd beter kan uiteraard.

    PAs toen de feedback kwam dacht ik: Oh ja, nu hoor ik het ook.

    We gaan de tekst nu een beetje herschrijven en ze gaat het opnieuw inzingen. Hopelijk pakken we de sfeer weer opnieuw op.

    In 1ste instantie wilde ik nog een solo er aan plakken, maar op andere opnames pak ik al genoeg momenten. Solo's zijn overrated.

  2. #12

    Standaard

    Stemvast, net als solo’s.
    Wel ben ik erg verhaal-geoiënteerd.
    Where do we go? Uit de beelden maak ik op dat de dame erg weinig vertrouwen in heeft.
    Dan weer brunette, dan weer blondig?
    Er is een jij in het verhaal. Is dat de hij die haar verdrietig maakt?
    En een ‘she’, zonder dat het nou duidelijk is wie welke rol speelt in het verhaal. She went away, is dat de secret love van de dame in beeld?

    Een verhaallijn is belangrijk omdat mensen zich daarmee kunnen identificeren. En die verhaallijn is gebaat bij een helder gebruik van onderwerp, tegenwoordige of verledentijd etc.

    Niet dat dt het herschrijven van de tekst rechtvaardigt. Maar meer als tip voor toekomstige avonturen. Google maar eens op congruent taalgebruik.

    Verder: ik vinnum aan de korte kant, maar hij klinkt mooi. Sfeervolle video!!
    Mijn mening maar.....
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Leuk gedaan. Over de tekst zal ik het niet hebben, die is ruimschoots aan bod gekomen. Het enige wat ik mis is een verrassende wending, een bijzondere bridge, iets wat je aandacht trekt/erbij houdt.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Leuk gedaan. Over de tekst zal ik het niet hebben, die is ruimschoots aan bod gekomen. Het enige wat ik mis is een verrassende wending, een bijzondere bridge, iets wat je aandacht trekt/erbij houdt.
    Hier sluit ik me bij aan, ik had gehoopt op een leuk stukje gitaar ergens tussendoor. Misschien omdat ik de gitaar partij echt prachtig vind en méér wil. Over clips kan ik geen zinnig woord uitkramen, dan maar onzinnig: goeie kont!
    Mooi man!

  5. #15
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Een Gilmour solo zoals hij in Mother speelt en dan die dame die emotioneel over het perron rent. Ja zoiets zou het nummer en de clip wel goed gedaan hebben. Maar zo is het ook goed. Die beelden in de trein en in die lege bioscoop, prachtig.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ik vind inderdaad de beelden bij de clip erg mooi! Leuke sfeer neergezet. En zoals eerder gezegd: ik vind het er profi uitzien, zeker qua camera-werk. Hoe is dat opgenomen en ge-edit? Ben daar wel nieuwsgierig naar.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top