Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Als dat relativeren is, dan is dat heel erg vergezocht van je Erik.
    De beste man heeft een gezin met slapende kids net als ik, zou mij dit gebeuren, dan overweeg ik sterk te verhuizen.
    Je voelt je echt niet veilig als er vreemd onverlaat volk binnen is geweest. Wat was er gebeurd als de kids dit gezien of meegemaakt hadden?
    Terug in je hok, Erik, en ik hoop dat de moderators je bannen, want dit kan echt niet. Het is de zoveelste post die over het randje is, en de toon van je teksten is erg hatelijk. Ik denk dat velen het hiermee eens zijn en door dit gedrag van zulke members niet in de kiem te smoren, maak je dit forum kapot en komt er niemand meer.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    Dit is echt de omgekeerde wereld.... dat ik t voor Erik 'opneem'... volgens mij bedoelt hij dat t geen gerichte inbraak was, niet gericht op de personen die de topic starter en zijn gezin zijn, niet gericht op specifieke buit. Het was ws 100% een gelegenheidsinbraak. Dus, naast de idd emotionele shizzle (en ik weet hoe dat voelt!), hoef je je geen zorgen te maken verder dan je huis verder zo onaantrekkelijke te maken voor inbrekers.

    Erik maakt veel kloterige, snobistische, arrogante, hautaine opmerkingen ja (wat vergeten Erik?) Maar ik denk dat ie bovenstaande bedoelt. Mag ie zelf vertellen. Of niet.

  3. #23

    Standaard

    Mensen weten niet hoe ze moeten reageren. Krijg de laatste dgn vaker reacties van : had je de deur wel op slot ? ed. Weet je..al had ik de deur open staan dan geeft het ze nog geen recht om binnen te komen.
    Gelukkig heb toffe collega's en zelfs mijn chef ( wat mij betreft de meeste botte persoon on this planet ) stuurde me naar huis en heeft mijn late dienst deze week omgezet naar een dagdienst zodat ik 's avonds bij mijn gezin kan zijn.
    En die gitaren ? Ja dat doet pijn en wil ze laten fixen, maar het belangrijkste is mijn gezin.
    Maw... iedereen reageert vanuit zijn eigen emotie en vaak is het niet verkeerd bedoeld.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JV73 Bekijk bericht
    Mensen weten niet hoe ze moeten reageren. Krijg de laatste dgn vaker reacties van : had je de deur wel op slot ? ed. Weet je..al had ik de deur open staan dan geeft het ze nog geen recht om binnen te komen.
    Gelukkig heb toffe collega's en zelfs mijn chef ( wat mij betreft de meeste botte persoon on this planet ) stuurde me naar huis en heeft mijn late dienst deze week omgezet naar een dagdienst zodat ik 's avonds bij mijn gezin kan zijn.
    En die gitaren ? Ja dat doet pijn en wil ze laten fixen, maar het belangrijkste is mijn gezin.
    Maw... iedereen reageert vanuit zijn eigen emotie en vaak is het niet verkeerd bedoeld.
    Het heeft altijd impact als iemand in je privédomein komt die er niks te zoeken heeft. Het lijkt me een buitengewoon onaangename ervaring. Sterkte en ik hoop dat het met de gitaren goed komt.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik weet wel hoe ik zou moeten reageren.... echter kies ik er voor om te schrijven wat ik denk. Mensen die het gevoel hebben niet meer veilig te zijn omdat er overal inbrekers, verkrachters en overvallers rondlopen...... dat is niet zo. En als je een doorsnee burger met een doorsnee bezit bent hoef je je alleen druk te maken om de willekeurige inbreker. Dat zijn over het algemeen domme, impulsieve gasten met vaak een drugs achtergrond. Die lopen of rijden wat rond en 'kiezen' jouw huis voor geen enkele reden. Dat je er achteraan moet rennen voor een confrontatie zou genoeg moeten zeggen. Niets om je druk om te maken dus. Ik snap dat men tegenwoordig snel in de stress schiet maar veel van die angst is gecultiveerd..... overal kun je lezen wat een impact het heeft als er vreemden in jouw huis hebben rondgelopen. We maken elkaar gek.

    Ik snap de reactie van Jan7 wel..... hij organiseert zo een stille tocht. En arjanb01 nog beter.... hij heeft zelfs zijn woonplaats hier vermeld. En wellicht ben ik wat afgestompt door m'n achtergrond en werk maar kom niet aan met dat ik gevoelloos zou zijn.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik weet wel hoe ik zou moeten reageren.... echter kies ik er voor om te schrijven wat ik denk. Mensen die het gevoel hebben niet meer veilig te zijn omdat er overal inbrekers, verkrachters en overvallers rondlopen...... dat is niet zo. En als je een doorsnee burger met een doorsnee bezit bent hoef je je alleen druk te maken om de willekeurige inbreker. Dat zijn over het algemeen domme, impulsieve gasten met vaak een drugs achtergrond. Die lopen of rijden wat rond en 'kiezen' jouw huis voor geen enkele reden. Dat je er achteraan moet rennen voor een confrontatie zou genoeg moeten zeggen. Niets om je druk om te maken dus. Ik snap dat men tegenwoordig snel in de stress schiet maar veel van die angst is gecultiveerd..... overal kun je lezen wat een impact het heeft als er vreemden in jouw huis hebben rondgelopen. We maken elkaar gek.
    Nee dus. Dat is dus puur persoonlijk. Mijn vriendin heeft oog in oog gestaan met zo'n impulsieve gast met drugs achtergrond, die op dat moment met een heggenschaar een deur probeerde te forceren bij mijn schoonouders. Er zat zelfs een raam tussen, maar tot op heden doet dat wat met haar en de enige avond in de week dat ik er niet ben, heeft ze nog steeds angsten. Als we 's avonds thuis komen, wil ze nog steeds dat ik als eerste naar binnen ga. Ik ben heel blij om te lezen dat JV73 het goed oppakt, maar het verhaal dat je je niet meer lekker voelt in je eigen huis is geen fabeltje en de uitwerking is puur persoonlijk. Mijn reactie zou ook meer kwaadheid zijn, ipv angst. Maar ik kan me even zo goed voorstellen dat je de eerst komende nachten even niet lekker in je bedje ligt, omdat die inbrekers in je huis zijn geweest, waar ook je kinderen liggen te slapen. Ik heb zelf een dochtertje van, op moment van schrijven, iets meer dan 10 maanden. Bij de gedachte al komt er een soort oergevoel los van bescherming. Mijn vriendin zou op zeker hulp nodig hebben in zo'n geval, die zou helemaal van de kaart zijn. Ik snap de reacties hier en ook de irritatie over jouw botheid wel. Ik kan ook begrijpen dat je afgestompt raakt door beroepsachtergrond, maar angsten kun je niet zomaar bagatelliseren. Ik kan tot op de dag van vandaag op mijn vriendin inpraten dat die inbreker net zo snel weer weg is als dat ie gekomen is als ie betrapt wordt, omdat ie niet gezien wil worden en niet als doel heeft om mensen aan te vallen. Maar denk jij nou echt dat ik daarmee haar angsten heb weggehaald? Het idee dat iemand jouw veilige omgeving binnen is gekomen en zeker met kinderen, is een rotgevoel en hoe zich dat uit kan je niet zomaar bagatelliseren. Als je zegt dat je bot bent geworden, omdat je afgestompt bent door je achtergrond, ligt dat dan aan jou, of aan die mensen die die gevoelens nog wel hebben? Angst is een oergevoel en ontegenzeggelijk één van de meest belangrijke. Je kent ook de theorie van de drie breinen (reptielenbrein - zoogdierenbrein - menselijke brein)? Dat verklaart de angsten heel goed, maar even zo goed jouw botheid vanuit je beroepsachtergrond.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    Psies. Erik is heel stoer en nuchter en sterk, maar projecteert dat op en verwacht dat van anderen. En zo werkt dat niet. Overigens kom je in de grote boze stad echt wel met meer enge dingen in aanraking dan alleen een inbreker hoor.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Ik kan het gevoel van de TS volkomen begrijpen : je (t)huis is de plek waar je je goed wil voelen, waar je je geborgen wil voelen, waar je wil schuilen..
    Door zo'n krapuul wordt dat allemaal verstoord. Het veilig gevoel is verdwenen. De angst is misschien niet "rationeel" maar wel 100 procent te begrijpen.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Psies. Erik is heel stoer en nuchter en sterk, maar projecteert dat op en verwacht dat van anderen. En zo werkt dat niet. Overigens kom je in de grote boze stad echt wel met meer enge dingen in aanraking dan alleen een inbreker hoor.
    Blijf je nou van die lieve dingen over mij schrijven...??

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JV73 Bekijk bericht
    Bij een woninginbraak zijn mijn beide gitaren ontvreemd. Door mijn snelle reactie kon ik de daders nog achterna rennen. Toen ze mij zagen lieten ze van schrik mijn gitaren vallen en gingen er vandoor.
    De gitaren zijn nu beschadigd. Lakschade en deuken. Ze zijn gelukkig wel bespeelbaar en geen "enge" breuken ed. Het doet mij wel pijn omdat ik altijd superzuinig op mijn gitaren ben.
    Mijn vraag is het de moeite om dit te verhalen op de verzekering en zo ja wie weet iemand in omgeving Utrecht die een schade rapport kan maken voor een schappelijke prijs? Alvast bedankt!

    Damn, klereboeffies. Succes en sterkte ermee!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top