Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 44
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.645

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    De vraag was, even samengevat, "waar moet ik het rode zwarte groene en witte draadje op aansluiten".

    Met zo'n basale vraag denk ik, zoek eerst even zelf. Als je dan niet snapt waarom, als je niet snapt hoe een pot werkt of een uitleg niet snapt, dan leg ik met liefde je dit uit, maar niet eens zelf kijken op de site van dimarzio, want het ging om een setje crunchlab+liquifire, is mij een brug te ver. Lees: ronduit lui.

    Uitleggen hoe iets werkt of hoe je iets moet lezen, prima. Maar niet eens zelf kijken,dat is luiheid wat mij betreft, en daar verzet ik me tegen.
    had al zo een vermoeden dat het een niet al te ingewikkelde vraag zou zijn.
    maar ik kom ook regelmatig tegen dat zelfs met mijn iets gevorderde kennis ik vastloop bij wat op internet te vinden is.
    als liefhebber van Bill Lawrence pickups heb ik wel een op het wilde forum aangegeven dat er ook mensen zijn die niet met frequentiepieken etc bezig zijn en een gewoon antwoord zoeken als: welke condensator heb ik nodig voor een bepaalde sound en waar plaats ik die.
    het gekke is dat Bill zelf wel schema's tekende die je als leek aan kon sluiten maar de huidige forum gebruikers spreken in hun eigen 'taal'.
    dan haak je op het laatst af.

    dat heb ik hier nooit gehad, of het nu bij de werkbank was, of zelfbouw, er waren altijd leden die naar mijn niveau afdaalden en mij op weg hielpen waardoor ik dingen leerde

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.645

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borus55 Bekijk bericht
    Volgens mij hebben ze forumleden hier helemaal geen ene verstand van gitaren en hardware. Van mij mogen ze wel die hele forum verwijderen of meer mensen zoeken die meer verstand hebben van gitaren en minder laag beperkte forum luitjes zoeken die afzeiken. Raar dat ik bij Ultimateguitar.com gewoon normaal een reactie krijg op topics.
    kijk dat is de vrijheid van eigen keuze.
    als je je hier niet thuis voelt, dan is dat jammer. maar je ziet ook, tenminste dat hoop ik, dat er wel over het hoe en wat gesproken wordt, terwijl jij nu wel heel kort door de bocht reageert.
    dus geef zelf een goed voorbeeld zou ik zeggen en toon wat respect ;-)

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Wat is makkelijker. Een nieuwe discussie starten met een hele omschrijving van je probleem, of een zoekterm in Google duwen?

    Ik ben het wel met Orph eens. Dezelfde 'beginners' -vragen worden steeds vaker gesteld lijkt het. Soms zoek ik dan maar een post op om een antwoord te copy-pasten. Denk dan ook, dit had de TS zelf kunnen doen door even de zoekfuntie of Google te gebruiken.

    Ach als je het mij vraagt kan dit forum wel een newbie-subcatagorie gebruiken voor dergelijke vragen. Dan blijft het mainforum ook interessant voor leden zoals mij (ja de content is erg af aan het zwakken).

    Voor zover mijn (bruikbare) bijdrage. Doe er maar mee wat je wilt
    Gibson, what else...?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Welke content? Zelfs de harde kern reageert vrijwel alleen nog maar op makkelijke topics, of in off topic. Er zijn topics met iets wat diepgaandere inhoud, maar vrijwel niemand van de harde kern die daar op reageert. Maar wel lopen zeiken op iemand die een ogenschijnlijk makkelijke vraag stelt. Dan zou ik daar minder op reageren en me meer richten op die andere topics, in plaats van afgeven. Maar de echte know-how is hier, op een uitzondering na, allang weggelopen. Ik heb het nog wel 's geprobeerd om de boel wat op te schudden met wat topics. Vrijwel geen, of helemaal geen reacties. En een topic als deze loopt helemaal vol. Da's best veelzeggend. Jammer, maar wel de realiteit. Het is hier wel ver klaar.

    Orpheo geeft kennelijk geen antwoorden om mensen te helpen, maar om zichzelf op te werpen als heel goed. De arrogantie druipt er af. Heeft ook niks geleerd van het verleden hier.
    Laatst gewijzigd door Brum; 28 mei 2018 om 10:21

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    dat heb ik hier nooit gehad, of het nu bij de werkbank was, of zelfbouw, er waren altijd leden die naar mijn niveau afdaalden en mij op weg hielpen waardoor ik dingen leerde
    Exact. En zo heb ik hier ook heel veel geleerd en ben eigenlijk nooit op een dergelijke wijze weggestuurd met 'zoek maar op Google, want je bent te lui om te zoeken'. Als Orpheo zo 'ageert' tegen bepaalde vragen, dan is niet reageren een stuk logischer en juist wel reageren op wat voor Orpheo wel voldoende inhoud heeft. Maar Orpheo heeft hier ook een verleden, behoorlijk ook en is ook lang niet altijd zo kundig geweest als dat ie zich nu voordoet. Misschien zit bij hem daar een hoop frustratie, dat ie zelf dikwijls op de vingers is getikt in het verleden. Ook met domme vragen en rare opmerkingen. En dat geeft ook helemaal niks, door schade en schande leer je. Maar dan nu niet met zo'n belerend vingertje...

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Laten we allemaal even diep ademhalen voordat dit de zoveelste "grote kleine ergernissen" discussie wordt.

    Van Orpheo snap ik het wel. Je hebt het sneller ge-googled/ge-youtubed dan dat je in kan loggen op Gitaarnet en een topic erover kan aanmaken. Had Orph beter gewoon weg kunnen klikken in plaats van te reageren? Misschien.

    Aan de andere kant denk ik wel dat juist de simpelste vragen de mooiste (positieve) discussies opleveren. Op een simpel "probleem" bestaan vaak meerdere goede oplossingen. Kan me voorstellen dat iedereen die zelf soldeert zelf zijn eigen manier van werken heeft ontwikkelt en daar vruchtbare tips over zou kunnen delen met een beginner.

    Kan nog herinneren dat ik hier een jaar of 14 geleden aan de hand van een foto vroeg wat het merk gitaar was dat een artiest gebruikte. In de tijd van nu zou ik een dergelijke vraag ook niet overleven en waarschijnlijk te horen krijgen dat ik het moet Googlen, maar destijds onstonden mooie discussies over historische feitjes over de betreffende artiest/gitaar en overige gear van de artiest en de zeldzaamheid daarvan etc. etc. Ach ja. Times are changing.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Welke content? Zelfs de harde kern reageert vrijwel alleen nog maar op makkelijke topics, of in off topic. Er zijn topics met iets wat diepgaandere inhoud, maar vrijwel niemand van de harde kern die daar op reageert. Maar wel lopen zeiken op iemand die een ogenschijnlijk makkelijke vraag stelt. Dan zou ik daar minder op reageren en me meer richten op die andere topics, in plaats van afgeven. Maar de echte know-how is hier, op een uitzondering na, allang weggelopen. Ik heb het nog wel 's geprobeerd om de boel wat op te schudden met wat topics. Vrijwel geen, of helemaal geen reacties. En een topic als deze loopt helemaal vol. Da's best veelzeggend. Jammer, maar wel de realiteit. Het is hier wel ver klaar.

    Orpheo geeft kennelijk geen antwoorden om mensen te helpen, maar om zichzelf op te werpen als heel goed. De arrogantie druipt er af. Heeft ook niks geleerd van het verleden hier.
    Eerlijk gezegd zijn hier weinig mensen met "echte" kennis/know-how maar wel groot en popie doen hier op forum. Zulke gasten had je ook op Huge Racks Inc en je ziet gewoon dat small members of zelfs medium members gewoon worden afgezeken door bepaalde arrogante members. In het begin had ik dat ook hier op gitaarnet en voelde je een n00b tussen al die (zogenaamde) ervaren gitaristen met know-how... totdat je ze tegen komt op een meeting. OMG!! Meer dan de helft van de forumleden waren voor mij direct gedegradeerd naar kneusjes. Een handje vol waren aardig, wisten veel en hadden veel ervaring.
    Doe gewoon lekker normaal en heb respect voor elkaar want zo blijft het forum langer bestaan.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Music

    We zijn allemaal muzikanten hier, nietwaar?

    Ik moet denken aan het spreekwoord "c'est le ton qui fait la musique".

  9. #29

    Standaard

    Er is overal wat voor te zeggen natuurlijk maar besef ook dat sommige mensen de Engelse taal niet echt flitsend onder de knie hebben. Google je dus in het Hollands en dan kom je bij ons hier op de site terecht.

    En daar is niet iedereen van gediend...zal ook van de stemming van de dag afhangen, grote kans dat O. op een andere dag juist weer wel behulpzaam was toegensneld. Je weet het niet.

    Tweede punt; Je kan het op de site van de pickupbouwer vinden...ja, dat zou zo moeten zijn....maar als je eens een wedstrijdje in een cirkeltje zoeken wilt houden zoek dan eens een pickup combinatie waar de pickup bouwer geen aandacht aan heeft gegeven...SD is op dat punt een mooi voorbeeld....je kan er van alles vinden behalve wat je zoekt. Di Marzio idem dito.

    Ik heb ook al een paar keer mijn heil hier moeten zoeken omdat ik er niet uitkwam...en dan nog...
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Het forum komt zo wel tot leven. ;-)
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top