Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 44
  1. #1

    Standaard Pickups

    Deze topic heb ik verwijderd.
    Laatst gewijzigd door borus55; 26 mei 2018 om 20:14

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Wat een moeilijk leesbaar verhaal.

    Om je vraag te beantwoorden.


    Use fucking Google, okay? Op de site van de fabrikant van je pickups vind je gedetailleerde aanwijzingen en instructies.

  3. #3

    Standaard

    Ik snap nooit waarom er niet gewoon normaal gereageerd wordt op forums, maargoed toch bedankt voor die link.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik begrijp Orpheo wel. Er worden vaak vragen gesteld waarop je de antwoorden zelf snel kunt vinden als je even moeite doet.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik begrijp Orpheo wel. Er worden vaak vragen gesteld waarop je de antwoorden zelf snel kunt vinden als je even moeite doet.
    wil hier wel even wat over zeggen.
    ik heb de vraag dus niet gelezen, maar het is wel zo dat als je echt als leek in het verhaal gitaar stapt, en geen achtergrond mbt electronica, solderen, schema's lezen en begrijpen hebt, en ook niemand in je naast omgeving hebt die er verstand van heeft dan kom je in het overstelpende informatiestorm van internet terecht.
    hoe onderscheid je dan de prutsers van de vakmensen??

    dan stel je dus hier een vraag in de hoop dat ze je niet laten verzuipen.

    we zijn allemaal ergens ooit begonnen met kennis vergaren, lezen van boeken, hulp van vrienden etc.
    maar tijdens zijn verandert, vakmensen worden schaars, bedrijven die onderdelen verkopen verdwijnen en dan helpt het niet dat we nieuwe mensen met hun vragen afbekken met "er is Google"

    er is genoeg info te vinden over reparaties van autos, Google is your friend, maar niet wanneer de informatie die je gebruikt later fout blijkt te zijn.

    eigenlijk is mijn oproep, denk je in hoe je zelf begonnen bent, en als jij toen de beschikking had gehad van het medium internet en gitaarnet.nl, had je het zelf dan ook niet zo gedaan? ;-)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik begrijp Orpheo wel. Er worden vaak vragen gesteld waarop je de antwoorden zelf snel kunt vinden als je even moeite doet.
    Nee ik begrijp m niet. Je hebt Google... en je hebt een forum waar je vragen kan stellen so what's the problem?
    Kleine moeite toch om een link te posten of gewoon te antwoorden?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik begrijp Orpheo wel. Er worden vaak vragen gesteld waarop je de antwoorden zelf snel kunt vinden als je even moeite doet.
    We zullen nooit weten of dit zo'n vraag was.

    Als ik me niet vergis zit Orpheo in de pick-up business en heeft er meer verstand van dan de rest hier bij elkaar.

    Ik snap hooguit dat hij niet zo'n zin heeft om op dit gebied voor hem simpele vragen aan een n00b te beantwoorden, maar dan kan hij ook gewoon niet reageren i.p.v. de TS af te fikken. Laat het dan over aan iemand die wel de tijd en moeite wil nemen. Mogelijk zelfs iemand die in de buurt woont en fysiek wil helpen.

    Google is een leuk medium, maar je krijgt ook snel tegenstrijdige info, dan is een forum met 'kenners' toch een beter hulpmiddel (als je ook daar geen tegenstrijdige info krijgt ).

    Jammer dit, ik zie zo langzamerhand meer mensen verdwijnen van het forum dan erbij blijven. En dat begrijp ik dan weer met dit gedrag.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Jammer dit, ik zie zo langzamerhand meer mensen verdwijnen van het forum dan erbij blijven. En dat begrijp ik dan weer met dit gedrag.
    Inderdaad.
    Sowieso, als het antwoord "zie google" is, is 99% van de inhoud wel weg te gooien hier ook.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    De vraag was, even samengevat, "waar moet ik het rode zwarte groene en witte draadje op aansluiten".

    Met zo'n basale vraag denk ik, zoek eerst even zelf. Als je dan niet snapt waarom, als je niet snapt hoe een pot werkt of een uitleg niet snapt, dan leg ik met liefde je dit uit, maar niet eens zelf kijken op de site van dimarzio, want het ging om een setje crunchlab+liquifire, is mij een brug te ver. Lees: ronduit lui.

    Uitleggen hoe iets werkt of hoe je iets moet lezen, prima. Maar niet eens zelf kijken,dat is luiheid wat mij betreft, en daar verzet ik me tegen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Als de moeite zo klein is voor de topicstarter, dan is het ook een kleine moeite om de link naar Dimarzio of iets dergelijks te posten als antwoord lijkt me. Sowieso een stuk makkelijker dan geïrriteerd meerdere posts er aan te wijten. Bij een toch al vervelend persoon als topicstarter kan ik het me nog voorstellen, maar da's in dit geval toch ook niet zo. Maar dit forum is sowieso stervende. De weinige know-how wat hier nog rondloopt, reageert nog nauwelijks of helemaal niet meer van en dan blijft er niet veel over dan inhoudsloos gezwam (de brads e.d.), slappe topics en afgesnauw. Jammer. Wat is de echte harde kern hier nog? Op twee handen te tellen schat ik? Ja, dan moet je vooral ook nog zo reageren in topics op op zich een serieuze vraag.
    Laatst gewijzigd door Brum; 27 mei 2018 om 16:17

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top