Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard AVG-wetgeving, wat mag je nog als band?

    Als ondernemer wordt ik er al niet blij van, maar ook als boeker van onze band ook niet echt van die AVG-wetgeving.

    Voor de meeste optredens wordt onze band gelukkig zelf gevraagd, maar er zijn altijd wel wat weken die overschieten en dan pak ik mijn database erbij en stuur ofwel direct of per BCC een aantal potentiële locaties (cafés, evenementen) een mail/nieuwsbrief met de mogelijkheden. En uiteindelijk levert dat meestal altijd wel wat op, zij het niet direct dan wel wat later.

    Maar als ik het zo lees, dan zou dat mailen niet meer mogen naar de cafés die ons eerder nog niet boekten. En mag je dan eigenlijk zelfs nog wel bellen? Ik zou zelfs mijn database met in de loop der jaren spaarzaam verzamelde adressen moeten opheffen?

    Ik vind het prima dat men iets probeert tegen de grote wereldwijde dataverzamelaars, maar deze wetgeving gaat mij echt te ver.


    Hebben jullie al tips en tricks hoe hier mee om te gaan?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.509

    Standaard

    Een café is geen persoon en heeft dus geen persoonsgegevens die onder de privacybescherming van de AVG vallen.

    Dat is anders voor de contactpersonen die je rechtstreeks zult willen aanspreken. Als je daar een privénummer van hebt en muzieksmaak of zelfs welke whiskey hij drinkt om 'm om te kopen :0 dan heb je een database met persoonsgegevens.

    Je moet dan een persoon vertellen dat hij er in staat en dat je hem daar op verzoek uit kunt verwijderen en hij mag vragen wat er over hem bekend is. Hij moet immers van smaak kunnen veranderen

    Voorts moet je de database goed beheren, je moet een datalek melden (als je bijvoorbeeld je telefoon verliest waar iedereen in staat) én je moet een documentje maken welke persoonsgegevens je beheert, waar ze voor bedoeld zijn en hoe je het beheert. Dat dien je bij een klacht of melding te kunnen overleggen. Daar moet je dus in zetten dat je contactpersonen in je telefoon hebt staan.

    Maar doe niet te moeilijk, want: "U bent alleen verplicht om een gegevensbeschermingsbeleid op te stellen als dat in verhouding staat tot uw verwerkingsactiviteiten." Much ado about nothing is niet de bedoeling. Het is bedoeld voor bedrijven met medewerkers en klanten en voor organisaties die andere bedrijven hun data laten beheren. Niet voor particulieren met een adresboekje.

    https://autoriteitpersoonsgegevens.n...verplicht-6162

  3. #3

    Standaard

    Dan zal het voor de band nog meevallen, maar als je zo leest wat je als bedrijf allemaal verplicht bent om te registreren (en wissen) wordt je daar niet blij van.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top