Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard A Remark You Made (Weather Report) repetitie opname

    Ben je nou helemaal belazerd... op een gitaarforum... die man zit daar met 10 keyboards en ze hebben niet eens een gitarist, terwijl de bassist... dat moet je niet eens denken te kunnen nadoen, en dat mag ik in mijn eentje doen op gitaar Maar wel een heel mooi nummer, al heeft iedereen vooral Birdland in zijn hoofd van die LP. Oh ja, Birdland wilde onze nieuwe bassist ook doen ... maar die opname delen we nog niet. Ook een leuke voor gitaar

    yes, but, no but... en er komt ook wel weer iets akoestisch aan, no worries.

    Benieuwd hoe jullie de mix vinden... drums en een volle band mixen is toch weer heel anders.

    En het is repetitie, niet perfect dus. Dat de looper op het einde bleef overdubben was niet de bedoeling. Die ene toonladder ook niet, en dan is er blijkbaar nog één snaar op het randje... well, shit happens...

    Of ik die looper overdub en die toonladder als onverwachte resultaten moet zien, of als fouten, daar ben ik nog niet uit. Anyways, lang verhaal, maar wel een heel mooi nummer, enjoy!


  2. #2

    Standaard

    Zo he, dat zijn een stelletje topmuzikanten bij elkaar zeg.

    Heerlijk

  3. #3

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Klinkt goed! Te gekke oefenruimte hebben jullie overigens.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #5

    Standaard

    Dank je! Oefenruimte is mazzel Ondanks gymzaaltje goede klank (al hoor je daar op de opname niet veel van, Bas en gitaar via DI, sax met een clipon microfoontje, en drumstel met een set drummicrofoons. De enige mics die echt iets van de ruimte opvangen zijn de overheads van de drums.) Geen supergroot gymzaaltje, maar aanzienlijk ruimer (en hoger) dan al die hokken in oefenruimte centra, en dat is echt heel fijn.

    Handig, als je op de werkplek van je vrouw kunt repeteren (en voor mij letterlijk om de hoek, nou ja, na ong. 1 km dan)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Er wordt veel gepost Daar moet ik even voor gaan zitten.
    Klinkt idd erg goed zo live in 1 take. De mooie ruimte viel mij ook meteen op.
    Gauw verder luisteren
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Dit is hogeschoolmuziek, dus chapeau dat jullie zo'n nummer doen. Misschien ligt het aan de opname, maar is de gitaar een fractie out of tune?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8

    Standaard

    Thanks!

    De D snaar was ws. net te laag, of ik krijg hem op één of andere manier soms net te laag... want het valt me maar bij een paar noten op. Het redelijk idiote gitaargeluid versterkt het dan ook nog eens, door de Octo reverb vermoed ik. Bij gebrek aan gitaarsynth en toetsen speel ik hier echt stereo. 1 kanaal direct, het andere met een autoswell echo. Die hoor je eigenlijk alleen goed bij de langere akkoorden. Over beide kanalen dan een octoreverb.Die genereert een soort geoctaveerde echo... en dat lijkt ook een beetje gemoduleerd qua toonhoogte.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    En het is repetitie, niet perfect dus. Dat de looper op het einde bleef overdubben was niet de bedoeling. Die ene toonladder ook niet, en dan is er blijkbaar nog één snaar op het randje... well, shit happens...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Thanks!

    De D snaar was ws. net te laag, of ik krijg hem op één of andere manier soms net te laag... want het valt me maar bij een paar noten op. Het redelijk idiote gitaargeluid versterkt het dan ook nog eens, door de Octo reverb vermoed ik. Bij gebrek aan gitaarsynth en toetsen speel ik hier echt stereo. 1 kanaal direct, het andere met een autoswell echo. Die hoor je eigenlijk alleen goed bij de langere akkoorden. Over beide kanalen dan een octoreverb.Die genereert een soort geoctaveerde echo... en dat lijkt ook een beetje gemoduleerd qua toonhoogte.
    Dat is de whobble die ik denk te horen. ;-)
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Ik dacht dat het extreem ingestelde chorus was.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top