Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.584

    Standaard Matrix GT1000fx of Seymour Duncan Powerstage 700?

    Ben op zoek naar een licht gewicht en compacte poweramp om mijn Boss GT-1000 uit te versterken over twee Mesa Thiele cabs met EVM12L’s. Na wat gezoek ben ik uitgekomen op deze twee gegadigden.
    Kan iemand mij overtuigen met do’s & don’t’s?
    Wellicht zijn er nog meer vergelijkbare oplossingen? En nee, geen buizenbak!
    Alvast bedankt voor de moeite.

  2. #2

    Standaard

    Om eerlijk te zijn zou ik persoonlijk niet zo veel geld in een klasse-D amp steken. De technologie is vergelijkbaar, vaak ruisen ze en het extra vermogen is imo overbodig met zelfs een risico om de speakers op te blazen. Bovendien wordt bij een non-tube versterker de klankkleur voornamelijk bepaald door de Boss GT-1000 modeling i.c.m. de Mesa Thiele cabinetten. Neemt niet weg dat Matrix natuurlijk een bekend en goed product is.

    Dus volgens mijn bescheiden mening zou je dus gewoon voor een goedkopere Palmer klasse D Macht 402 (2x100W/8Ohm) kunnen gaan en verwacht ik eigenlijk een vergelijkbaar eindresultaat.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 26 mei 2018 om 19:45

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.584

    Standaard

    Matrix is Klasse AB. Ik snap het argument om niet zoveel geld in een bepaalde klasse versterking te stoppen niet.
    Ook wat betreft het opblazen van speakers denk ik dat het wel mee valt. Ik heb nog geen berichten voorbij zien komen van bijv. eigenaars van powered Kemper’s die hun 1960 hebben opgeblazen.
    Ik kan sowieso de Palmer ook laten overkomen, samen met de Seymour Duncan.

  4. #4

    Standaard

    Wat is het ohmage van je EVM12Ls? En ga je stereo en heb je dus 2 kanalen nodig?
    Het ohmage heeft een enorme impact op het vermogen van de genoemde oplossingen.
    Hoe lager hoe harder. Maar niet te laag want dan blaas je je versterker op. Die speakers gaan het wel redden.
    ik snap je overwegingen om EVM12L te gebruiken niet helemaal. Waarom niet je favo gitaar cab of geheel FRFR?
    Laatst gewijzigd door herrieman; 26 mei 2018 om 23:38
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.584

    Standaard

    Uhm, omdat Thiele met EVM mijn favo gitaarcab is?!

    FRFR gaat ‘m niet worden, al van alles geprobeerd, echt van alles, maar het haalt het gewoonweg niet bij die Thiele cabs.
    Stereo moet het zijn, 8 OHM per stuk zijn.

  6. #6

    Standaard

    Beste advies is gelijk een open deur. Zijn beide goede amps.

    Beide bestellen, testen in de voor jou belangrijke situaties en dan diegene die niet bevalt terugsturen.

    De Matrix jongens (aardige gasten) in de UK gewoon even bellen met wat uitleg waar je naar op zoek bent en bespreken hoe lang je de amp mag testen alvorens terug te sturen. De Powerstage is gewoon onder de Thomann condities te testen en te retourneren.

    Elk vooroordeel wordt dan gelijk van tafel geveegd.

    Hier wellicht nog een gegadigde: http://digitalguitargear.com/camplifier-rack-360/

    Laatst gewijzigd door herrieman; 28 mei 2018 om 13:29
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Ben op zoek naar een licht gewicht en compacte poweramp om mijn Boss GT-1000 uit te versterken over twee Mesa Thiele cabs met EVM12L’s. Na wat gezoek ben ik uitgekomen op deze twee gegadigden.
    Kan iemand mij overtuigen met do’s & don’t’s?
    .
    Ik heb zelf twee Thiele EVM12L kastjes en een Matrix GT1000FX en een Axe fx II. Die combinatie werkt prima.
    Jammer alleen dat die Thiele kastjes zo verdomd zwaar zijn. Eerst nam ik er altijd twee mee en speelde ik stereo. Nu neem ik er meestal maar 1 mee en speel ik mono. Het gewicht heeft daar ook mee te maken, maar het is live ook wat praktischer om mono te spelen.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.584

    Standaard

    Heb nu de Power Stage 700 thuis. Nog even niet aan de 19" oplossingen omdat de vormfactor van de PS700 me wel heel erg aanspreekt, het ding past in zo'n mini hobbykoffer (de kleinere versie van de "aluminium" koffer die het gros der muzikanten meezeult) en weegt nauwelijks wat. Uiteraard meteen aangesloten en hij brult als een malle. Heulemaal nix mis mee. A.s. zondag even proberen op terrorvolume.
    Ligt overigens een ICE Power 700ASC2 board in, dus dikke prima. ICE Power (Bang & Olufsen) wordt ook gebruikt door o.a. Eden en Kemper. In ieder geval goed voor 2x 700 watt op 4 ohm en 2x 350 watt op 8 ohm.

  9. #9

    Standaard

    Mooi om te horen. Veel plezier ermee!

    Tip: Je zou hem natuurlijk ook in een Thiele kasje kunnen wegwerken.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.584

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Tip: Je zou hem natuurlijk ook in een Thiele kasje kunnen wegwerken.
    Lijkt me niet, je helpt dan het Thiele-principe om zeep.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top