Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Figs and Thistles

  1. #1

    Standaard Figs and Thistles

    Dit liedje schreef ik voor een goede vriendin die lijdt onder een manisch-depressieve stoornis. Voor haar kan het leven zo verschrikkelijk mooi zijn en ook zo vreselijk weerzinwekkend.

    https://www.youtube.com/watch?v=mcEBR6BEOWY
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Zo! Wat een mooi lied met een erg mooie tekst. Mooi hoe je de manische periodes zowel tekstueel als visueel onderscheidt van de "donkere" periodes. Ik vermoed dat je vriendin erg blij wordt van dit eerbetoon of "hart onder de riem"! Ik ga 'm zo meteen nog eens aandachtig luisteren en de tekst goed doornemen

  3. #3

    Standaard

    Erg mooi. Zeer sterke tekst

  4. #4

    Standaard

    Wel wat goedkoop om Fisherman’s friend weer de schuld te geven. Maar ik moest wel even mijn keel schrapen en wat wegpinken.
    En da’s nog toch niet helemaal alledaagse kost voor mij.

    (Verbinding viel uit en heb dus het een en ander voor de kat zijn zittten typen)

    De rest ging ongeveer als volgt:
    Misschien is dit lied ook wat voor Marvin, de depri robot van the hitchhiker’s guide to the galaxy.
    Alhoewel ik geloof dat ie alleen maar depri was. Alleen maar depri vinnik wel wat zielig.
    Maar ach! Wat weet ik ervan!

    Ik moet me al heel erg vergissen als niet iedere entry beter is dan de voorgaande!
    Well done C, Very wel done.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #5

    Standaard

    Pasqual, Rick en Gus, wat een prachtige commentaren! Word ik stil van... De tekst had een zekere urgentie en kreeg ik na een aarzelend begin vrij snel op papier. Met de melodie heb ik heel lang geworsteld, maar in het licht van het onderwerp waar het aan is gewijd, is alles natuurlijk betrekkelijk. En ik wilde dit heel graag maken.
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  6. #6

    Standaard

    Erg mooi gedaan en erg heftig. Tnx for sharing.

  7. #7

    Standaard

    Dank je, Max. Ja, de ellende die je van zo'n syndroom hebt is heel heftig. Mijn liedje is wel bedoeld om wat troost te geven. Gelukkig heeft degene voor wie ik het schreef het ook zo opgevat.
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  8. #8

    Standaard

    Mooi nummer.
    Fijne melodie-lijn en de instrumentale overgang naar de 'mindere mood' en dan weer de 'betere mood' is mooi gevonden.
    Heb het bewust zonder de beelden beluisterd. Leidt minder af, vind ik, waardoor het nog indringerder is.
    Het "strijkje" klinkt heel goed, met het juiste volume wat ertoe bijdraagt dat het de sfeer goed ondersteunt.
    Mooi gitaar-geluid ook....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  9. #9

    Standaard

    Dank, Ernest, voor je commentaar. Doet me goed! Ben wat gaan experimenteren met microfoonopstelling voor de gitaar. Heb veel met X/Y en ORTF gewerkt bij mijn vorige opnames, maar was daar met mijn Poljakoff gitaar toch niet helemaal tevreden mee. Bij 'Scent of her love' gaven veel van jullie te kennen een klavecimbel te horen. Dat was een aardige bijkomstigheid, maar nu wilde ik in het hoog een wat vollere klank en heb ik mijn mics iets verder uit elkaar en weg geplaatst op losse standaards. Ik ben met het resultaat ook wel content.
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top