Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 58
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De een hoort het, de ander niet, zo simpel is het.
    Of het meetbaar is is niet interessant want je hoort met je oren en niet met je ogen, bovendien kan je het zelf niet meten. Maar de truc dat een lange hoog knijpende kabelel goed werkt voor een seventies strat als je daar Shadows muziek mee wil spelen is vrij bekend.
    Een andere truc is antenne kabel voor je gitaar te gebruiken, kwa specs bijna niet te verslaan.

    Op zich wel fijn als je subtiele veranderingen in klankbeelden niet hoort, geen gedoe met kabels en buffers.
    Ik vind Klotz trouwens een typische naam voor een kabel want als er 1 ding is wat je niet wil wat je kabels doen...
    Totdat Bonamassa, Mayer of een andere gitaarheld met Klotz kabels van 14 euro gaat touren, dan wil iedereen ze hebben en worden ze 10x zo duur😂

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ons gehoor stelt niet zoveel voor vergeleken met veel dieren en wat we denken te horen is in de meeste gevallen suggestie.
    Mijn gehoor zal ongetwijfeld beschadigd zijn door loud gigs.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    De "white coily cable" van Bullet Cable... omdat die cool is.... en hij doet het..

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ons gehoor stelt niet zoveel voor vergeleken met veel dieren en wat we denken te horen is in de meeste gevallen suggestie.
    Kan zijn, maar hier hebben we het toch gewoon over meetbare verschillen?

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Ik doe al 12 jaar met dezelfde kabel. Klotz met Neutrik pluggen geloof ik. Prima ding en koste rond de 35€ destijds geloof ik.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Dat vind ik best grote verschillen zeg.
    Dat vind je waarschijnlijk dus niet, en dat mag (alhoewel volgens mij iedereen het verschil tussen oude en nieuwe snaren hoort), maar dat wil niet zeggen dat het er niet is.
    Ik vind het verschil tussen een 0,6mm nylon plectrum en een Dugain hematiet bijvoorbeeld aanzienlijk; het is een geluidsverschil dat ten opzichte van een nieuw drivepedaal of weet ik veel weliswaar subtiel is, maar het kost ook maar een fractie.
    Kan zijn dat het je niet uitmaakt, maar sommige mensen missen in een bepaald gerecht ern snufje pepet, terwijl anderen denken dat het zonder die peper ook wel prima in de nek te douwen is.

  7. #27
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.698

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Kan zijn, maar hier hebben we het toch gewoon over meetbare verschillen?
    Klopt, maar veel meetbare verschillen zijn niet hoorbaar en de capaciteit van een kabel hoeft geen invloed te hebben op het frequentiespectrum van een gitaar.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Heb nu al 15 jaar dezelfde kabels. Blauw plastic uiteinde en een rode. Doen t al die jaren zonder enige storing. Destijds bij Dirk Witte gekocht. Merk geen idee.
    Hee, die heb ik ook:



    Wrapper by Conquest. De mijne is nog ouder denk ik, maar is zeker de laatste jaren minder intensief gebruikt. Ik heb alleen aan 1 kant iets van die kous weggesneden omdat ie echt te ver over de plug ging en ik 'm anders niet in een bepaald type jack kreeg. Pluggen zijn niet verguld overigens, dat lijkt alleen zo op het plaatje.

    En de klank? Ach, ik gebruik 'm momenteel alleen nog voor bas en daar komt toch geen hoog uit
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Klopt, maar veel meetbare verschillen zijn niet hoorbaar en de capaciteit van een kabel hoeft geen invloed te hebben op het frequentiespectrum van een gitaar.
    Nu ken ik niet al deze kabels:
    http://www.shootoutguitarcables.com/...nce-chart.html

    Maar ik heb oa de sommer spirit xxl, de spirit llx, en wat van dat proel spul (gehad).
    Of het alleen aan kabelcapaciteit is toe te schrijven weet ik niet, maar tussen deze twee sommer cables is een duidelijk verschil waarneembaar....zonder te zeggen wat beter is.
    Sowieso kan een kabel niks toevoegen, alleen weglaten uiteraard.
    Maar om te zeggen dat je, met passieve pickups en een kabel van 6m, geen verschil zou kunnen horen, daar ben ik het absoluut niet mee eens.

  10. #30
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.698

    Standaard

    Maar dat gaat over picofarads en een condensator parallel over een element filtert hoge tonen weg. Maar met een dergelijke capaciteit denk ik dat je het over dermate hoge tonen hebt dat we dat niet kunnen horen en bovendien dacht ik dat een gitaar niet boven de 5 khz komt.

    Ik weet dat niet zeker, dus pin me er niet op vast.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top