Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 58
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Klotz is oerdegelijk dus er is veel positief veranderd sinds dat jij ze had. Ik heb ze nu 2 maanden en werken feilloos.
    Spectraflex kabels ook gehad maar die gingen draaien en krullen en in de knoop met als resultaat: storing.
    Maar van gitaar naar amp gebruik ik een draadloze zender en dat is de beste aankoop wat dat betreft die ik heb gedaan.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Hmm, mijn dimarzio spectraflex lookalike was zo naar de eeuwige jachtvelden, maar mijn spectraflex heeft al een aantal keren tussen kofferranden, podiumdelen etc gezeten, maar niet kapot te krijgen. Apart dat ervaringen zo kunnen verschillen; begin ik me af te vragen of zo'n kabelboer de kwaliteit wel in de hand heeft.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard Hi end kabels: ja of nee?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Klotz degelijk? Dan hebben ze hun best gedaan tov toen ik 18 was, zo'n 19 jaar geleden. Ik herinner me een verpakking met een pistool waarmee op een kabel geschoten werd. En die dingen gingen nog geen twee weken mee. Kreeg van de winkel wel elke keer netjes een nieuwe, tot ie het zat werd na de zoveelste "wat doe jij toch met die kabel".
    Ik las destijds in het boekje van een Pantera CD dat die gesponsord werden door spectraflex. Dus zo'n kabel maar eens opgesnord, en die kabel leeft ook nog steeds, al is die nylon gevlochten mantel hier en daar zo goed als weg.
    Maar ik vind de Monster fijner.
    Als ik nu een gitaarkabel zou moeten hebben zou ik denk ik de sommer cable spirit llx met neutrik kabel nemen. Fijne kabel, en flink goedkoper dan Monster (alhoewel die een paar jaar geleden nogal duurder waren volgens mij).
    Grappig. Ik kreeg destijds mijn Klotz niet kapot. Hij stonk teveel naar bier en rook en plakte (van alle tape) dus toen uiteindelijk maar weggedaan.

    Nu al lange tijd Spectraflex en dat gekrul is idd wel een dingetje


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door the sure thing; 23 mei 2018 om 11:44
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Heb nu al 15 jaar dezelfde kabels. Blauw plastic uiteinde en een rode. Doen t al die jaren zonder enige storing. Destijds bij Dirk Witte gekocht. Merk geen idee.

    Denk dat goede kabels echt essentieel zijn voor t frequentiebereik en de gevoelige ultrasone oortjes van de gemiddelde gitarist. Net als de hoeveelheid houtnerven per cm2 belangrijk is voor de Flux constante welke vooral t defibrileren rond de 700 GHz beïnvloedt.

    Stelletje theetantes

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ach ja, horen doe ik het waarschijnlijk ook niet. Het gaat mij erom dat de kabel storingsvrij/betrouwbaar is.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #16

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Je kunt het in het belachelijke trekken, en misschien heb ik wat extremen gehad, maar ik vond het verschil tussen de ene of andere kabel best groot. Niet in de ordegrootte andere amp, maar wel in versleten plectrum vs nieuw, andere snaren, etc.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    De een hoort het, de ander niet, zo simpel is het.
    Of het meetbaar is is niet interessant want je hoort met je oren en niet met je ogen, bovendien kan je het zelf niet meten. Maar de truc dat een lange hoog knijpende kabelel goed werkt voor een seventies strat als je daar Shadows muziek mee wil spelen is vrij bekend.
    Een andere truc is antenne kabel voor je gitaar te gebruiken, kwa specs bijna niet te verslaan.

    Op zich wel fijn als je subtiele veranderingen in klankbeelden niet hoort, geen gedoe met kabels en buffers.
    Ik vind Klotz trouwens een typische naam voor een kabel want als er 1 ding is wat je niet wil wat je kabels doen...
    Laatst gewijzigd door Pepe; 23 mei 2018 om 15:23
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Je kunt het in het belachelijke trekken, en misschien heb ik wat extremen gehad, maar ik vond het verschil tussen de ene of andere kabel best groot. Niet in de ordegrootte andere amp, maar wel in versleten plectrum vs nieuw, andere snaren, etc.
    Dat vind ik best grote verschillen zeg.

  10. #20
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Ons gehoor stelt niet zoveel voor vergeleken met veel dieren en wat we denken te horen is in de meeste gevallen suggestie.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top