Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 58 van 58
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Tasker is een prima merk, zag je met name in de jaren '90 veel bij PA-bedrijven, als mic-kabels. Beetje mid-range, gewoon goed, vergelijkbaar met Klotz en Cordial.

    Heb zelf ook o.a. zo'n twin-kabel van Tasker die D3nnis hierboven beschrijft, ondertussen meer dan 20 jaar in mijn bezit en doet het nog steeds zonder problemen.

  2. #52

    Standaard

    Hier een filmpje over de zin en onzin van duurdere kabels: https://youtu.be/pDuxmUUA36A

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Zou die meneer ook al zijn inputs met goldplated onderdelen hebben? Anders heb je nog niets aan je goldplated jackplug. ;-p

    Het gaat mij niet om dure kabels maar goede kabels.
    Robust maar niet opkrullend.
    Soepel.
    Onverslijtbaar
    Geen hoogverlies.
    Vaak zijn dat toch de wat duurdere kabels. En dan heb ik het niet over de audiofiele kabels.

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    De eerste "goede" kabel is bij mijn weten Whirlwind. Die waren -toen- knetterduur maar klonk heel goed en ging nooit kapot. Dat was rond '76 gok ik. Dat goed klinken weet ik niet maar dat nooit kapot klopte in ieder geval.
    Daarna heb ik van alles gehad en het mag nog zo goed klinken; als het na een paar maande gaat kraken is het troep in mijn boek.
    Als je op een podium staat is het belangrijker dat het werkt dan dat het op een scoop een rechtere curve heeft dus ik ben weer helemaal terug bij Whirlwind.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #55

    Standaard

    In mijn ogen....de enige goeie kabels zijn diegene dat je zelf soldeert..al mijn tussenkabels tussen voetpedalen en mijn racksunits zijn zelfgemaakte kabels...dikke kabels en goede jacks...kostprijs ligt zo hoog niet..maar je moet het kunnen natuurlijk..veel standaardkabels zijn geperste verbindingen..rare bijgeluiden heb je daarvan..zelf van sommige heb je ontvangst van de plaatselijke radiozender of brom.🙄🙄🙄🙄 kiun je het zelf niet, heb je iemand die het kan solderen..DOEN.

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoryVDW Bekijk bericht
    In mijn ogen....de enige goeie kabels zijn diegene dat je zelf soldeert..al mijn tussenkabels tussen voetpedalen en mijn racksunits zijn zelfgemaakte kabels...dikke kabels en goede jacks...kostprijs ligt zo hoog niet..maar je moet het kunnen natuurlijk..veel standaardkabels zijn geperste verbindingen..rare bijgeluiden heb je daarvan..zelf van sommige heb je ontvangst van de plaatselijke radiozender of brom.�������� kiun je het zelf niet, heb je iemand die het kan solderen..DOEN.
    Slechte kabels geven bijgeluiden. Als je degelijke kabels koopt, hoeft helemaal niet de hoofdprijs te zijn, dan heb je gewoon een goed stuk kabel. Je stelling dat de enige goeie kabels zelfgemaakte kabels zijn slaat in mijn ogen helemaal nergens op. Ik zou niet weten wat het verschil is tussen een goed stuk kant-en-klare Cordial kabel met degelijke Neutrik pluggen is (Klotz bijvoorbeeld, of de kabels van Cordial zelf), of dat je zelf een kabel in elkaar flanst van Cordial kabel met Neutrik pluggen. Ik heb echt geen idee waar je die wijsheid vandaan haalt.

  7. #57

    Standaard

    Tis geen wijsheid...tis gewoon 30 jaar ervaring..tis nie omdat ik dat zo vind dat jij dat nonsens mag vinden..heb ooit eens een heel optreden gesukkelt met slecht geluid door een slechte kabel..Dan was mijn overtuiging...alles eruit..zelf maken..heb daar tot op heden weinig of geen slechte ervaring mee...plus ...dar alles op gepaste lengte is en gene spaghetti van snoeren..naruurlijk zijn de goede kabels niet slecht, da weet ik ook wel. Maar wat je zelf kan maken..maak je beter!😉

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoryVDW Bekijk bericht
    Tis geen wijsheid...tis gewoon 30 jaar ervaring..tis nie omdat ik dat zo vind dat jij dat nonsens mag vinden..heb ooit eens een heel optreden gesukkelt met slecht geluid door een slechte kabel..Dan was mijn overtuiging...alles eruit..zelf maken..heb daar tot op heden weinig of geen slechte ervaring mee...plus ...dar alles op gepaste lengte is en gene spaghetti van snoeren..naruurlijk zijn de goede kabels niet slecht, da weet ik ook wel. Maar wat je zelf kan maken..maak je beter!😉
    N=1. Een nare ervaring. Als gevolg van de nare ervaring de illusie van controle terugpakken en zelf kabels maken. Daarna geen nare ervaring meer. Conclusie van het brein: wat ik doe dat werkt.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top