Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 58
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Ik ook niet.
    Ik zat net dit stukje te lezen: http://zerocapcable.com/?page_id=209
    Het geluidsverschil zou dus ook iets met een volumeverschil bij bepaalde frequenties te maken kunnen hebben?
    Dat zou betekenen dat het logisch is dat niet iedereen hetzelfde effect waarneemt omdat het gedrag blijkbaar een samenspel met je pickups is.
    Geen idee of het broodje aap is, maar voor een elektrische leek als mijzelf klinkt het plausibel.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ik ga voor de lol volgende week is even kijken of ik echt verschil hoor met een paar van die cheapo kabels die in de oefenruimte liggen.

  3. #33

    Standaard

    Als er onvoldoende verschil in capaciteit (Farad) tussen die kabels zit dan is het enige verschil dat je hoort psycho acoustisch.
    Meet dus eerst... Goedkoop of duur, als ze quasi identiek meten maak je jezelf iets wijs als je verschil hoort.
    Prijs zegt echt niks over de capaciteit van een kabel. Er zijn goedkope kabels met lage capaciteit en hele dure met hoge capaciteit.

    Het hangt ook nog af van je gitaar en versterker:

    Met een doffe humbucker(resonantiepiek met lage amplitude/lage Q en met lage frequentie 2kHz) in een donker klinkende versterker ga je een erg groot verschil in capaciteit nodig hebben om een verschil te horen.

    Met een Jazzmaster (1 Meg pots en een resonantie piek met enorme amplitude/hoge Q met een extreem hoge frequentie 10kHz) in een helder klinkende versterker ga je zelfs met 100 of 200 pF verschil een duidelijk onderscheid horen.
    Laatst gewijzigd door jan7; 24 mei 2018 om 11:55

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.584

    Standaard

    Jaren geleden, in mijn "ik hoor duidelijk een heel groot verschil tussen 12AX7a van merk X en 12AX7a van merk Y"-periode, heel veel kabels getest. Van een paar euro t/m die onbetaalbare (en superstugge) kabel van Evidence Audio, en van die kabels waarvan de elektronen weten welke kant ze op moeten (ja, echt!). Uitkomst: die kabel van 30 euro p/m klinkt echt niet 30x beter dan die kabel van 1 euro p/m. En in bandgeweld wordt alles heel erg relatief, sterker nog, als er een hoorbaar verschil was, dan is het op dat moment echt niet meer hoorbaar. Speel nu al jaren met Klotz LaGrange en/of Klotz AC110, met Neutrik pluggen, altijd zelf gesoldeerd. Niet kapot te krijgen.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Ik ga voor de lol volgende week is even kijken of ik echt verschil hoor met een paar van die cheapo kabels die in de oefenruimte liggen.
    Laat iemand anders jou dan ongezien inpluggen, zodat je niet weet welke kabel je gebruikt.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Dat is wel een goeie; het zou.ook mooi zijn als je iets van de capaciteit vd kabel kunt achterhalen. Zoals al terecht is opgemerkt wordt de prijs niet door de capaciteit bepaald. Het is dan ook juist interessant om een vergelijking van verschil in capaciteit te hebben ipv puur op prijs.
    Vind ik dan he

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Laat iemand anders jou dan ongezien inpluggen, zodat je niet weet welke kabel je gebruikt.
    Haha, ja nee, ik snap wat je bedoelt. Het enige wat me laatst opviel was dat ik (met mijn dure nieuwe kabels) een ongelooflijke brom uit mijn AC30 kreeg (niet iets wat je moeilijk hoort ofzo, het was echt een oorverdovende brom). Brom die ik normaal gesproken niet hoor, hoewel die (oude) AC30 van mij af en toe wel allerlei radiosignalen oppikt. Dus misschien zijn die dure nieuwe kabels wel veel te high tech voor de rest van mijn spullen en worden ze daarom meteen uitgespuugd :-)
    Laatst gewijzigd door NLF; 24 mei 2018 om 18:47

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Speel nu al jaren met Klotz LaGrange en/of Klotz AC110, met Neutrik pluggen, altijd zelf gesoldeerd. Niet kapot te krijgen.
    Ja, dat is eigenlijk wat ik het belangrijkst vind, dat die dingen sterk zijn en degelijk gebouwd.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik heb ooit een heeeeel duur gitaarkabel gekocht waar 10 jaar garantie op zat. Ik heb dat garantiekaartje meteen weggeflikkerd, zoveel vertrouwen had ik in dat snoer. Na 4 maanden was ie kapot. Het enige merkbare verschil met een goedkoop kabeltje was het feit dat ie de fase van het kraken oversloeg. Hij was gewoon in 1x dood.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Speel al jaren met Klotz La Grange/AC110 kabels. Prima prijs/kwaliteit. Degelijke pluggen en kabel hoeft mijns inziens niet de hoofdprijs te kosten. Heb in het verleden ook wel 's Spectraflex gehad, ik ben er niet kapot van. Krulkabel, die snel kapot ging. Een lap Cordial met Neutrik pluggen doet het voor mij ook wel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top