Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29

Discussie: Americana

  1. #21

    Standaard

    Nou bij deze dan, we zijn er nog niet, en het is maar een doordeweekse repetitie opname, maar het vordert al zeg ik het zelf.
    Het nummer heet nu Time Flies, wat tevens de bandnaam zal gaan wezen zijn worden.
    https://instaud.io/_/2H11.mp3
    Laatst gewijzigd door maxdb; 17 september 2018 om 23:36

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Ik heb de twee versies achter elkaar geluisterd. Eerst de eerste en daarna deze. De laatste heeft duidelijk meer structuur maar de eerste heeft een heerlijke atmosfeer en vibe wat ik in de laatste niet meer terug hoor....wat mij betreft erg jammer. Uiteraard mijn mening maar evolutie is niet altijd beter.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Ik heb juist de eerste versie niet geluisterd. Ga ik straks nog wel doen. Ik vind deze versie in ieder geval wel sfeer hebben op zichzelf. Ook wel Americana-ish eigenlijk. Earth op anderhalve snelheid (in YouTube, instellingen, afspeelsnelheid 1.5). De vaker ik luister, de meer Earth ik erin hoor; de accenten op de eerste en/of vierde tel, het net niet repetitieve, de akkoordenkeuze, het uit laten klinken. Allemaal leuk. Dit past meer in mijn straatje dan ik op basis van even snel luisteren gedacht zou hebben.

    De melodielijn op 0.56 met die hoge noot en dat onverwachte loopje wat erna komt, ook lekker. Alleen jammer dat je hem daarna weer op de grondtoon laat terugkomen (1.17).

    Ik zou die hakkelige stops (bijv. rond de 2 minuten) er ook inhouden. Inhouden als in, onderdeel laten worden van de band voor in volgende stukken. Dit nummer is wel af, imo.

    Nu twijfel ik of ik de oorspronkelijke versie nog wel moet luisteren. Dat is wel positief, denk ik.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Ik heb de twee versies achter elkaar geluisterd. Eerst de eerste en daarna deze. De laatste heeft duidelijk meer structuur maar de eerste heeft een heerlijke atmosfeer en vibe wat ik in de laatste niet meer terug hoor....wat mij betreft erg jammer. Uiteraard mijn mening maar evolutie is niet altijd beter.
    Dankjewel voor het aandachtige luisteren en je mening! Ik snap wat je bedoelt en zal er zeker iets mee doen. Voorlopig vind ik het al heel wat dat ik het nu kan uitvoeren met muzikanten ipv een PC.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Ik heb juist de eerste versie niet geluisterd. Ga ik straks nog wel doen. Ik vind deze versie in ieder geval wel sfeer hebben op zichzelf. Ook wel Americana-ish eigenlijk. Earth op anderhalve snelheid (in YouTube, instellingen, afspeelsnelheid 1.5). De vaker ik luister, de meer Earth ik erin hoor; de accenten op de eerste en/of vierde tel, het net niet repetitieve, de akkoordenkeuze, het uit laten klinken. Allemaal leuk. Dit past meer in mijn straatje dan ik op basis van even snel luisteren gedacht zou hebben.

    De melodielijn op 0.56 met die hoge noot en dat onverwachte loopje wat erna komt, ook lekker. Alleen jammer dat je hem daarna weer op de grondtoon laat terugkomen (1.17).

    Ik zou die hakkelige stops (bijv. rond de 2 minuten) er ook inhouden. Inhouden als in, onderdeel laten worden van de band voor in volgende stukken. Dit nummer is wel af, imo.

    Nu twijfel ik of ik de oorspronkelijke versie nog wel moet luisteren. Dat is wel positief, denk ik.
    Ook erg bedankt voor de aandacht en reflectie! (Op1:17 is btw niet de grondtoon maar grote terts. )
    Grappig dat je die link erbij doet van Earth, ik had het nog nooit gehoord maar ik hoor de overeenkomsten. Nog grappiger dat je mening zowat haaks staat op die van pasqual.

    Fijn om te horen dat er geluisterd word! En ik waardeer ieders mening!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Fijn om te horen dat er geluisterd word! En ik waardeer ieders mening!
    OK, daar gaat 'ie dan.
    Ik herken er eigenlijk niets in wat me aan Americana doet denken.
    Verder wel heel positief:
    Dit klinkt als jaren '70 instrumentale rock en dat is de laatste pop die me iets deed tot de invasie van disco en punk, wat een bagger was dat.
    Ga dus vooral door op dit ingeslagen traject.
    Maar Americana, nee, dat klinkt echt anders.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    OK, daar gaat 'ie dan.
    Ik herken er eigenlijk niets in wat me aan Americana doet denken.
    Verder wel heel positief:
    Dit klinkt als jaren '70 instrumentale rock en dat is de laatste pop die me iets deed tot de invasie van disco en punk, wat een bagger was dat.
    Ga dus vooral door op dit ingeslagen traject.
    Maar Americana, nee, dat klinkt echt anders.
    Ook dank RB! Punk kan ik ook missen als kiespijn! (Disco vind ik tegenwoordig stiekem wel leuk, toen niet natuurlijk)
    Americana vergeten we dan maar.
    We gaan absoluut nog schaven aan Time Flies (dat vind Gus leuk) en tegen de tijd dat we klaar zijn om te gaan opnemen(multitracken) zal ik zeker een vervolg posten!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Lekkere sound. Americana hoor ik ook maar n beetje maar who cares. Compositie vind ik wat minder, niet zo'n mooie akkoordenprogressie. Maar zou met ijzersterke zanglijn kunnem veranderen.

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Lekkere sound. Americana hoor ik ook maar n beetje maar who cares. Compositie vind ik wat minder, niet zo'n mooie akkoordenprogressie. Maar zou met ijzersterke zanglijn kunnem veranderen.
    Tnx Fu, ik vind de akkoorden juist wel leuk, en een zanglijn komt er ws. niet bij(of weet je een mooie?). Toch bedankt voor het luisteren en je mening! De opname is een simpele stereo mic in de oefenruimte.
    Ik denk dat ik het begin wat ga rekken met wat meer slide gitaar erin. En misschien het einde ook wel

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top