Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Je had een blinde test moeten doen

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    5 minuten en er komt geen oor aan te pas. Best wel verbluffend als je erover na gaat denken, zeker als dit resultaat eruit komt.
    Absoluut en dit is nog maar het begin. Als deze ontwikkeling zich voortzet met eventueel iets meer parameters en keuze uit diverse op genre gebaseerde algoritmes is het werk van de mastering engineer straks niet meer nodig ;-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    Jeeminee waar hebben we het over en waar ben je naar op zoek? Je opnames zijn altijd kraakhelder en een lust voor het oor, het kan ook te gladjes worden allemaal!! Ik ga voor opname 2 (old demo) en hou je geld in de zak aub....
    Ik kwam dit bij toeval tegen en puur uit interesse wilde ik eens kijken wat er uit zou komen. En het stelt mij niet teleur. Of ik bij een volgende track deze service weer ga gebruiken weet ik niet maar ik zal wel een gratis test doen denk ik :-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Je had een blinde test moeten doen
    Deze test was blind genoeg inderdaad ;-)

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Absoluut en dit is nog maar het begin. Als deze ontwikkeling zich voortzet met eventueel iets meer parameters en keuze uit diverse op genre gebaseerde algoritmes is het werk van de mastering engineer straks niet meer nodig ;-)
    Ik geloof niet dat de mastering engineers zich al zorgen maken

    Maar de mens heeft ook beperking, denk maar aan de vermoeide oortjes na verloop van tijd of zelfs blijvende achteruitgang van het gehoor waardoor hij of zij het ook allemaal niet meer zo goed hoort.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ik geloof niet dat de mastering engineers zich al zorgen maken

    Maar de mens heeft ook beperking, denk maar aan de vermoeide oortjes na verloop van tijd of zelfs blijvende achteruitgang van het gehoor waardoor hij of zij het ook allemaal niet meer zo goed hoort.
    Goed verhaal! Gisteravond ook nog even Cloud Bounce geprobeerd waarbij je op genre kan kiezen maar bij rock/pop was mijn track veel te druk in het laag en bij jazzy was het iets beter maar vond ik de LANDR master toch nog wat minder luid wat mijn voorkeur geniet. Misschien was de LANDR master wel een lucky shot? Bij mijn volgende nummer zullen we horen wat de uitkomst dan is :-) Leuke test in ieder geval!

  5. #15

    Standaard

    Ik heb mn eigen track ( zie ander topic) ook ff via Landr geprobeerd. Wat bij mij opviel was de bump in het hoog. Er zat zeker een 3db boost rond de 5k en op de rest zat een lichte compressie. Op zich wel mooi hoor.

    Denk alleen dat dit zelf ook prima te doen is.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Ik heb mn eigen track ( zie ander topic) ook ff via Landr geprobeerd. Wat bij mij opviel was de bump in het hoog. Er zat zeker een 3db boost rond de 5k en op de rest zat een lichte compressie. Op zich wel mooi hoor.

    Denk alleen dat dit zelf ook prima te doen is.
    Klopt inderdaad. Volgens mij passen ze een 'smiley' toe dus in het mid wat snijden en boosten in het hoog. Het laag vind ik netjes gedaan, toch waar ik vaak mee loop te stoeien. Ik ben momenteel weer even aan het experimenteren met Ozone 8 om dicht in de buurt te komen van de LANDR master. Uiteindelijk denk ik ook dat we dit prima zelf kunnen doen maar het is wel prettig een soort leidraad te hebben. Verder gebruiken ze volgens mij een exciter en of stereo widener effect. Jammer dat ze ons verder niet in de keuken laten kijken maar ik begrijp ook wel waarom :-) Heb je jouw LANDR master online staan, ga ik even luisteren...

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Klopt inderdaad. Volgens mij passen ze een 'smiley' toe dus in het mid wat snijden en boosten in het hoog. Het laag vind ik netjes gedaan, toch waar ik vaak mee loop te stoeien. Ik ben momenteel weer even aan het experimenteren met Ozone 8 om dicht in de buurt te komen van de LANDR master. Uiteindelijk denk ik ook dat we dit prima zelf kunnen doen maar het is wel prettig een soort leidraad te hebben. Verder gebruiken ze volgens mij een exciter en of stereo widener effect. Jammer dat ze ons verder niet in de keuken laten kijken maar ik begrijp ook wel waarom :-) Heb je jouw LANDR master online staan, ga ik even luisteren...
    https://www.landr.com/collaborator/r...6-635ff72115de

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Toptrack weer, altijd zo leuk om mijn eigen ninetiesvoorbeelden zo mooi weer tot leven te horen komen! Gewoonlijk mis ik zang in je nummers, maar deze keer niet (misschien ook wel omdat ie redelijk beknopt is).
    Wat betreft de mastering sluit ik me aan bij zoldergitarist, in die zin dat je eigen resultaat eigenlijk al erg goed is en de meerwaarde dus beperkt (maar als het je kostbare tijd kan besparen, is dat eveneens een zeer valabel argument). Aan je oudere tracks heb ik ook nooit iets gemist.
    Zelf laten we met de band extern masteren, maar dan gaat het niet om individuele nummers, maar steeds om een album, waarbij ik persoonlijk er meer nut in zie.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Geen grote verschillen tussen de mix en master. Overall iets luider als verwacht wat in vergelijking tot mijn mix en medium intensity toch grotere verschillen teweeg bracht. Het zal zeker geen standaard setting zijn die ze toepassen. Klinkt goed overigens!

    Hierbij de link naar mijn LANDR master waarbij je ook de mix kunt beluisteren:

    https://www.landr.com/collaborator/r...9-6caf8bb5565d

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Geen grote verschillen tussen de mix en master. Overall iets luider als verwacht wat in vergelijking tot mijn mix en medium intensity toch grotere verschillen teweeg bracht. Het zal zeker geen standaard setting zijn die ze toepassen. Klinkt goed overigens!

    Hierbij de link naar mijn LANDR master waarbij je ook de mix kunt beluisteren:

    https://www.landr.com/collaborator/r...9-6caf8bb5565d
    Bij jou zijn de volumeverschillen vele malen groter dan bij mij.

    Blijft bij jou ook een heel lekker nummertje hoor.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top