Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan7 Bekijk bericht
    Een simpele oplossing zou dus zijn om de gitaarkabel uit de ene output jack te trekken en in de andere te steken...
    Maar...:


    dan zou de piezo ook naar de versterker voor de single coil gaan...
    Ik veronderstel dat dat de reden is dat je twee output jacks wil?

    Ik zou een toggle 'killswitch' maken die of de piezo of de single coil mute.
    Een simpele SPDT toggle switch waarbij de massa van beide pickups op de middelste lug hangt en de signaaldraden van de twee pickups ieder op een buistenste lug.
    Op die manier is het alsof beide pickups een volumeknop hebben waarbij je met de switch het volume van één helemaal naar 0 draait.

    Als je een ON/ON switch gebruikt zijn er twee standen en is altijd één van de twee pickups gemuted.
    Als je een ON/OFF/ON switch gebruikt dan heb je een 'middelste' stand waarbij je beide pickups tegelijk kan gebruiken want de middelste lug met de massa is dan aan geen van de twee signaaldraden verbonden.

    Indien dat een aardelusprobleem oplevert moet je een DPDT switch gebruiken waarbij je de signaaldraden schakelt zodat in één stand de ene outputjack verbonden is en de andere niet en in de andere stand net omgekeerd.
    Ik denk dat je zegt wat ik denk dat je bedoelt...
    Ik heb even een plaatje getekend, waarvan ik hoop (en dus denk ) dat het werken gaat:
    [IMG][/IMG]

  2. #12

    Standaard

    Da's helemaal zoals ik bedoelde met optie 2. Dit gaat werken.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan7 Bekijk bericht
    Da's helemaal zoals ik bedoelde met optie 2. Dit gaat werken.
    Fijn!
    Dat de aarde van beide elementen elkaar gaat raken, heeft geen invloed?

  4. #14

    Standaard

    Tja, ik ging ervan uit dat je met optie 2 dit ging kunnen vermijden.
    Maar bij nader inzien zal via de shielding in je gitaar, die altijd verbonden is met de aarde, en dus ook met de twee outputjacks die toch verbonden zijn.
    Ik zou het eerst zo proberen en als je toch last krijgt van aardelus problemen kan je alsnog overstappen op een 4PDT toggle switch waarbij je dan zowel signaal als aarde schakelt van de twee elementen.

  5. #15

    Standaard

    Bedankt, man. Ik ga het eens proberen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top